تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

راهنمای جامع خرید کرم مرطوب‌کننده رنگی و استفاده از آن

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
راهنمای جامع خرید کرم مرطوب‌کننده رنگی و استفاده از آن

بی‌شک به‌عنوان بانوی زیبارویی که اهمیت بیشتری به آرایش می‌دهد با کانسیلرها و مواد زیرسازی کاملاً آشنایید؛ اما جالب است بدانید به‌غیر از این ترکیبات، از کرم مرطوب‌ کننده رنگی نیز می‌توانید برای پوشش پوست و زیرسازی آرایش کمک بگیرید. این مرطوب‌‌کننده‌ها نه‌تنها وظیفه آبرسانی را بر عهده می‌گیرند؛ بلکه عارضه‌های پوستی را نیز پوشش می‌دهند و بستری مناسب برای آرایش ایجاد می‌کنند.

از طرف دیگر همان‌ گونه که می‌دانید مواد زیرسازی، غلظت بیشتری دارند و پوست را سنگین می‌کنند؛ اما مرطوب‌کننده‌ها، به‌سرعت جذب پوست می‌شوند. رنگ این ترکیبات، پوست را پوشش داده و برای آرایش آماده می‌کند. این محصولات با خاصیت آبرسانی برای بانوانی که پوست بسیار خشکی دارند نیز پیشنهاد می‌شود.

مرطوب‌کننده‌های رنگی، ظاهر پوست را زیبا و جذاب می‌کنند. همچنین برای متعادل‌کردن رنگ پوست نیز به ‌کار می‌روند. از این دست محصولات انواع مختلفی در بازار وجود دارند که ترکیباتشان پوست را چرب نمی‌کنند و برای افراد مبتلا به آکنه مناسب‌اند.

باتوجه‌به فایده‌های فراوانی که این محصولات دارند، بدون تردید با یک بار استفاده برای همیشه به خرید کرم مرطوب کننده رنگی ترغیب خواهید شد. به همین منظور راهنمای جامعی آماده کرده‌ایم که به تمامی پرسش‌های شما درباره آن‌ها پاسخ می‌دهد.

گام اول: انتخاب کرم مرطوب کننده رنگی

۱. تفاوت مواد زیرسازی و مرطوب کننده رنگی

مرطوب‌کننده‌های رنگی و مواد زیرسازی آرایش در ترکیبات خود مقدار زیادی آب دارند. در هر دو محصول ترکیبات آبرسان، روغن و رنگ‌دانه‌ها نیز وجود دارند؛ اما در این بین مرطوب‌کننده‌های رنگی ترکیبات آبرسان بیشتری نسبت‌به مواد زیرسازی داشته و پوشش کمتری نیز دارند.

این خصوصیات باعث شده تا تشخیص تفاوت میان این دو، کار دشواری باشد. از طرف دیگر تنوع محصولات باعث ایجاد تفاوت‌های بیشتر در برندهای مختلف شده است.

مرطوب‌کننده‌های رنگی با فرمول‌های مختلفی ساخته می‌شوند؛ بنابراین در حین خرید کرم مرطوب کننده رنگی، محصولی انتخاب کنید که دقیقاً نیاز شما را پاسخ می‌‌دهد. برای نمونه اگر پوستتان چرب است؛ بهتر است سراغ محصولات بدون چربی بروید. اگر هم شاغل هستید و بیشتر روز را بیرون از منزل حضور دارید، حتماً نمونه‌های دارای SPF بخرید که پوست شما را در برابر پرتوهای خورشید نیز حفظ کند.

۲. انتخاب بین مرطوب‌کننده رنگی و مواد زیرسازی

مشخص کنید که به کرم مرطوب‌کننده رنگی نیاز دارید یا اینکه باید سراغ مواد زیرسازی بروید

انواع کرم مرطوب کننده رنگی به‌مراتب پوشش کمتری نسبت‌به مواد زیرسازی دارند و گزینه خوبی برای پوست‌های روشن به‌ حساب می‌آیند. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت پوست را به‌گونه‌ای پوشش می‌دهند که تقریباً کسی متوجه آن نشود. همچنین کمک شایانی به آماده‌سازی پوست برای آرایش می‌کنند و زمان کمتری را از شما می‌گیرند.

از طرف دیگر در این محصولات از موادی استفاده شده که رطوبت را به ‌خود جذب کرده و نگه می‌دارد؛ درنتیجه پوست برای مدت طولانی‌تری مرطوب می‌ماند. ناگفته نماند اگر پوست شما عارضه‌های زیادی دارد و به فکر پوشش بیشتر آن هستید، بهتر است سراغ مواد زیرسازی آرایش بروید.

۳. انتخاب متناسب با رنگ پوست

محصولی که می‌خرید بهتر است با طیف رنگ پوست صورت شما یکسان باشد. برای تشخیص این کار پیشنهاد می‌کنیم اگر برایتان مقدور بود، حتماً قبل از خرید کرم مرطوب کننده رنگی، مقداری از آن را روی قسمتی از صورت یا پشت دست خود امتحان کنید. این کار باعث می‌شود متوجه میزان جذب آن نیز شوید.

۴. مرطوب‌کننده‌ رنگی حاوی ترکیبات ضدآفتاب

کرم مرطوب کننده رنگی ضد آفتاب

اگر بیرون از منزل کار می‌کنید، بهتر است محصولاتی تهیه کنید که ترکیبات SPF نیز داشته باشند و از پوست شما در برابر پرتوهای خورشید محافظت کنند. توصیه می‌شود مقدار SPF موجود در این محصول بیشتر از 30 باشد تا پوست شما در برابر پرتوهای UVA و UVB کاملاً محافظت شود.

به‌ خاطر داشته باشید ترکیبات ضد آفتابی که در مرطوب‌کننده‌های رنگی وجود دارد پس از دو ساعت اثربخشی خود را از دست می‌دهند؛ درنتیجه اگر برای مدت بیشتری بیرون از منزل هستید، بهتر است حتماً کرم ضدآفتاب خود را نیز همراه داشته باشید.

گام دوم: بهترین روش استفاده از کرم مرطوب کننده رنگی

۱. ترکیب مرطوب‌کننده معمولی و پرایمر

ترکیبی از کرم مرطوب کننده معمولی با پرایمر را روی گونه، پیشانی، چانه و شقیقه‎ها بمالید.

اجازه دهید مواد حدود یک دقیقه روی پوست باقی بماند، سپس مرطوب‌کننده رنگی را به صورت خود بزنید.

۲. استفاده از کرم مرطوب کننده رنگی

 کرم مرطوب‌کننده رنگی را به مقدار کمی در قسمت‌های مختلف صورت بمالیدبه اندازه یک لوبیا از مرطوب‌کننده را روی انگشت خود بگذارید و به گونه‌ها، پیشانی، بینی و زیرچشم بزنید.

این محصولات را به‌راحتی می‌توانید با انگشت روی صورت خود بمالید؛ اما اگر می‌خواهید ترکیباتشان با دقت بیشتری به قسمت‌های مختلف صورت منتقل شوند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک برس آرایشی استفاده کنید. بهتر است سر این برس صاف و جهت حرکت برس به بالا باشد تا ترکیبات، کاملاً یکسان میان قسمت‌های مختلف صورت پخش شود. درنهایت نیز با حرکت دایره‌ای برس، این ترکیبات را کاملاً به پوست بمالید تا جلا پیدا کند. پیشنهاد می‌کنیم برس را از قسمت نزدیک به انتهای دسته آن بگیرید تا در حین حرکت روی پوست، از دست شما سُر نخورد و با قدرت و دقت بیشتری مواد را به پوست منتقل کند.

اگر قصد دارید پوشش بیشتری روی صورت ایجاد کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از ابرهای آرایشی کمک بگیرید. استفاده از برس یا ابر باعث می‌شود آرایش شما ثبات بیشتری پیدا کند و ظاهر آن یکدست و زیبا شود.

۴. توجه‌ ویژه به زیر چشم، بینی و خط فک

توجه‌ ویژه‌ای به زیر چشم، بینی و خط فک داشته باشید

برای انتقال مرطوب‌کننده رنگی به زیر چشم، بینی و خط فک بهتر است از برس‌های آرایشی کمک بگیرید. این مواد باید از خط فک به زیر پیشانی، کاملاً یکدست منتقل شود تا پس از آرایش شاهد تفاوت رنگ میان چانه و زیر گردن نباشید.

برای دقت بیشتر پیشنهاد می‌کنیم از برس‌هایی کمک بگیرید که سر کوچک‌تری دارند.

۵. پوشش دور چشم و جوش‌های صورت با کانسیلرها

با کمک یک برس آرایشی گرد، مقداری کانسیلر را به زیر چشم بمالید. کانسیلر باید تا جایی که ممکن است به محل رویش مژه‌های پایین نزدیک باشد. حتماً مقداری کانسیلر نیز به گوشه‌های چشم بزنید.

برای پوشش قرمزی و جوش‌های صورت نیز از کانسیلر استفاده کنید. این روش باعث می‌شود تا پوست شما رنگی یکدست و واحد پیدا کند و با مرطوب‌کننده‌ رنگی که استفاده کرده‌اید نیز یکسان شود.

۶. تثبیت مرطوب‌کننده‌ رنگی با پودر آرایشی

 کرم مرطوب‌کننده رنگی را به مقدار کمی در قسمت‌های مختلف صورت بمالید

برای اینکه آرایش شما دوام بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم از پودر آرایشی کمک بگیرید. برای این کار یک برس بزرگ را داخل پودر فیکس فرو ببرید و آن را به‌آرامی روی تمامی قسمت‌های صورت بکشید. در حین انجام این کار دقت کنید حتماً پودر آرایشی به زیر چشم و سایر قسمت‌ها منتقل شود.

کرم مرطوب کننده‌ رنگی حالتی طبیعی به‌ پوست می‌دهد و با آبرسانی پوست، ظاهر آن را شاداب و جذاب جلوه می‌دهد. برای اینکه پوست صورت شما شادابی بیشتری داشته باشید، به جای پودرهای آرایشی می‌توانید از اسپری‌های تثبیت‌کننده نیز کمک بگیرید. این کار به ثبات آرایش نیز کمک می‌کند.

در پایان از شما می‌خواهیم چنانچه تا کنون تجربه خرید کرم مرطوب کننده رنگی و استفاده از آن را داشته‌اید، نظر خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 2177بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه