تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا برای مراقبت از دور چشم می‌توان به کرم آبرسان اعتماد کرد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
آیا برای مراقبت از دور چشم می‌توان به کرم آبرسان اعتماد کرد؟

وقتی صحبت از رسیدگی به پوست دور چشم مطرح می‌شود، بدون هیچ مقدمه‌ای به یاد خرید بهترین کرم دور چشم می‌افتیم. از طرفی گاهی نیز با توجه به کرم‌های آبرسان کارآمدی که در بازار وجود دارد به این فکر می‌افتیم که شاید خرید کرم دور چشم توجیه چندانی نداشته باشد و از یک کرم مرطوب کننده باکیفیت، همزمان برای مراقبت از صورت و دور چشم استفاده کنیم.

تأثیر استفاده از کرم دور چشم در کاهش چین و چروک و رفع تیرگی اطراف چشم غیرقابل انکار است. از طرفی بسیاری افراد که پوست صافی دارند لزومی برای استفاده از کرم دور چشم نمی‌بینند و به مصرف کرم آبرسان و مرطوب کننده بسنده می‌کنند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که آیا باید حتماً بهترین کرم دور چشم را بخریم یا استفاده از یک کرم مرطوب کننده معمولی برای رسیدگی به پوست دور چشم کفایت می‌کند.

رسیدگی به پوست دور چشم با آبرسان یا کرم مخصوص؟

فرق آبرسان و کرم دور چشم

در همین ابتدا اجازه دهید خیال شما را راحت کنیم که تولیدکنندگان لوازم آرایشی بی‌دلیل کرم‌های مخصوص دور چشم را روانه‌ی بازار نمی‌کنند. پوست دور چشم از جنس قسمت‌های دیگر صورت و بدن است با این تفاوت که این ناحیه حساسیت بیشتری دارد. همچنین عارضه‌هایی مانند سیاهی و پف زیر چشم به درمان مخصوص خود نیاز دارد. هدف اصلی از ساخت کرم مخصوص دور چشم به‌غیر از روشن کردن پوست این ناحیه و کاهش چین و چروک‌ها، رساندن مواد مغذی و لازم برای پوست حساس دور چشم است. برای خرید بهترین کرم دور چشم باید حتماً به‌ دنبال محصولی بدون ترکیبات حساسیت‌زا باشید.

کرم دور چشم ممکن است در نگاه اول همان ترکیبات کرم آبرسان یا ضد پیری (مانند کرم های حاوی رتینول) را داشته باشد؛ اما این ترکیبات در کرم‌ مخصوص دور چشم ملایم‌تر است و دُوز کمتری دارد. دلیل این امر در ناز‌ک‌تر بودن پوست دور چشم نهفته است. اگر کرم‌های دور چشم ترکیبات قوی‌تری داشته باشند، احتمال بروز التهاب‌های پوستی در اثر استفاده از این کرم‌ها وجود دارد. به‌ زبان ساده می‌توان گفت یک کرم را زمانی می‌توان بهترین کرم دور چشم دانست که ترکیبات آن اختصاصاً برای پوست حساس دور چشم ساخته شده‌‌ باشند.

ملاک های خرید بهترین کرم دور چشم

ملاک خرید کرم برای رسیدگی به پوست دور چشم

متخصصان پوست توصیه می‌کنند کرمی خریداری کنیم که در آن خبری از اسانس‌های شیمیایی و مواد حساسیت‌زا نباشد. اگر به‌ دنبال اثربخشی سریع یک کرم دور چشم می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم محصولات دارای کافئین خریداری کنید. کافئین پوست را سریعاً سفت و محکم می‌کند و پس از استفاده، شاهد کاهش چین و چروک دور چشم و قوام آمدن پوست این ناحیه خواهید بود.

استفاده از کرم آبرسان برای دور چشم

ضرر استفاده از کرم دور چشم

استفاده از کرم مرطوب‌ کننده ای که فقط خاصیت آبرسانی دارد برای دور چشم مضر نیست؛ اما مالیدن کرم ضد آکنه و ضد پیری به دور چشم اصلاً توصیه نمی‌شود. کرم آبرسانی که مدت‌هاست از آن برای صورت خود استفاده می‌کنید و هیچ التهابی برای شما به دنبال نداشته را می‌توانید به دور چشم هم بمالید. از طرف دیگر مالیدن کرم دور چشم به دیگر قسمت‌های صورت هیچ اشکالی ندارد. اگر به دنبال اثربخشی بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم کرم دور چشم را برای دور چشم و کر‌م آبرسان صورت را برای صورت استفاده کنید.

بهترین زمان خرید کرم دور چشم

رسیدگی به پوست دور چشم

از دوره‌ی نوجوانی به بعد باید به فکر رسیدگی به پوست باشیم. در نتیجه خرید کرم دور چشم به نوجوانان و بزرگسالان پیشنهاد می‌شود. به همان ترتیب که پا به سن می‌گذارید، به همان اندازه نیز باید به فکر خرید محصولات مراقبت از پوست در برابر پیری باشید. کرم‌های دور چشم همانند دیگر محصولات رسیدگی پوست، معجزه نمی‌کنند؛ اما اگر پوست را به حال خود بگذارید، بدون این کرم‌ها سریع‌تر از چیزی که فکرش را بکنید پیر و پژمرده می‌شود.

توصیه‌ی آخر

امیدواریم با توجه به توضیحاتی که دادیم هم‌اکنون به فکر رسیدگی به پوست دور چشم افتاده باشید. برای خرید کرم مناسب، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اُردمی بزنید و از میان کرم‌های مخصوص، بهترین کرم دور چشم​ را انتخاب کنید. مطالعه‌ی مقاله‌ی «بهترین روش استفاده از کرم دور چشم» برای آگاهی شما بسیار سودمند است. در پایان اگر تجربه مفیدی در استفاده از کرم‌های دور چشم دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید. همکاران ما نیز در بخش مشاوره آماده‌ی پاسخگویی به پرسش‌های شما در این زمینه هستند.

منبع: Huffpost دیدگاه‌ها 44545بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه