تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا روش درست استفاده از محصولات رسیدگی به پوست را می‌دانید

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
آیا روش درست استفاده از محصولات رسیدگی به پوست را می‌دانید

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند رسیدگی به پوست را با اسکراب آغاز کنید، کمی مرطوب‌ کننده بزنید و سلامت پوست را با ضد آفتاب تضمین کنید. انجام این مراحل در نگاه اول کار چندان دشواری به حساب نمی‌آید؛ اما هزارویک نکته باریک‌تر از مو دارد. انجام کارهای ساده‌ای مانند ماساژ بیشتر پوست در حین مالیدن مرطوب کننده، اثربخشی محصولات رسیدگی به پوست را دوچندان می‌کند. از آنجایی که این روزها کسی را سراغ نداریم که از اهمیت خرید محصولات رسیدگی به پوست باکیفیت بی‌خبر باشد، بهتر است در کنار خرید محصولات درجه‌یک،‌ با روش درست استفاده از آن‌ها آشنا شویم. در این مطلب بهترین روش استفاده از شوینده‌ صورت، اسکراب، مرطوب کننده، ضد آفتاب و ماسک صورت را با شما مطرح می‌کنیم. مطمئن باشید با استفاده از این روش‌ها، پوست شما از همیشه زیباتر می‌شود و جلوه‌ای شاداب و جوان پیدا خواهد کرد.

بهترین روش استفاده از شوینده صورت

بهترین روش استفاده از شوینده صورت

برای داشتن چهره‌ای زیبا و پوستی شاداب باید روز را با شوینده صورت آغاز کنید. شب‌ها نیز قبل از اینکه به‌ رختخواب می‌روید باید صورت خود را با شوینده تمیز کنید. ترکیبات داخل شوینده‌ها، آلودگی‌ها و باقیمانده آرایش را از چهره پاک می‌کند. در نتیجه منافذ پوست باز می‌ماند تا دیگر محصولات رسیدگی به پوست نفوذ بیشتری داشته باشد. برای اثربخشی بیشتر شوینده‌های صورت، ابتدا آرایش را پاک کنید. قبل از استفاده از شوینده، به مقدار کمی آب روی پوست خود بریزید تا مرطوب شود. در نهایت روی صورت کمی شوینده بمالید. ماساژ صورت با این شوینده باید چیزی حدود ۳۰ ثانیه ادامه پیدا کند. در نهایت چهره خود را با آب سرد بشویید. این روش اثربخشی شوینده صورت را افزایش می‌دهد و آلودگی‌ها را کاملاً پاک می‌کند.

بهترین روش استفاده از اسکراب

بهترین روش استفاده از اسکراب

اسکراب، یکی از محصولات رسیدگی به پوست است که استفاده نادرست آن دردسرهای زیادی به دنبال دارد. اسکراب بیش‌از‌حد لایه‌های جوانِ پوست را از بین می‌برد. گاهی اوقات نیز قسمتی از پوست، اسکراب نمی‌شود. با انگشتان خود به اندازه یک سکه اسکراب بردارید و به‌آرامی روی پوست بمالید. ماساژ اسکراب روی پوست باید با سرانگشتان شما انجام شود. این فرایند را در حالت دورانی انجام دهید. جالب است بدانید قسمت‌هایی از صورت مانند چانه، بینی و پیشانی، آسیب‌پذیری بیشتری در برابر جوش‌های سر سیاه دارند. در نتیجه توجه‌ ویژه‌ای به اسکراب این قسمت‌ها داشته باشید. اگر پوستی حساس، خشک یا معمولی دارید، هفته‌ای ۲ بار اسکراب کنید. برای پوست‌های چرب و معمولی که قسمتی از آن‌‌ها چرب است و قسمتی دیگر معمولی یا خشک، هفته‌ای ۳ بار اسکراب پیشنهاد می‌شود.

بهترین روش استفاده از مرطوب کننده

بهترین روش استفاده از مرطوب کننده

پس از استفاده از شوینده و اسکراب، نوبت آبرسانی پوست فرا می‌رسد. در استفاده از آبرسان، سخاوتمند باشید و مقدار زیادی مرطوب کننده روی پوست بمالید. قانون نانوشته‌ای درباره استفاده از آبرسان وجود دارد که بر اساس آن بهتر است قبل از مرطوب‌ کننده، کمی صورت خود را خیس کنید. به لطف این روش، مرطوب کننده بیشتر به قسمت‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند. مرطوب کننده باید روی تمامی قسمت‌های پوست صورت و گردن مالیده شود. از مالیدن مرطوب کننده به پشت گوش و گوشه‌های بینی غافل نشوید.

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب

بهترین روش استفاده از ضد آفتاب

بسیاری از افراد فقط زمانی که نور خورشید دیده می‌شود، ضد آفتاب می‌زنند. با این حال تاکید داریم که حتی در روزهای ابری هم ضد آفتاب بزنید. استفاده از ضد آفتاب در چهارفصل خدا ضروری است. حتی در سردترین روزهای زمستان که دانه‌های برف، زمین را سفیدپوش کرده نیز باید حتماً‌ ضد آفتاب بزنید. بی‌دلیل برای استفاده از ضد آفتاب در تمامی روزهای سال تأکید نمی‌کنیم. پرتوهای مضر خورشید از بین ابرها به‌راحتی عبور می‌کند. قرارگرفتن پوست در برابر این پرتوها، پیری زودهنگام آن‌ را به دنبال دارد. از طرف دیگر خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. حتی اگر بهترین ضد آفتاب را خریده باشید، باز هم اثربخشی ترکیبات این محصول پس از ۳ تا نهایتاً‌ ۴ ساعت از بین می‌رود. در نتیجه زمانی که بیرون از منزل هستید، حتماً ضد آفتاب همراه ببرید و هر چند ساعت یک‌بار آن را تجدید کنید.

بهترین روش استفاده از ماسک صورت

بهترین روش استفاده از ماسک صورت

در اثربخشی ماسک صورت هیچ شکی نداریم؛ اما استفاده نادرست از این محصول شما را به دردسر می‌اندازد. قبل از استفاده از ماسک صورت، باید حتماً دست‌های خود را بشویید تا جلوی انتقال آلودگی به پوست گرفته شود. از طرف دیگر در مصرف ماسک صورت زیاده‌روی نکنید. مالیدن بیشتر ماسک به صورت، نه‌تنها اثربخشی آن را افزایش نمی‌دهد، بلکه بسته به ترکیبات ماسک صورتی که انتخاب کرده‌اید، ممکن است پوست شما آسیب ببیند. ماسک صورت نباید بیشتر از زمان مشخصی روی چهره باقی بماند. دستورالعمل استفاده از ماسک صورت را حتماً مطالعه کنید و این ماسک را به مدت زمان مشخص روی پوست خود قرار دهید.

سخن پایانی

حالا که بهترین روش استفاده از محصولات رسیدگی به پوست را آموختید، با چشم بازتر می‌توانید این محصولات را تهیه و استفاده کنید. برای همین منظور ما فروشگاه اینترنتی اردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این فروشگاه مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی است و همه محصولاتش را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای استفاده از محصولات رسیدگی به پوست دارید و روش‌های جالبی را برای افزایش اثربخشی این محصولات می‌دانید، خواهشمندیم این روش‌ها را در قسمت‌ نظرات با همراهان خود و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 4978بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه