تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

این کارها را انجام دهید تا صبح‌ها زیباتر بیدار شوید

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
این کارها را انجام دهید تا صبح‌ها زیباتر بیدار شوید

بعد از یک روز کاری طولانی یا یک مهمانی خسته‌کننده، آخرین کاری که باید انجام دهید آماده کردن پوست‌تان برای خواب است. ممکن است برخی از شما اقدامات مهم برای زیبایی را نادیده گرفته، خوابیده و متعجب شوید که چرا صبح روز بعد، با پوستی خسته و چشم‌های پف‌کرده و تیره از خواب بیدار می‌شوید و زیبایی بعد از خواب خود را تحت‌الشعاع قرار می‌دهید. همه خانم‌ها زیبا هستند اما همه آن‌ها به شکل مناسب از پوست خود مراقبت نمی‌کنند. اگر هر از گاهی، شستن صورت بعد از بیدار شدن را فراموش می‌کنید، هرگز نباید کارهای قبل از خواب را که مربوط به پوست‌تان است نادیده بگیرید، مهم نیست چقدر خسته‌اید. در این‌ مقاله، مواردی که در زیبایی بعد از خواب موثر هستند را آورده‌ایم.

۱- دوش بگیرید

یکی از کارهایی که پس از برگشت به خانه می‌خواهید انجام دهید، آرام گرفتن و استراحت است. راه‌های زیادی برای دور کردن استرس قبل از خواب وجود دارند. برخی از خانم‌ها سریال مطلوب خود را نگاه می‌کنند. اما کارهای مفیدتری هم هست که بتوانید انجام دهید تا صبح روز بعد، خسته به نظر نرسید. قبل از خواب، دوش آب‌گرم بگیرید تا آرام شده و بهتر بخوابید؛ بنابراین زیباتر نیز بیدار خواهید شد.

۲- آرایش خود را پاک کنید

remove-the-makeup

اگر با آرایش بخوابید قطعا روز بعد با پوستی پر از جوش‌، همراه با سوزش و چروک از خواب بیدار می‌شوید. اگر صورت خود را قبل از خواب نشویید فرقی ندارد از مواد آرایشی ارگانیک استفاده کرده باشید یا شیمیایی، مواد آرایشی و باکتری‌ها و گرد و خاک منافذ پوست را می‌پوشانند و سبب جوش و حتی چروک زودرس می‌شوند. مهم نیست چقدر خسته هستید، حتما آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید تا زیبایی بعد از خواب خود را قطعی و حتمی کنید.

۳- به پوست خود مرطوب کننده بزنید

اگرچه استفاده از مرطوب‌کننده برای تمام بدن توصیه شده است، اما حداقل قبل از خواب کرم شب و کرم دور چشم خود را بزنید. بعد از دوش گرفتن، از کرم صورت و لوسیون بدن استفاده کنید تا در طول شب، پوست را مرطوب نگاه دارید. پوست خشک، چروکیده به نظر می‌رسد و این امر یعنی شما صبح، زیبا از خواب بیدار نخواهید شد.

۴- مرواریدهای خود را مسواک بزنید

tooth-brushing-01

صادقانه بگویید چقدر دندان‌های خود را مسواک می‌زنید؟ بسیاری از خانم‌ها اعتراف کردند که مسواک قبل از خواب را فراموش می‌کنند و فکر می‌کنند اشکالی ندارد زیرا این کار را هنگام صبح انجام می‌دهند. مطالعات بارها نشان داده است که مسواک نزدن قبل از خواب، به بسیاری از مشکلات جسمی مثل بیماری‌های قلبی منجر می‌شود. این دلیل خوبی است تا هرشب قبل از خواب دندان‌های خود را مسواک بزنید. این کار علاوه بر تاثیرات مفیدی که روی سلامت شما می‌گذارد، به زیبایی هرچه بیشتر نیز کمک خواهد کرد.

۵- آب‌لیمو بخورید

نگران نباشید. خوردن آب‌لمیو سبب افزایش ادرار نمی‌شود مگر این‌که زیاد بخورید. آب‌لیمو به بدن آب‌رسانی کرده و هنگام خواب پوست شما را تمیز می‌کند. این کار را قبل از خواب امتحان کنید تا صبح با پوستی درخشان و شاداب بیدار شوید. اگر آب‌لیمو را صبح بخورید متابولیسم را افزایش می‌دهد، انرژی را زیاد می‌کند و حال شما را در تمام طول روز خوب نگه‌ می‌دارد.

۶- خواب مناسب

خواب حس خوبی در شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود صبح زیبا از خواب بیدار شوید فرقی نمی‌کند سن شما چه‌قدر باشد. می‌دانید که هر شب به 7 تا 8 ساعت خواب نیاز دارید اما نمی‌دانید چه زمانی به رختخواب بروید تا صبح، زیبا بیدار شوید. بین ساعات 11 شب تا 3 صبح، پوست شروع به بازسازی و ذخیره می‌کند، بنابراین حدود ساعت 11 بخوابید و حداقل 7 ساعت خواب مناسب داشته باشید.

۷- مراقبه (مدیتیشن)

meditation-01

مراقبه یکی از راه‌های زیبا بیدار شدن است. کسانی که زندگی پر استرسی را تجربه می‌کنند، مشکلات پوستی زیادی (به ویژه جوش صورت) هم دارند. مراقبه قبل از خواب، آن‌ها را آرام کرده و از فکرهای منفی رها ساخته و برای خواب آماده می‌شوند. آن‌ها معمولا بعد از مدیتیشن آرام می‌خوابند و صبح، شاد و پرانرژی و زیبا بیدار می‌شوند.

نیازی نیست قبل از خواب زمان زیادی را صرف کنید تا زیبایی بعد از خواب شما تضمین شود. این عادات را پیش بگیرید تا تیرگی زیر چشم و جوش‌های صورت به راحتی از بین بروند.

منبع: womanitely ۱ دیدگاه 3675بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. بسیار عالی
    آرزوی موفقیت براتون دارم.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه