مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

با فواید ویتامین A برای رفع لکه های پوست آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
با فواید ویتامین A برای رفع لکه های پوست آشنا شوید

اگر برای خرید کرم ضد لک عالی نظر متخصص پوست را جویا شوید، به احتمال زیاد به شما توصیه می‌کند که حتماً کرم ضد لک حاوی ویتامین A خریداری کنید. این اصرار بیشتر به‌دلیل فواید ویتامین A برای رفع لکه های پوست است. با توجه به اهمیت حضور این ویتامین در محصولات ضد لک، در این مقاله بنا داریم به این موضوع بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا از فواید ویتامین آ و میزان و چگونگی استفاده از آن بیشتر بدانید.

فواید ویتامین A برای رفع لکه های پوست

فواید ویتامین A

ویتامین A که در محصولات آرایشی آن را با نام رتینول (Retinol) می‌شناسیم، در بسیاری از محصولات رسیدگی به پوست مانند سرم و کرم دور چشم استفاده می‌شود. این ویتامین نه‌تنها چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد، بلکه ناهماهنگی رنگ پوست را هم از بین می‌برد. یکی دیگر از فواید ویتامین A این است که منافذ پوست را نیز کوچک می‌کند. این ویتامین اثربخشی چشمگیری در افزایش قوام و سفتی پوست دارد. این دلایل باعث شده محصولی را کرم ضد لک عالی بدانیم که دارای ویتامین آ باشد.

راهنمای خرید کرم ضد لک عالی دارای ویتامین A

راهنمای خرید کرم ضد لک دارای ویتامین A

خرید کرم ضد لک عالی و بهره‌مندی از فواید ویتامین A کار چندان سختی نیست به شرط اینکه نکته‌‌های زیر را هنگام خرید در نظر بگیرید:

  • توجه به بسته بندی کرم

رتینول ماده‌ای بسیار حساس به نور و هواست. اگر محصولی که خریداری می‌کنید در بسته‌بندی شیشه‌ای قرار داشته باشد، ویتامین این محصول به‌سرعت از بین می‌رود. با این حساب کرمی خریداری کنید که بسته‌بندی آن مانع از نفوذ نور باشد و هوا به‌راحتی داخل بسته‌بندی کرم راه پیدا نکند.

  • توجه به نوع پوست خود

برای رفع لکه های پوست باید کرمی خریداری کنید که استفاده از آن، عارضه‌‌ی دیگری را به دنبال نداشته باشد. این کرم باید در کنار سازگار بودن با پوست شما، با دیگر محصولات رسیدگی به پوستی که استفاده می‌کنید نیز سازگاری کامل داشته باشد. به لحاظ اثربخشی نیز باید چند هفته‌ای کرم ضد لک را استفاده کنید و اگر پس از گذشت این مدت، اثربخشی  لازم را نداشت، محصول دیگری را جایگزین آن کنید.

  • آشنایی با انواع رتینول

ضمن توضیح درباره‌ی فواید ویتامین A برای شما گفتیم که این ویتامین در محصولات آرایشی و بهداشتی با نام تجاری رتینول شناخته می‌شود. به این نکته نیز باید اشاره کنیم که ویتامین آ در کنار رتینول، مشتقات دیگری نیز مانند رتینیل پالمیتات (Retinyl Palmitate)، رتینالدئید (Retinaldehyde)، رتینیل رتینوات (Retinyl Reninoate) و رتینیل پروپیانیت (Retinyl Propianote) دارد. بسته به محصولی که قصد خرید آن را دارید، ممکن هر کدام از این مشتقات ویتامین آ در آن استفاده شده باشد. کاملاً پیداست محصولی که ویتامین A خالص در آن استفاده شده باشد، بدون شک یک کرم ضد لک عالی و باکیفیت برای پوست شماست.

مقدار مناسب برای استفاد از ویتامین A

مقدار مناسب برای استفاد از ویتامین A برای رفع لک های پوست

در این زمینه نمی‌توان نسخه‌ی واحدی برای تمامی افراد پیچید و بسته به شدت لکه های تیره و همچنین حساسیت پوست، مقدار لازم برای استفاده از این ویتامین در افراد با هم تفاوت دارد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر اولین باری است که محصولی با این ویتامین مصرف می‌‌کنید، سراغ کرمی با مقدار کمتری از ویتامین A بروید. اگر نیز تاکنون از محصولاتی با ویتامین آ استفاده کرده‌اید و پوست شما به آن عادت دارد، از دوز بیشتری کمک بگیرید. برای لکه های پوستی بسیار تیره و وخیم نیز بهتر است سراغ خرید کرم ضد لک عالی و باکیفیتی بروید که بیشترین میزان ویتامین آ را داشته باشد.

بهترین روش استفاده از کرم ضد لک دارای ویتامین A

بهترین روش استفاده

اکنون که با فواید ویتامین A آشنا شدید لازم است درباره بهترین روش استفاده از آن نیز بدانید. طبق قانون نانوشته‌ای بهتر است شب‌ها را برای استفاده از این محصولات انتخاب کنید. ناگفته نماند که صبح‌‌ها نیز می‌توانید کرم ضد لک یا دیگر محصولات دارای ویتامین A را روی پوست بمالید، به شرط اینکه اگر قصد خروج از منزل را دارید، حتماً در کنار خرید ضد لک عالی و باکیفیت، بهترین مارک کرم ضد آفتاب را نیز خریداری کنید و پس از گذشت نیم‌ساعت از استفاده‌ی ضد لک، سراغ ضد آفتاب بروید. لازم به ذکر است مقدار SPF این ضد آفتاب باید دست‌کم ۳۰ یا بیشتر باشد.

برای بهره‌وری بیشتر، قبل از هرگونه رسیدگی به پوست، بهتر است ابتدا آن را تمیز و لایه برداری کنید و سپس سراغ استفاده از کرم ضد لک بروید. پیشنهاد می‌کنیم به همان اندازه که در خرید کرم ضد لک عالی و باکیفیت دقت دارید، در کنار این کرم، محصولات دیگری مانند کرم‌های ضدپیری دارای آنتی اکسیدان ، نیاسینامید (Niacinamid)، پپتید‌ها (Peptides)، سرامیدها (Ceramides) و هیالوروینک اسید (Hyaluronic Acid) را نیز خریداری کنید تا در کنار از بین رفتن لکه ها، ظاهری جوان و زیبا برای پوست به ارمغان بیاورید.

همان‌گونه که وعده داده بودیم، تمامی اطلاعاتی را که از فواید ویتامین A برای رفع لکه های پوست می‌دانستیم با شما در میان گذاشتیم. اکنون اگر با آگاهی از این اطلاعات به فکر خرید کرم ضد لک عالی افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به فروشگاه اینترنتی اُردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بیندازید و از میان کرم های ضد لک مختلفی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین آن‌ها را خریداری کنید. ناگفته نماند مطالعه‌ی مقاله‌ی «کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما» نیز در این راستا برای شما مفید خواهد بود.

منبع: Paulaschoice دیدگاه‌ها 42972بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه