تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

۶+۱ فاکتور مهم برای انتخاب و خرید بهترین کرم ضد آفتاب

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
۶+۱ فاکتور مهم برای انتخاب و خرید بهترین کرم ضد آفتاب

راحت‌ترین و اصلی‌ترین گزینه در برنامه مراقبت از پوست، استفاده مداوم از بهترین کرم ضد آفتاب با SPF مناسب است. داشتن برنامه روزانه، می‌تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات و عارضه های پوستی رایج این روزها مانند چروک و پیری زودرس، کک و مک و … جلوگیری کند. اما سوال اینجاست: برای انتخاب و خرید بهترین کرم ضد آفتاب باید به چه نکاتی توجه کرد؟ برای گرفتن پاسخ کامل خود در ادامه با ما همراه باشید.

۱. برای انتخاب کرم ضد آفتاب سراغ برند‌های معتبر و باکیفیت بروید

برای انتخاب کرم ضد آفتاب سراغ برند‌های معتبر و باکیفیت بروید.بهتر است محافظت از پوست خود را به محصولات باکیفیت بسپارید. پس همیشه به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب باشید و این محصول را از برند‌های معتبر مانند ویشی، نوروا، بایودرما، فرماسریز، مورَد و … انتخاب کنید. در هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب به استانداردهای جهانی نیز توجه کنید و کرم ضد آفتابی خریداری نمایید که استاندارد سازمان FDA یا اتحادیه اروپا را دریافت کرده باشد. این استانداردها کیفیت محصول را تضمین می‌کنند و با خیال راحت می‌توانید محافظت پوست خود را در برابر نور خورشید به‌ این کرم ها واگذار نمایید.

۲. به تاریخ تولید و انقضای ضد آفتاب توجه کنید

برای انتخاب کرم ضد آفتاب باید به تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنید.جالب است بدانید ترکیبات ضد آفتاب ها به‌راحتی تجزیه می‌شوند و حتی اگر درِ یک کرم ضد آفتاب، باز نشده باشد، این کرم در ویترین یا انبار فروشگاه در حال تجزیه‌شدن است. در نتیجه بهتر است ضد آفتابی بخرید که تاریخ تولید آن به تاریخ خرید نزدیک باشد.
تاریخ انقضای یک محصول آرایشی بهداشتی هم،‌ تأثیر مهمی در کیفیت و سلامت آن محصول دارد. پس در هنگام خرید زمان تقریبی استفاده‌ی خود از کرم ضد آفتاب را در نظر گرفته و بعد از تطابق آن با تاریخ انقضای محصول، نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

  • نکته ۱: در حالت کلی بهتر است قبل از انتخاب کرم ضد آفتاب و خرید آن، ابتدا ضد آفتابی که دارید را کاملاً استفاده کنید و پس از تمام‌شدن آن، به دنبال خرید کرم ضد آفتاب جدید بروید تا از این طریق محصول بلااستفاده در میز آرایش شما قرار نگیرد.
  • نکته ۲: سرعت تجزیه‌ی ترکیبات ضد آفتاب هنگامی که در محصول باز می‌شود خیلی بیشتر از زمانی است که آن محصول پلمپ باشد. برای پی‌بردن به تاریخ انقضای محصول کافیست به علامت پشت محصول که نماد یک قوطی با درِ باز را نشان می‌دهد، توجه کنید. کنار این نماد، یک عدد مانند ۶، ۱۲، ۲۴ یا… نوشته شده است. این عدد نشان‌دهنده‌ی تاریخ انقضای واقعی محصول پس از بازکردن پلمپ آن است.
  • نکته ۳: بعضی مواقع ممکن است تاریخ انقضای محصول پلمپ نیز گذشته باشد. اگر بعد از باز کردن در محصول، تغییری در رنگ و بوی محتویات آن مشاهده نکردید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

۳. قیمت، ملاک خوبی برای تشخیص کیفیت نیست

برای خرید کرم ضد آفتاب،قیمت ملاک خوبی برای تشخیص کیفیت نیستقانون نانوشته‌ای وجود دارد که بر اساس آن برای انتخاب و خرید بهترین کرم ضد آفتاب باید سراغ گران‌ترین محصولات رفت. اما این قانون را جدی نگیرید؛ چراکه تجربه نشان داده است گاهی اوقات بهترین کرم ضد آفتاب لزوماً گرانترین ضد آفتاب نیست و محصولاتی با قیمت کمتر در بازار وجود دارند که کیفیتشان قابل رقابت با محصولات گران‌قیمت مشابه خود است. البته بعضی از افراد هم کیفیت را فدای قیمت کم می‌کنند و با خرید محصولات صرفاً ارزان، سلامت پوست خود را به خطر می‌اندازند. در حالت کلی بهتر است فاکتور مهم در انتخاب کرم ضد آفتاب، اول کیفیت محصول و بعد سنجش و ارزیابی تناسب قیمت با کیفیت آن باشد.

۴.به ترکیبات کرم ضد آفتاب توجه کنید

برای خرید کرم های ضد آفتاب باید ترکیبات آن توجه کنید.قبل از انتخاب کرم ضد آفتاب حتماً ترکیبات آن را بررسی کنید. این ترکیبات نباید آسیبی به پوست وارد کنند. برای نمونه بعضی از ضد آفتاب ها دارای اکسی‌بنزون هستند. این ماده حساسیت زا است و هورمون های بدن را مختل می‌کند. از طرف دیگر دی اکسید تیتانیوم یا اکسید زینک باید در ترکیبات ضد آفتاب وجود داشته باشد؛ چراکه این مواد لایه‌ای محافظ در برابر پرتوهای UV خورشید ایجاد می‌کند. لازم به ‌ذکر است اکسید زینک پوست را بیش از حد سفید نشان می‌دهد و بهتر است مقدار آن در ترکیبات کرم ضد آفتاب مقدار مجاز باشد. البته تشخیص مقدار ترکیبات ضد آفتاب کار ساده‌ای نیست و بهتر است محصول مورد نیاز خود را از برندهای معتبر و مرکز خریدهای مطمئن خریداری کنید.

حتماً به مقدار SPF کرم ضد آفتاب توجه کنید. مقدار SPF در کرم های ضد آفتاب حرف اول را برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید می‌زند. SPF بیشتر از ۱۵ محافظت قابل‌قبولی از پوست دارد؛ اما اگر می‌خواهید با خیال راحت زیر نور خورشید بروید، پیشنهاد می‌‌کنیم کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ یا بیشتر خریداری کنید.

۵. ضد آفتاب ها باید مخصوص پوست خودتان باشند

در هنگام خرید کرم ضد آفتاب دقت کنید که محصول مورد نیاز پوست خود را بخرید.اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید بهتر است سراغ ضد آفتاب بر پایه‌ی آب را بگیرید. انواع کرم ضد آفتاب مخصوص پوست خشک دارای ترکیباتی هستند که در صورت استفاده روی پوست چرب، باعث ایجاد جوش می‌شود. دقت داشته باشید کرم ضد آفتاب نباید پوست را بسوزاند. اگر در حین استفاده از ضد آفتاب احساس سوزن‌سوزن‌شدن در پوست یا سوزش داشتید، این کرم یا اسپری را دیگر استفاده نکرده و محصولی خریداری کنید که مناسب پوست شما باشد. در نظر داشته باشید اگر در منطقه‌ای بسیار گرم یا مرطوب زندگی می‌کنید یا برای مسافرت به ساحل رفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم کرم ضد آفتابی خریداری کنید که در برابر آب و عرق مقاوم باشد یا به اصطلاح ضد آب باشد.

فراموش نکنید پوست کودکان همانند بزرگ‌سالان نیاز به محافظت دارد؛ اما از آنجایی که آن‌ها پوست حساس‌تری دارند و ترکیبات کرم های ضد آفتاب ممکن است برای این پوست ها حساسیت ایجاد کند، پیشنهاد می‌‌کنیم تحقیقات بیشتری انجام دهید و کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان را بخرید. در این کرم ها خبری از ترکیباتی مانند پارا آمینوبنزوئیک اسید(para aminobenzoic acid) و بنزوفون(benzophenones) نیست و خطری برای پوست کودک ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اصول پایه‌ای مراقبت از پوست کودکان در برابر آفتاب

۶. بسته به نوع نیازتان ضد آفتاب بخرید

در هنگام خرید محصولات ضد آفتاب، محصول مورد نیاز پوستتان را بخرید.محصولات ضد آفتاب، در انواع مختلف کرم، اسپری، پودر و … تولید می‌شوند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. شما باید متناسب با نیازتان محصول ضد آفتاب خریداری کنید. انواع کرم ضد آفتاب برای استفاده روزانه گزینه‌ی مناسب‌تری نسبت به انواع اسپری ضد آفتاب هستند؛ چرا که در صورت استفاده از اسپری ضد آفتاب برای پوشاندن تمام قسمت‌های در نظر گرفته شده باید حجم زیادی از آن را استفاده کنید. پس اسپری های ضد آفتاب خیلی زودتر از سایر محصولات ضد آفتاب تمام می‌شوند. از طرفی استفاده از اسپری های ضد آفتاب برای افرادی که بدن پر مویی دارند و ورزشکاران بسیار راحت است؛ اما بهتر است در زمان استفاده توجه داشته باشند که ترکیبات اسپری را تنفس نکنند. همچنین بعد از استفاده باید اندکی صبر کنند تا جذب شود و اصطلاحاً روی پوست بخوابد.

۶+۱. در هنگام خرید از فروشگاه های اینترنتی، حتماً به اصالت کالا توجه کنید

در هنگام خرید ضد آفتاب از فروشگاه های اینترنتی، حتماً به اصالت کالا توجه کنید.امروزه خیلی از افراد به دلیل مشغله‌های زیاد و کمبود وقت، لوازم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری می‌کنند. در این بین فروشگاه‌هایی هستند که جنس تقلبی را با قیمت‌های گزاف به خریدار عرضه می‌کنند. با این حساب بهتر است خرید خود را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر انجام دهید. برای خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی باید دقت خود را دو چندان کرد؛ چراکه این محصولات رابطه‌ی مستقیمی با سلامت ما دارند. فروشگاه اینترنتی اردمی با ارائه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی، از معتبرترین برندهای روز دنیا، ضمن تضمین اصالت کالای خریداری شده، در کمترین زمان ممکن محصول را به دست خریداران خود می‌رساند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر از آن دسته بانوانی هستید که همیشه به دنبال انتخاب و خرید بهترین کرم ضد آفتاب مناسب با پوست خود هستند و تجربه سودمندی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌های اردمی از این تجربه‌های مفید بگویید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 4968بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه