تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با جوش های هورمونی چه کنیم؟ | بهترین روش برای مبارزه با جوش عادت ماهیانه

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
با جوش های هورمونی چه کنیم؟ | بهترین روش برای مبارزه با جوش عادت ماهیانه

احتمالاً شما هم از آن دسته افراد هستید که در روزهای عادت ماهیانه دچار تعدادی جوش روی صورتتان می‌شوید. برخی افراد در روزهای عادی سال، هیچ ردی از جوش روی صورتشان ندارند و درست در روزهای عادت ماهیانه‌شان، صورتشان غرق در جوش می‌شود. برخی نیز که در حالت عادی، به جوش‌های ریز و درشت مبتلا هستند، در این روزها از بیشتر شدن جوش هایشان شاکی‌اند. این جوش ها که به جوش های هورمونی معروفند، درست در همین ایام ظاهر می‌شوند و فرد را کلافه می‌کنند. حالا برای رفع جوش های هورمونی چه کنیم؟ در این مقاله همراه ما شوید تا راه حل‌هایش را برایتان بگوییم.

علت بروز جوش هورمونی یا عادت ماهیانه چیست؟

علت بروز جوش هورمونی یا عادت ماهیانه چیست؟

قبل از اینکه به بررسی روش های رفع جوش های هورمونی بپردازیم، اجازه دهید که با علت بروز آن آشنا شویم. می‌دانید که همیشه دانستن علت بروز هر عارضه، نیمی از مسئله را حل می‌کند. همان طور که بیشتر شما اطلاع دارید، در روزهای قاعدگی یا همان عادت ماهیانه زنان، هورمون‌های بدن به هم می‌ریزد. گاهی یان اختلال در بروز هورمون‌ها به ترشح بیشتر سبوم روی پوست منجر می‌شود. سبوم بیشتر نیز باعث ایجاد چربی بیشتر پوست است.

وقتی پوست بیش از حد چرب باشد، روزنه‌ها با چربی مسدود می‌شود. عرق، آلودگی، گاهی باقی‌مانده لوازم آرایش و حتی سلول‌های مرده بوست، همه در کنار هم باعث ایجاد جوش روی صورت می‌شوند. تشخیص این جوش‌ها ساده است. همین که در ایام قاعدگی بروز می‌کنند یا تشددی می شوند، یعنی از دسته جوش های هورمونی یا قاعدگی هستند.

جوش های هورمونی چه شکلی هستند؟

آکنه هورمونی در اطراف چانه

گفتیم که تشخیص جوش های هورمونی ساده است. همین که در زمان عادت ماهیانه بروز می‌‌کنند و بعد از این دوره کم‌وبیش از بین می‌روند، یعنی در دسته جوش‌های هورمونی هستند. این جوش‌ها از نوع کیستیک هستند. غالباً دردناکند و در جاهای خاصی از پوست ظاهر می‌شوند. این جوش ها عمدتاً روی استخوان گونه و قسمت پایین صورت از جمله چانه و خط فک ظاهر می‌شوند. همچنین در بیشتر مواقع، از بین رفتن جوش با یک رد زخم‌شکل همراه است.

برای رفع جوش های هورمونی خود چه کنیم؟

اگر جوش‌های صورت شما نشانه‌های بالا را دارند و فقط در زمان عادت ماهیانه ظهور می‌کنند، جوش هورمونی هستند. برای رفع جوش های هورمونی بهتر است کارهایی را انجام دهید که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم. با این کارها بدون‌شک در زمان کوتاهی می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

صورتتان را بیشتر از مواقع عادی بشویید

صورتتان را بیشتر از مواقع عادی بشویید

گفتیم یکی از دلایل بروز جوش های زمان قاعدگی، ترشح بیشتر سبوم روی پوست است که به چرب‌شدن پوست می‌انجامد. برای رفع جوش های هورمونی در چنین مواقعی، با یک شویده ملایم، صورتتان را بشویید تا چربی اضافی از بین برود. حواستان را جمع کنید که این کار در حد تعادل انجام شود. شستن بیش‌از حد پوست یا شستن با صابون‌ها یا شوینده‌های قلیایی هم باعث می‌شود پوستتان به مرور خشک و حساس شود. برای تهیه شوینده های ملایم می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. برای این کار وارد لینک شوینده ها شوید.

مراقب رژیم غذایی‌تان باشید

مراقب رژیم غذایی‌تان باشید

یکی دیگر از راه های رفع جوش های هورمونی این است که به رژیم غذایی‌تان توجه بیشتری کنید. نوسانات هورمونی معمولاً منجر به ایجاد هوس دیوانه‌کننده برای غذاهای ناسالم می‌شود. شادی دلتان بخواهد به حرف دلتان گوش کنید؛ اما یادتان باشد این کار فقط جوش هورمونی شما را بدتر می‌کند. در ایام عادت ماهیانه از خوردن غذاهای چرب بپرهیزید، مصرف قند و شکلات خود را محدود کنید، غذای سالم بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید تا پوستتان به‌خوبی هیدراته شود.

از پوستتان لایه برداری کنید

از پوستتان لایه برداری کنید

بهترین کرم ضد جوش همیشه با روش لایه برداری از پوست کار می‌کند. کرم ضد جوش هم برای افرادی توصیه می‌شود که برای مدت طولانی به جوش مبتلا هستند. از آنجایی که جوش هورمونی فقط در ایام قاعدگی بروز می‌کند، بهتر است یا لایه بردارهای ملایم، سراغ درمانش بروید.

اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک لایه‌بردارهای مایع بسیار خوبی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند از شر چربی اضافی روی پوست و در نتیجه جوش های آزاردهنده هورمونی خلاص شوید. آن‌ها حاوی AHA و BHA هستند که چربی را از بین می برند و سطح pH پوست شما را بازیابی می‌کنند. قبل از رفتن به رختخواب با کمک این اسیدهای ملایم از پوست خو لایه برداری کنید.

سراغ روغن درخت چای بروید

برای رفع جوش های هورمونی سراغ روغن درخت چای بروید

یکی از بهترین درمان های خانگی برای رفع جوش های هورمونی استفاده از روغن درخت چای بر روی پوست است. روغن درخت چای خواص بسیاری برای پوست دارد و به جوانسازی آن نیز کمک می‌کند. برای همین هم هست که در اکثر لوازم مراقبت پوست می‌توان ردی از روغن چای دیده می‌شود. این روغن گیاهی با باکتری ها مبارزه می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. روغن درخت چای را در یک روغن حامل دیگر مثل روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کنید. اگر این دو روغن در دسترستان نیست، آن را در آب رقیق کنید و به‌عنوان یک درمان مقطعی، روی جوش هورمونی خود بمالید.

با پزشک متخصص مشورت کنید

مشورت با پزشک برای رفع جوش هورمونی

اگر با انجام کارهای بالا و رعایت رژیم غذایی سالم باز هم نتوانستید در رفع جوش های هورمونی گامی برداید، حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک درخواست آزمایش هورمونی می‌دهد و ریشه بیماری را کشف می‌کند. با توجه به نوع هورمون و وضعیت بدنی شما ممکن است پزشکتان داروهای موضعی مثل بهترین کرم ضد جوش یا داروهای خوراکی برایتان تجویز کند. هرگز روند رفع جوش های هورمونی صورت خود را دست کم نگیرید. اگر می‌بینید با وجود تلاش‌های مکرر، باز هم جوش‌ها باقی می‌مانند، به آن به چشم زنگ خطر نگاه کرده و برای درمان آن اقدامات جدی‌تر کنید.

سخن پایانی

امیدواریم راه حل هایی که برای رفع جوش های هورمونی به شما پیشنهاد دادیم بتوانید به درمان آن‌ها بپردازید. اگر در این راه به شوینده های مناسب، بهترین کرم ضد جوش، لایه بردارهای متعادل و غیره نیاز داشتید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه بهترین محصولات با بهترین قیمت‌ها به شما عرضه می‌شوند.

دیدگاه‌ها 6660بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه