تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

برای خرید بهترین عطر زنانه باید انواع رایحه عطر را شناخت

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
برای خرید بهترین عطر زنانه باید انواع رایحه عطر را شناخت

برای خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه غالباً فاکتور مهم، علاقه‌ی فرد به رایحه آن عطر است. به عبارت دیگر زمانی برای خرید عطر اقدام می‌کنیم که حس کنیم رایحه جذاب و دل‌نشینی داشته باشد. با این حساب آشنایی با انواع رایحه عطر و همچنین تفاوت غلظت عطر ها می‌تواند کمک خوبی برای خرید بهترین عطر زنانه و مردانه باشد. بر همین اساس قصد داریم در ادامه به بررسی این نکات بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید. مطمئن هستیم که می‌توانید بهترین عطر زنانه یا مردانه مناسب خود را انتخاب کنید و با استفاده از آن لذت ببرید.

رایحه های اصلی در عطرها

نت های اصلی در عطرهابوی خوش هر عطر بسته به ترکیباتی که دارد، در سه مرحله فعال می‌شود. به همین دلیل هم هست که در بازه‌های زمانی مختلف بوی عطری که زده‌اید تغییرات محسوسی پیدا می‌کند. با این حساب در ادامه برای شما از انواع رایحه عطر یا به اصطلاح نت های عطر می‌گوییم.

  • رایحه آغازین: همان‌گونه که از نام این نت پیدا است، اولین بویی که از هر عطری به مشام می‌رسد را رایحه یا نت آغازین می‌گوییم. این رایحه جذابیت خاصی دارد، اما به‌سرعت از بین می‌رود و دوام آن کمتر از ۳۰ دقیقه است.
  • رایحه میانی: این رایحه در واقع هسته اصلی بوی خوش هر عطری را تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر رایحه میانی، بوی کلی عطر را مشخص می‌کند. به همین دلیل نیز در خرید بهترین عطر زنانه و مردانه به این رایحه باید توجه بیشتری داشته باشید؛ چراکه رایحه میانی همان چیزی است که باید با سلیقه و شخصیت شما جور در بیاید.
  • رایحه پایانی: این رایحه در چند دقیقه‌ی اولی که عطر زده‌اید به مشام نمی‌رسد و پس از گذشت چیزی حدود ۲۰ دقیقه فعال می‌شود. دیرتر فعال‌شدن رایحه پایانی در عطرها دلیل خاص خودش را دارد که آن نیز دادن دوام بیشتر به بوی خوش عطر است.

گروه‌ های مختلف رایحه ها

گروه‌ های مختلف رایحه هایی که در عطرها استفاده می‌شودپس از شناخت انواع رایحه عطر، نوبت آن فرا می‌رسد تا با گروه‌ های مختلف رایحه عطر و ادکلن ها آشنا شوید.

  • رایحه گل ها: عطرهای این گروه با بوی خوش گل ها درست می‌شوند و طیف گسترده‌ای از عطرها با رایحه های ملایم تا تند در این گروه قرار دارند. در این عطرها می‌توانید سراغ بوی دل‌نشین رز، یاسمن و دیگر گل های خوشبو را بگیرید. رایحه گل ها، در بین انواع رایحه عطر جزو محبوب‌ترین آن‌هاست.
  • رایحه مرکبات: این رایحه در عطرها، بسیار خنک و باطراوت است؛ چراکه برای تولیدش از رایحه پرتغال، لیمو، نارنگی و سایر مرکبات کمک گرفته می‌شود. عطرهای این گروه از رایحه ها، گزینه‌ی خوبی برای استفاده‌ی نوجوانان و جوانان است.
  • رایحه شرقی: در این عطرها بیشتر با بوی خوشی از ادویه‌هایی مانند وانیل و عنبر سروکار داریم و عطرهای این گروه بویی تند و گرم دارند. عطرهایی با ترکیب رایحه شرقی و رایحه گل ها انتخاب بسیار مناسبی برای خانم‌هاست. با این حساب بهترین عطر زنانه را در عطرهای رایحه شرقی بیابید.
  • رایحه چوبی: همان‌گونه که از نام این گروه پیدا است، رایحه هایی برگرفته از چوب هایی مانند سندل، بلوط را در عطرهای این گروه شاهد هستیم. گاهی اوقات نیز بوی خوش کاج و نعنا هندی نیز از این عطرها به مشام می‌رسد. عطرهایی که رایحه ای چوبی دارند عموماً گزینه‌ی مناسبی برای استفاده‌ی آقایان هستند.

تفاوت میان ادکلن، ادو تویلت، ادو پرفیوم و عطر

بعد از آشنایی با انواع رایحه های عطر باید با تفاوت میان ادکلن، ادو تویلت، ادو پرفیوم و عطر آشنا شوید.هزارویک عطر و ادکلن مختلف در بازار وجود دارد، که تفاوت اصلی این رایحه ها را غلظت عطر تعیین می‌کند. بعد از شناختن انواع رایحه عطر، وقت  آشنایی با انواع عطرها و پی‌بردن به تفاوتشان با هم می‌رسد. پس در ادامه با ما همراه باشید و با رده‌بندی براساس غلظت عطر آشنا شوید.

  • ادکلن: در ادکلن ها کمترین میزان رایحه‌ به‌کار گرفته شده است و نهایتاً چیزی بین ۳ تا ۵ درصد روغن های معطر دارند و مابقی ترکیبات آن‌ها را آب و الکل تشکیل می‌دهد. کمترین میزان ماندگاری رایحه خوش، مربوط به ادکلن هاست.
  • ادو تویلت: ادو تویلت ها به‌لحاظ غلظت در بین ادکلن و ادو پرفیوم قرار می‌گیرند و بین ۴ تا نهایتاً ۷ درصد روغن های معطر در آن‌ها استفاده شده است.
  • ادو پرفیوم‌: ادو پرفیوم ها با تراکمی حدود ۱۵ تا ۱۸ درصد از روغن های معطر، قیمتی بیشتر از ادکلن و ادو تویلت دارند و رایحه آن‌ها نیز ماندگارتر است.
  • عطر: در نهایت نیز به عطر می‌رسیم که بیشترین تراکم را دارند. حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد از ترکیبات عطرها از روغن های معطر تشکیل شده است. بیشترین ماندگاری رایحه مربوط با این گروه است.

سخن پایانی

بعد از آشنایی با انواع رایحه های عطر می‌توانید نسبت به خرید اینترنتی آن اقدام کنید.برای خرید بهترین عطر زنانه یا مردانه، درنظرگرفتن انواع رایحه عطر و تجه به غلظت عطر ها کمک بسیاری می‌کند. اما مسئله‌ی قابل‌تأمل در این‌باره، وجود عطر و ادکلن های تقلبی یا فیک در بازار است. طبیعتاً تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی کار دشواری است. اما جای نگرانی وجود ندارد؛ چون فروشگاه اینترنتی اردمی تعهد اصلی خود را حفظ و تضمین اصالت کالا می‌داند. به این ترتیب شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در سایت، بهترین عطر زنانه یا مردانه ای که در نظر دارید را با معقول‌ترین قیمت، خریداری کنید. در پایان برای تکمیل اطلاعات خود و آشنایی با بهترین عطرها، خواندن مقاله‌ی «راهنمای خرید بهترین عطر زنانه و مردانه رمانتیک خوشبو»، خالی از لطف نیست.

منبع: Bestbeautyinfo دیدگاه‌ها 6859بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه