تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ترفندهای استفاده از رژ لب در موقعیت های مختلف

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
ترفندهای استفاده از رژ لب در موقعیت های مختلف

اگر شما هم فکر می‌کنید که تنها کاربرد بهترین مارک رژ لب فقط آرایش لب است باید بگوییم که سخت در اشتباهید. در واقع رژ لب به‌عنوان ابزار جدانشدنی از کیف خانم‌ها کاربردهای متفاوت و جالبی دارد که کمتر کسی از آن با خبر است. حتماً برای شما نیز جالب است که بدانید از رژ لب به‌عنوان سایه چشم، خط چشم و رفع سیاهی دور آن می‌توان استفاده کرد. یا اینکه کمتر شنیده باشید کسی از رژ لب به جای کانسیلر استفاده کرده باشد. یا بی شک روش استفاده از رژ لب به‌عنوان لاک ناخن را نشنیده‌اید! پس با ما همراه باشید تا با ترفندهای استفاده از رژ لب آشنا شوید.

یک رژ لب به جای چند رژ لب

یک رژ لب به جای چند رژ لب

تنوع سبک آرایش در مهمانی‌ها و مجالس مختلف ایجاب می‌کند انواع متفاوتی از بهترین مارک رژ لب داشته باشید. برای مثال همراه با لباس ساده لازم است از رژ لب براق استفاده کنید. در مجالس رسمی‌تر رژ لب مات به کار می‌آید و برای مهمانی‌های شبانه یا فانتزی، رژ لب متالیک یا آرایش لب به سبک آمبره کاربرد بیشتری دارد. در این بخش با ترفندهای استفاده از رژ لب برای تغییر نوع آن آشنا می‌شویم.

۱. براق کردن رژ لب

براق کردن رژ لب مات یکی از ترفندهای استفاده از رژ لب است. این ترفند بسیار ساده است و احتمالاً همه‌ی شما با آن آشنا هستید. برای این کار فقط کافی است بعد از زدن رژ لب مات، کمی برق لب به آن اضافه کنید. یک برق لب ساده برای همه‌ی رنگ‌های رژ کفایت می‌کند.

۲. رژ لب شاین

اگر برای مهمانی فانتزی خود رژ لب اکلیلی در دسترس ندارید، از این روش استفاده کنید. به این منظور هنگام زدن رژ لب کمی اکلیل رنگی به‌دل‌خواه خود و متناسب با تم مجلس مهمانی و لباس با رژ مخلوط کنید. پس از این کار برق لب را فراموش نکنید. اکلیل و برق  لب در کنار هم جلوه‌ای فوق‌العاده درخشان به لب های شما می‌دهند.

۳. مات کردن رژ لب

برای مات کردن رژ لب براق، پس از استفاده از رژ‌ لب یک لایه نازک دستمال کاغذی روی لب های خود قرار دهید. توجه داشته باشید که دستمال را روی لب فشار ندهید. با کمک یک برس کوچک و سبک، کمی پودر فیکساتور از روی دستمال به لب خود بزنید. به همین سادگی می‌توانید رنگ رژ خود را مات کنید.

۴. آمبره کردن آرایش لب

برای این کار لازم است کمی پودر هایلایت داشته باشید. پس از زدن رژ لب با کمک پودر هایلایت قسمت داخلی لب‌های خود را کم‌رنگ‌تر و براق‌تر کنید. اگر پودر هایلات نداشتید، از سایه چشم اکلیلی یا ساده استفاده کنید. قبل از انجام این کار حتماً لب را با کمی کانسیلر زیرسازی کنید تا آرایش لب شما دوام بیشتری داشته باشد.

رژ لب به جای رژگونه

ترفندهای استفاده از رژ لب به جای رژگونه

استفاده از بهترین مارک رژ لب به جای رژگونه یکی دیگر از ترفندهای استفاده از رژ لب است که از سال‌ها پیش متداول بوده است. روش کار به این صورت است که باید کمی رژ قرمز، صورتی یا هلویی را بسته به نوع آرایش خود روی گونه‌ها زده و با کمک انگشتان یا برس آرایشی در منطقه رژگونه پخش کنید. این کار در زمان‌های که برای مدت طولانی بیرون از منزل هستید و به لوازم آرایش دسترسی ندارید، بسیار کارگشاست. با همین ترفند ساده می‌توانید چهره‌ای سرحال و شاداب به خود هدیه دهید.

سایه چشم با رژ لب

سایه چشم با رژ لب

گودی چشم و سیاهی اطراف آن زیبایی چهره را همواره تحت تأثیر قرار می‌دهد. معمولاً برای پوشش این سیاهی و زیباترکردن آرایش چشم و ابروها از سایه چشم استفاده می‌شود. البته در زمانی که به سایه دسترسی ندارید و می‌خواهید چهره خود را سرحال‌تر نشان دهید می‌توانید از رژ لب خود به‌عنوان سایه چشم استفاده کنید. برای این کار کمی از رنگ دلخواه رژ را با کمک انگشت یا برس، پشت پلک خود پخش کنید. هنگام استفاده از این ترفند توجه داشته باشید که میزان رژ بسیار اندک باشد تا آرایش چشم غیر طبیعی جلوه نکند.

خط چشم رنگی با رژ لب

خط چشم رنگی با رژ لب

یکی دیگر از ترفندهای استفاده از رژ لب در آرایش صورت، کاربرد آن به‌عنوان خط چشم است. این روزها که آرایش‌های فانتزی ترند شده است، معمولاً از خط چشم رنگی استقبال بیشتری می‌شود. اگر به مهمانی فانتزی دعوت بودید، برای کشیدن خط چشم رنگی از رژ لب خود استفاده کنید. برای این کار با کمک برس مورب مخصوص خط چشم و مقداری رژ لب، خط چشم دل‌خواه خود را ترسیم کنید. البته برای این کار لازم است از بهترین مارک رژ لب جامد یا مدادی استفاده کنید که روی پلک پخش نشود و ماندگاری طولانی داشته باشد.

استفاده از رژ لب به جای کانسیلر

استفاده از رژ لب به جای کانسیلر

همان‌طور که می‌دانید کانسیلر همان کرم پودر فشرده است که برای پوشش عمیق عارضه های پوست استفاده می‌شود. رنگ صورتی یا هلویی کانسیلر برای پوشش تیرگی اطراف چشم کاربرد دارد. در زمان‌هایی که به کانسیلر دسترسی ندارید می‌توانید یکی دیگر از ترفندهای استفاده از رژ لب را به کار ببرید. برای آشنایی بیشتر، دو روش زیر را با دقت بخوانید.

۱. برای پوشش تیرگی زیر چشم می‌توانید مقداری رژ قرمز یا نارنجی را بدون هیچ ترکیبی زیر چشم زده و به‌آرامی پخش کنید. توجه داشته باشید که هرگز ناحیه زیر چشم را نمالید. این کار به حساس شدن مویرگ‌ها و بروز قرمزی یا تیرگی بیشتر منجر می‌شود.

۲. روش دیگر کم رنگ‌تر کردن یا روشن‌تر کردن کرم پودر است. به این منظور مقداری کرم پودر را با کمی رژ لب صورتی کف دست خود مخلوط کرده و برای یکدست کردن رنگ چهره از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که از کرم پودر متراکم و میزان کمی رژ لب استفاده کنید تا پوستتان رنگ طبیعی به خود بگیرد.

کانتورینگ صورت با رژ لب

کانتورینگ صورت با رژ لب

کانتورینگ صورت با رژ قهوه ای، یکی دیگر از ترفندهای استفاده از رژ لب است. همان طور که می‌دانید تکنیک کانتورینگ شامل دو بخش لولایت و هایلایت است. از لولایت برای کوچک نشان دادن نقاط استخوانی و بزرگ صورت مانند استخوان گونه یا تیغه بینی استفاده می‌شود. هایلات نیز قسمت‌های زیبای صورت را برجسته‌تر نشان می‌دهد. معمولاً این کار با ابزار خاص کانتورینگ انجام می‌شود. اگر در موقعیت خاصی هستید و این ابزار را در دسترس خود ندارید از بهترین مارک رژ لب قهوه‌ای استفاده کنید. رژ لب قهوه‌ای را در مناطق لولایت بزنید و به‌آرامی پخش کنید. رژ لب شاین هم می‌تواند به درخشش هایلایت شما کمک کند. برای این کار قدری رژلب شاین صورتی را با کرم پودر مخلوط کرده و استفاده کنید.

استفاده از رژ لب به جای لاک

استفاده از رژ لب به جای لاک

شاید هیچ‌کدام از ترفندهای استفاده از رژ لب که تاکنون برایتان گفتیم به اندازه‌ی این کاربرد عجیب نباشد. شما می‌توانید از رژ لب خود به‌عنوان لاک استفاده کنید. برای این کار رنگ ست لب خود را با کمک یک برس آرایشی کوچک و مناسب روی ناخن‌ها پخش کنید. کمی صبر کرده و بادقت، قدری برق ناخن روی آن بزنید. برق ناخن به درخشش و فیکس شدن رنگ رژ روی ناخن کمک می‌کند. با این کار هرگز نگران ست کردن رنگ رژ لب و لاک خود در مهمانی‌های خاص نیستید.

نقاشی روی بدن یا بوم با رژ لب

نقاشی روی بدن یا بوم با رژ لب

نقاشی روی بدن به‌عنوان تتوی موقت یا طراحی بدن، یکی دیگر از ترفندهای استفاده از رژ لب است. به‌راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید با کمک چند رنگ مختلف از بهترین مارک رژ لب مایع و ماندگار، طرح‌های زیبایی روی چهره یا بدن خود ایجاد کنید. نقاشی روی بوم با کمک رژ نیز یکی از کارهای جالبی است که این روزها هنرمندان برای تنوع انجام می‌دهند.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با ترفندهای استفاده از رژ لب آشنا کردیم. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. برای خرید بهترین مارک رژ لب از شما دعوت می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید. اگر ترفند دیگری نیز می‌شناسید، در بخش نظرات با ما و سایر همراهان بلاگ در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها 10148بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه