تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نکات مهم هنگام انتخاب کرم پودر که باید به آن‌ها توجه ویژه کرد

زمان تقریبی مطالعه: ۶
نکات مهم هنگام انتخاب کرم پودر که باید به آن‌ها توجه ویژه کرد

خیلی از افراد همیشه به دنبال یافتن بهترین مارک کرم پودر هستند تا با استفاده از آن، یک آرایش صورت زیبا و جذاب داشته باشند. از آنجایی که کرم پودر نقش بسیار مهم در زیرسازی آرایش صورت دارد، باید حتماً هنگام خرید آن یک سری نکات را در نظر داشت. بعد از خرید بهترین کرم پودر نیاز است تا روش استفاده درست از آن را یاد گرفته و به کار ببرید. در همین راستا قصد داریم شما را با نکات مهم هنگام انتخاب کرم پودر،‌ از نوع و رنگ پوست گرفته، تا رنگ و ترکیبات کرم پودر آشنا کنیم. با این حساب اگر دوست دارید که یک آرایش جذاب را به کمک بهترین کرم پودر تجربه کنید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نوع پوست

نوع پوست یکی از نکات مهم برای انتخاب کرم پودر است.

یکی از نکات مهم هنگام انتخاب کرم پودر توجه به نوع و نیاز پوست است. پوست به انواع مختلف طبیعی یا نرمال، خشک، چرب، مختلط و حساس تقسیم می‌شود. هر یک از این پوست ها ویژگی و نیاز خاصی دارند که باید حتماً به آن‌ها توجه کرد.

  • کرم پودر مناسب پوست نرمال می‌تواند مایع، فشرده، فون، پن یا هر نوع دیگری باشد؛ چراکه پوست طبیعی از چربی و رطوبت کافی و مطلوب برخوردار است. با این حساب افرادی دارای پوست نرمال شرایط راحت‌تری برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست خود دارند.
  • کرم پودر مناسب پوست خشک باید دارای بافت مایع، سبک و ترکیبات روغنی باشد تا با تأمین نیاز پوست، باعث طراوت و شادابی آن شود.
  • کرم پودر مناسب پوست چرب باید فاقد چربی، مات کننده و دارای ترکیبات آبرسان باشد؛ چراکه افزایش چربی روی پوست چرب علاوه بر ایجاد براقیت بیش از حد صورت و ظاهری نازیبا، باعث بروز جوش روی پوست می‌شود.
  • کرم پودر مناسب پوست مختلط ترکیبی از دو گزینه قبل است. در واقع پوست مختلط در قسمت T شکل صورت (بینی، چانه و پیشانی و گاهی خط فک) چرب و در سایر قسمت‌ها خشک است. با این حساب باید برای هر قسمت کرم پودر مناسب همان نقطه را استفاده کرد.
  • کرم پودر مناسب پوست حساس باید دارای ترکیبات ضد حساسیت باشد. پوست حساس معمولاً خیلی زودتر نسبت به سایر پوست ها واکنش نشان می‌دهد و آسیب می‌بیند. با این حساب کرم پودر مینرال یا معدنی که دارای ترکیبات طبیعی است، انتخاب مناسب‌تری برای افرادی با پوست حساس می‌باشد.

رنگ پوست

رنگ پوست از دیگر نکات مهم برای انتخاب کرم پودر است.

بعد از تشخیص نوع و نیاز پوست یکی از نکات مهم هنگام انتخاب کرم پودر توجه به رنگ پوست است. هنگام انتخاب و خرید بهترین مارک کرم پودر، رنگی را انتخاب کنید که به رنگ پوست شما بسیار نزدیک باشد. اما در این بین با افزایش سن می‌توان کرم پودر را یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست انتخاب کرد؛ چراکه این کار در جوان‌تر نشان‌دادن صورت مؤثر بوده و در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواند سن را ده سال کمتر نشان دهد! بنابراین بهتر است ابتدا رنگ پوست خود را شناخته و براساس آن رنگ کرم پودر را انتخاب کنید. یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای تشخیص ته رنگ پوست، بررسی رنگ رگ های روی مچ دست است.

  • اگر رنگ رگ های مچ دست شما متمایل به رنگ آبی بود، ته رنگ پوست شما سرد است.
  • اگر رنگ رگ های مچ دست شما متمایل به رنگ سبز بود، ته رنگ پوست شما گرم است.
  • و نهایتاً اگر رنگ رگ های مچ دست شما بین رنگ آبی و سبز بود، ته رنگ پوست شما خنثی است.

رنگ کرم پودر

رنگ کرم پودر

تناسب بین رنگ کرم پودر و رنگ پوست از دیگر نکات مهم هنگام انتخاب کرم پودر است. بعد از اینکه رنگ پوست خود را شناختید، لازم است بدانید که چه رنگی از کرم پودر مناسب پوست شماست.

  • اگر پوستی روشن با ته رنگ سرد دارید، رنگ تنالیته بژ صورتی برای کرم پودر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
  • اگر در این بین پوستی دارید که به زردی گرایش دارد، کرم پودری انتخاب کنید که میزان رنگ صورتی بیشتری دارد. رنگ صورتی، زردی چهره را خنثی می‌کند.
  • اگر پوست  تیره با ته رنگ گرم دارید، بهتر است از کرم پودرهایی با تناژ نارنجی انتخاب و استفاده کنید. انتخاب رنگ بژ روشن تا تیره برازنده این گروه است.
  • اگر رنگ پوستتان کدر یا رنگ پریده بود، پیشنهاد می‌کنیم که از کرم پودرهایی با تنالیته بژ و بدون رنگ نارنجی و صورتی استفاده کنید؛ چراکه این رنگ‌ها به سردی صورت افزوده و آرایش صورت را مصنوعی و نازیبا نشان می‌دهند. کرم پودرهای براق کننده و درخشان کننده یا حتی اکلیل‌دار انتخاب بسیار مناسبی است.
  • اگر پوستی با مشکلات پوستی مانند لک یا قرمزی دارید، بهتر است از استفاده کرم پودر با تناژ قرمزی بپرهیزید.

نکته: بعد از بررسی رنگ‌ها بهتر است برای اطمینان از داشتن انتخاب رنگ مناسب، کرم پودر انتخابی را روی پوست خود امتحان کنید. بهترین نقطه از صورت برای تست رنگ کرم پودر، چانه است. پیشنهاد می‌کنیم مقداری از بهترین مارک کرم پودر را روی چانه به‌طور ضربه‌ای زده و در نور طبیعی ارزیابی کنید. اگر تناسب خوبی با رنگ پوست شما داشت پس این کرم پور انتخاب مناسبی است.

ترکیبات کرم پودر

ترکیبات

یکی دیگر از نکات مهم هنگام انتخاب کرم پودر توجه به ترکیبات آن است. از آنجایی که کرم پودر با پوست تماس مستقیم داشته و ممکن است مدت طولانی روی آن باشد، به شدت روی سلامتش تأثیرگذار می‌گذارد. بعد از تشخیص نوع و نیاز پوست بهتر است کرم پودر با ترکیبات سازگار با نوع پوست بگیرد. وجود مواد معطر و اسانس‌ها در ترکیبات کرم پودر باعث بروز حساسیت‌های پوستی می‌شود. پس بهتر است از آن‌ها استفاده نشود. در ادامه به‌طور علمی‌تر به ترکیبات مهم موجود در کرم پودرها اشاره خواهیم کرد.

کرم پودر مناسب پوست خشک باید دارای ترکیبات آنتی اکسیدان، ضدچروک، ضدپیری، اسید هالورونیک، آلوئه‌ورا، گلیسیرین و روغن های طبیعی دیگر باشد که رطوبت لایه‌های داخلی پوست را در خود نگه دارد. کرم پودر مخصوص پوست چرب باید دارای ویتامین A، اسید گیلوکولیک و زینک باشد تا از ترشح بیش از اندازه سبوس جلوگیری کند. این کار از بروز جوش تا حد بسیاری پیشگیری می‌کند. اگر در ترکیبات یک کرم پودر شاهد حضور کوآنزیم Q10 بودید، بدانید که این محصول دارای خاصیت درمانی است. این کرم پودر با سفت کردن پوست از افتادگی آن جلوگیری می‌کند و دارای خاصیت ضدچروکی است.

تاریخ انقضای کرم پودر

تاریخ انقضا

یکی دیگر از نکات مهم انتخاب کرم پودر توجه به تاریخ انقضای محصول است. استفاده از یک کرم پودر تاریخ گذشته، سلامت پوست را به خطر می‌اندازد. برای پی‌بردن به تاریخ انقضای محصول باید عدد نوشته‌شده درون قوطی دربازی که روی محصول درج‌شده توجه کرد. این علامت و عدد به این معنا است که بعد از بازشدن درب محصول تا مثلاً ۲۴ ماه دیگر مجاز به استفاده از این کرم پودر هستید.

اعتبار فروشنده

اعتبار فروشنده از ناکت مهم انتخاب کرم پودر است

وجود محصولات آرایشی تقلبی، فیک، نامعتبر و بی‌کیفیت در بازار کار انتخاب بهترین مارک کرم پودر را برای افراد بسیار دشوار کرده است. راه‌حل این مشکل خرید از فروشگاه‌های معتبر است. با این حساب یکی از کلیدی‌ترین نکات مهم هنگام انتخاب کرم پودر خرید از فروشگاه‌های معتبر است. این فروشگاه‌ها با عرضه محصولات اصل امکان خریدی عالی را فراهم می‌آورند.

سخن آخر

سعی کردیم در این مقاله به بررسی نکات مهم هنگام انتخاب کرم پودر بپردازیم. اگر شما هم بعد از خواندن این مقاله به فکر انتخاب بهترین مارک کرم پودر و خرید آن افتادید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سر بزنید. اردمی با ارائه بهترین و معتبرین کرم پودرهای ایرانی و خارجی امکان خریدی مطمئن را برای شما فراهم کرده است. در پایان خواهشمندیم اگر شما هم تجربه‌ی مفیدی از خرید یا استفاده کرم پودر دارید، این تجربه‌ها را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و دیگر همراهان اردمی در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها 7077بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه