تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

با کدام یک از خواص ویتامین های گروه B آشنا هستید؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
با کدام یک از خواص ویتامین های گروه B آشنا هستید؟

اکثر افراد درباره خواص ویتامین‌ها برای بدن آگاه هستند. آن‌ها می‌دانند استفاده‌کردن یا استفاده‌نکردن امروزه آن‌ها از ویتامین‌ها تعیین کننده سلامتشان در آینده است. انواع ویتامین و انواع خواصی که برای بدن دارند در میان مردم شناخته شده هستند. در میان همه این ویتامین‌ها به دو ویتامین A و C توجه بیشتری شده است. بی‌توجهی به دیگر ویتامین‌ها دلیل کم اهمیتی آن‌ها نیست، دلیلش آگاه نبودن مردم از فواید انواع دیگر ویتامین‌هاست. ویتامین مهم برای پوست B نام دارد. ما مهم‌ترین فواید ویتامین ب را برای شما لیست کرده‌ایم، دوست دارید این خواص را بدانید؟ همراه ما باشید. ما خواص انواع ویتامین‌های B را به شما معرفی می‌کنیم.

بهبود ساختار پوست با ویتامین B3

بهبود ساختار پوست با ویتامین B3

شاید مهم‌ترین خاصیت ویتامین  B3 برای پوست همین باشد، بهبود ساختار پوست. اصلاً بهبود پوست به چه معناست؟ بهبود پوست یعنی شما پوستی نرم‌تر، سفت‌تر و صاف‌تر داشته باشید. در دنیای امروز افراد بسیاری از پوسته‌‌های اضافه پوست، خشک‌شدن و لکه‌های پوستشان رنج می‌برند. برای رفع این مشکل‌ها از فواید ویتامین ب کمک بگیرید. این ویتامین را می‌توانید در ماهی و قارچ پیدا کنید. استفاده از مکمل‌ها و کرم‌های حاوی ویتامین ب 3 می‌تواند پوست شما را از خوب به عالی تغییر دهد.

ضد لک عالی

ضد لک عالی

در ویتامین B3 ماده مهم دیگری یافت می‌شود. نیاسین عنصری بی‌نظیر که پایه ثابت محصولات ضد لک است. در کرم‌ها و محصولات ضد لک و ضد کک و مک می‌توانید نیاسین را پیدا کنید. وقتی این ماده با مرطوب کننده همراه می‌شود، هیچ لک و تیرگی نمی‌تواند در برابرش مقاومت کند. برای خلاصی از شر تیرگی‌های پوستتان می‌توانید روی کمک فواید ویتامین ب حساب کنید. خرید محصولات شیمایی یک راه استفاده از این خواص است و راه دیگر یافتن این عنصر در خوراکی‌هاست. برای مثال شما می‌توانید نیاسین را در بادام زمینی پیدا کنید.

افزایش مقاومت پوست

افزایش مقاومت پوست

ایجاد لایه محافظ روی پوست، افزایش مقاومت و سفتی پوست فاکتورهایی از سلامت هستند که می‌توانید با استفاده از فواید ویتامین ب به دست آورید. کافی است شما به ویتامین B3 از خانواده ویتامین ب اعتماد کنید. این ویتامین با افزایش اسیدهای چرب در پوست باعث سفت‌شدن پوست می‌شود. همچنین B3 رطوبت را در پوست حفظ می‌کند و آسیب‌های وارد شده به پوست را جبران می‌کند. برای ایجاد لایه مقاوم روی پوست و افزایش سرعت آن می‌توانید از ماهی و مرغ استفاده کنید.

متابولیزه سریع غذا از فواید ویتامین ب

متابولیزه سریع غذا از فواید ویتامین ب

از میان انواع ویتامین ب تنها B2 است که می‌تواند غذا را سریع‌تر متابولیزه کند. شاید از ما بپرسید که متابولیزه غذا چه ربطی به پوست دارد؟ هضم بهتر و سریع‌تر غذا یعنی رسیدن مواد مغذی به تمام بدن از جمله پوست، مو و ناخن. وقتی این ویتامین مفید در بدن کم باشد عوارضی مانند بازسازی کندتر بافت پوست، کاهش رشد مو و کاهش رشد ناخن را به همراه دارد. اگر در همین لحظه متوجه شدید که ویتامین B2 بدنتان کم است می‌توانید از شیر و ماست برای جبران این کاستی استفاده کنید.

اسید پانتوتنیک یعنی ضد پیری

اسید پانتوتنیک یعنی ضد پیری

ویتامین B5 ویتامینی است که با نام اسید پانتوتنیک شناخته می‌شود. دیگر فواید ویتامین ب، خاصیت ضد پیری و کاهش سرعت پیرشدن پوست است. هنرهای خانواده B تمام نشدنی است. کلاژن پروتئینی است که مسئول فرآیند پیری پوست ماست. ویتامین ب 5 سرعت تولید کلاژن را افزایش می‌دهد؛ پس افزایش یکی یعنی کاهش دیگری. از دیگر خواص استفاده مداوم از ویتامین B5 می‌توان به کاهش سوزش، التهاب و در کل کاهش آکنه‌های مزاحم اشاره کرد. چگونه مداوم از این ویتامین استفاده کنیم؟ با قراردادن گوجه فرنگی در لیست غذایی خود.

فواید ویتامین ب 12

فواید ویتامین ب 12

مکملی که به اکثر خانم‌ها توصیه می‌شود ویتامین B12 است. این ویتامین روی پوست اثری بی‌مانند دارد. بیشتر خانم‌ها دوست‌ دارند پوستشان به صافی و شفافی آینه باشد؛ ولی اکثر آن‌ها به این هدف مهم نمی‌رسند. علت نرسیدن آن‌ها می‌تواند استفاده‌نکردن از ویتامین B12 باشد. تنظیم رنگدانه پوست و جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون از وظایف مهم این ویتامین است. هیپرپیگمانتاسیون چیست؟ همان لکه‌های تیره و مزاحم پوست که در نواحی خاصی از بدن تشکیل می‌شوند و ما هیچ راهی برای خلاصی از شر آن‌ها پیدا نمی‌کنیم. با مصرف به‌اندازه شیر و تخم مرغ می‌توانید از رنگ و سلامت پوستتان محافظت کنید.

B6 ویتامین کم‌تر شناخته شده

B6 ویتامین کم‌تر شناخته شده

از فواید ویتامین ب هر چه بگوییم کم است. وقتی شما با خواص یکی از این ویتامین‌ها آشنا می‌شوید، تعجب می‌کنید که چرا من درباره این ویتامین نمی‌دانستم. برای مثال به خواص B6 توجه کنید، کاهش چربی‌های اضافه پوست، کاهش آکنه و کاهش جوش. بی‌نظیر نیست؟ البته باید توجه داشته باشید که نمی‌شود به کل از شر جوش‌ها و آکنه‌ها خلاص شد؛ ولی می‌شود آن‌ها را کاهش داد. برای اینکه به بدنتان B6 وارد کنید می‌توانید از موز کمک بگیرید.

B9 ویتامین خونی

B9 ویتامین خونی

B9 یا همان فولیک اسید است که همه خانم‌ها با اهمیت آن آشنا هستند. این ماده در تولید آهن و گلوبول‌های قرمز نقش بسیار مهمی دارند. وقتی بدن شما با کم خونی مواجه نباشد رنگتان پوستتان روشن است و پوستتان صاف به‌نظر می‌رسد. اگر خدایی نکرده با این مشکل مواجه باشید رنگتان به زردی می‌زند و کبودی زیر چشمتان پررنگ‌تر از همیشه جلوه می‌کند؛ پس حتماً از فواید ویتامین ب استفاده کنید و به سلامت بدنتان اهمیت بدهید چراکه سلامت بدن یعنی زیبایی. با مصرف اسفناج می‌توانید درصد این ویتامین در بدنتان را افزایش دهید.

  سخن پایانی

در این بخش از نوشت‌های بلاگ فروشگاه اینترنتی اردمی، با فواید ویتامین ب آشنا شدید. شما چه خواص دیگری برای این مجموعه از ویتامین‌ها می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 5418بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه