تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

اهمیت استفاده از مداد لب و اصول به کار گیری آن

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اهمیت استفاده از مداد لب و اصول به کار گیری آن

معمولاً هنگام انتخاب بهترین مارک رژ لب، خرید بهترین مداد لب نیز به شما توصیه می‌شود. اهمیت استفاده از خط لب در آرایش صورت به اندازه ضرورت استفاده از رژ است. در واقع زیبایی آرایش چهره به دو بخش چشم و لب تقسیم می‌شود. به عبارت دیگر نیمی از زیبایی چهره را لب ها در اختیار خود دارند که اگر به خوبی آرایش نشده باشند، زحمت شما را به هدر می‌دهند. آنچه باعث می‌شود بهترین رژ لب جلوه‌ی زیبایی روی لب ها داشته باشد، دانستن اصول استفاده از مداد لب و به‌کارگیری آن است. در این مقاله شما را با این موضوع بیشتر آشنا می‌کنیم.

اهمیت استفاده از مداد لب

اهمیت استفاده از خط لب

همان طور که قبلاً اشاره کردیم هدف از خرید و استفاده از بهترین مارک رژ لب، ایجاد زیبایی لب و در نتیجه آرایش صورت است. مداد لب نیز در واقع وسیله‌ای کاربردی و ضروری برای زیباتر کردن لب ها محسوب می‌شود. هر چند در سال‌های گذشته استفاده از مداد لب پر رنگ تر از رژ لب به نوعی ترند محسوب می‌شد؛ اما امروزه از خط لب به منظور کادرگیری لب و زیباترشدن آن استفاده می‌شود. همچنین با ورود رژ لب‌ شاین یا مایع در بازار، لازم است از وسیله‌ای استفاده شود که مانع از پخش شدن رژ لب اطراف لب شود. با کمک مداد لب می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت.

هر چند مهم‌ترین وظیفه مداد لب فرم بخشیدن به لب های کوچک یا لب هایی که فرم مناسبی ندارند است؛ اما افراد با لب های سالم و درشت نیز از آن برای زیباتر شدن استفاده می‌کنند. به این ترتیب مداد لب یکی دو درجه تیره‌تر از رژ لب به بزرگ و حجیم شدن لب ها کمک می‌کند و مداد لب کم‌رنگ‌تر از رژ لب به کوچک کردن لب‌های بسیار بزرگ منجر می‌شود. برای دانستن اصول استفاده از خط لب ادامه مطلب را با دقت بخوانید.

اصول استفاده از مداد لب

اصول استفاده از خط لب

اکنون که با اهمیت استفاده از مداد لب آشنا شدید بهتر است اصول استفاده از آن را نیز بدانید تا در نتیجه آرایشی زیبا برای خود رقم بزنید. البته در این باره دو روش وجود دارد. برخی معتقد هستند که کشیدن مداد لب را باید از گوشه خارجی لب ها شروع کرده و به گوشه دیگر خاتمه داد. برخی نیز معتقدند برای داشتن خط لب یکدست و زیبا لازم است به روش دیگر عمل کرد. روش اول توضیح خاصی ندارد. به این ترتیب که مطابق رنگ رژ و متناسب با نوع آرایش خود از مداد لب مناسب استفاده کنید. مداد را روی گوشه خارجی لب بالا قرار داده و در امتداد خط لب، خطی ترسیم کنید. لب پایین را نیز به همین شیوه آرایش کنید.

در روش دوم لازم است وسط لب بالایی علامت ضربدر (X) ترسیم کنید. سپس از این نقطه تا انتهای لب به سمت گوشه‌های لب خط را امتداد دهید. از همین مداد برای لب پایینی نیز استفاده کنید. نکته مهم در این باره توجه به اندازه و حجم لب شماست. اگر لب های بسیار باریک دارید، قبل از آرایش به کمک کانسیلر خط طبیعی لب های خود را محو کنید. خط لب را کمی بیرون‌تر از لب ترسیم کنید. سپس با کمک برس مخصوص رژ لب سایه خط را به سمت داخلی لب محو کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از مداد لب

نکات مهم هنگام استفاده

  • انتخاب رنگ مناسب

همانطور که قبلاً در بخش اهمیت استفاده از مداد لب تأکید کردیم، لازم است از مداد با رنگ نزدیک به بهترین مارک رژ لب خود استفاده کنید تا مرز مشخصی بین رنگ رژ و مداد وجود نداشته باشد. در این راستا برای لب های باریک از مداد یکی دو درجه تیره‌تر از رژ لب و برای لب های حجیم و گوشتی از مداد لب کم‌رنگ‌تر از رژ بهره ببرید. حتما با کمک برس لب، رد مداد را محو کنید.

  • ترسیم خط لب به روش نقطه گذاری

در اهمیت استفاده از مداد لب گفتیم که لازم است از مداد لب برای ترسیم خط درست یا به عبارتی کادر لب بهره ببرید. اگر برای دفعات اول ترسیم خط لب برایتان سخت است، بهتر است از روش نقطه گذاری استفاده کنید. در این روش با کمک مداد لب، مسیر لب را با نقطه‌های متعدد مشخص کرده و سپس آن‌ها را به هم وصل کنید. با این کار درصد خطای شما در ترسیم خط لب به حداقل می‌رسد.

  • کمک گرفتن از پد پاک کننده آرایش

هرچقدر هم در آرایش صورت ماهر باشید، باز هم مواقعی پیش می‌آید که دستتان خطا برود و خط لب یا رژ لب از محدوده خود خارج شود. برای چنین مواقعی حتماً پد پاک کننده آرایش و مقداری کرم پودر یا کانسیلر در دسترس خود قرار دهید. به این ترتیب خطوط یا لکه‌های اضافی رژ لب را با کمک پد پاک کنید. برای یکدست کردن رنگ آن بخش نیز با کمک گوش پاک کن مقداری کرم پودر یا کانسیلر به پوست اطراف لب خود بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله با اهمیت استفاده از مداد لب و روش اصولی به‌کارگیری آن آشنا شدید. برای انتخاب بهترین مارک رژ لب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. همچنین می‌توانید پرسش یا نظر خود را در بخش نظرات برای گروه تحریریه بنویسید تا به کارشناسان پوست و زیبایی مجموعه اردمی برسانند.

دیدگاه‌ها 3609بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه