تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نکاتی برای مراقبت از پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
نکاتی برای مراقبت از پوست

زندگی صنعتی و پرمشغله امروزی باعث می‌شود پوست ما در معرض مستقیم مواد محیطی آسیب‌زا، آلودگی‌ها، باکتری‌ها و همچنین استرس قرار داشته باشد. گاهی اوقات مشغله کاری آنچنان زیاد است که نمی‌توان از برنامه خاص مراقبت روزانه از پوست تبعیت کرد و یا آن را در لیست کارهای مهم روزمره قرار داد. به موارد زیر توجه کنید تا به اهمیت مراقبت از پوست پی ببرید:

قبل از خواب به پوست خود برسید!

رفع تاثیرات حاصل از فعالیت‌های روزانه و مراقبت از پوست قبل از خواب، ضروری است. نکته مهم در این‌باره آن است که به منظور جلوگیری از آسیب دیدن پوست، عادت‌های صحیح در خود به وجود آوریم. پوست، بزرگترین اندام بدن است و باید از نواحی مختلف آن مراقبت شود. وقتی درباره مراقبت از پوست سخن می‌گوییم، منظوری فراتر از پوست صورت داریم. مراقبت از تمامی قسمت‌های پوست بدن، به حفظ کیفیت و سلامت آن کمک می‌کند.

مزایای مراقبت شبانه!

متخصصان پوست، استفاده روزانه از کرم‌های مرطوب‌کننده را توصیه می‌کنند و به اهمیت آب‌رسانی پوست در شب تاکید دارند. این امر باعث آب‌رسانی بیشتر به پوست و حفظ رطوبت آن می‌شود.

همه باید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنند!

درک آناتومی پوست و مراقبت صحیح از آن، کلید پیشگیری از بیماری‌های پوستی است. دوره زندگی سلول‌های پوستی بین ۲۱ تا ۲۸ روز است؛ فرایند رشد این سلول‌ها از عمیق‌ترین قسمت‌های پوست آغاز می‌شود و سلول‌های جدید به تدریج لایه‌های مختلف پوست را طی کرده تا به سطح بیرونی برسند؛ بنابراین، آب‌رسانی و حفظ سلامت سلول‌های پوستی اهمیت خاصی دارد تا بدین‌سان، سطح بیرونی پوست بدن در بهترین حالت ممکن بماند.
اپیدرم (لایه بیرونی پوست) در معرض بیشترین آسیب‌های محیطی قرار دارد. معمولا اشعه ماورا بنفش (UV) عامل اصلی این آسیب‌هاست اما شرایط نامساعد آب و هوایی (همچون زمستان) نیز باعث تیرگی، خشکی و آسیب‌های پوستی می‌شود. استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده بهترین روش برای حفظ سلامت پوست و مبارزه با شرایط نامساعد آب و هوایی است.

بر اساس شرایط آب و هوایی به پوست خود آبرسانی کنید!

به عقیده متخصصان، برنامه شبانه مراقبت از پوست باعث می‌شود پوست نفس بکشد، ترمیم یافته و سلامت خود را بازیابد. کرم‌ها، وظیفه مراقبت از پوست را بر عهده دارند و بهتر است کرم مرطوب‌کننده خود را براساس آگاهی از شرایط آب و هوایی انتخاب کنید زیرا شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی بر روی سلامت پوست دارد.
اگر در ناحیه‌ای زندگی می‌کنید که شرایط آب و هوایی سرد و خشک و یا گرم و خشک است، مراقبت از پوست یکی از ضروریات حفظ سلامت عمومی بدن است و باید آن‌ را در راس امور خود قرار دهید.

 

منبع: E45 ۱ دیدگاه 8770بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام .بسیارمفیدبود.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه