تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ترفندهای ویژه و مهم برای جذاب کردن آرایش با پنکیک

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
ترفندهای ویژه و مهم برای جذاب کردن آرایش با پنکیک

همه متخصصان پوست تأکید ویژه‌ای برای خرید بهترین مارک پنکیک دارند؛ چراکه فقط یک پنکیک عالی و باکیفیت بستری زیبا و طبیعی روی صورت ایجاد می‌کند. از طرف دیگر اگر پای صحبت آرایشگران حرفه‌ای بنشینید، حتماً به این نکته نیز اشاره می‌کنند که در کنار خرید بهترین مارک پنکیک، باید ترفند‌های درست استفاده از پنکیک را بلد باشید. از آنجایی که پنکیک نقش مهمی در زیبایی آرایش دارد، در ادامه روش‌های جذاب کردن آرایش با پنکیک را با شما در میان می‌گذاریم.

۱. رنگ پنکیک باید با ته‌رنگ پوست سازگار باشد

رنگ پنکیک باید سازگار با ته‌رنگ پوست باشد

برای خیلی از افراد خرید بهترین مارک پنکیک کار ساده‌ای نیست و این قضیه زمانی دشوارتر می‌شود که بخواهند رنگ پنکیک را با رنگ و ته‌رنگ پوست خود سازگار کنند. خوشبختانه انتخاب ته‌رنگ پوست کار دشواری نیست. قبل از خرید پنکیک ابتدا نگاهی به مچ دست خود بیندازید و رنگ رگ‌های این قسمت را بررسی کنید. در این حالت رنگ سبز یا زرد رگ‌ها، از ته‌رنگ گرم پوست حکایت دارد. اگر رگ‌هایی به رنگ آبی دارید، ته‌رنگ پوست شما سرد است. ترکیبی از رنگ‌های سبز و آبی نیز از ته رنگ خنثی خبر می‌دهد. پس از مشخص‌ کردن طیف گرم، سرد یا خنثای ته‌رنگ پوست خود، بهترین مارک پنکیک را بر اساس این رنگ خریداری کنید.

۲. پنکیکی با ترکیبات ضد آفتاب بخرید

جذاب کردن آرایش با پنکیک دارای ترکیبات ضد آفتاب

بدون شک در جریان خطرهای نور خورشید هستید و همیشه بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری می‌کنید. هرچند زدن ضد آفتاب قبل از آرایش ممکن است کار ساده‌ای به نظر برسد؛ ولی بسیاری از مواقع فراموش می‌شود و افراد بدون ضد آفتاب از منزل بیرون می‌روند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم به جای خرید پنکیک های معمولی، بهترین مارک پنکیک با ترکیبات ضد آفتاب را تهیه کنید. خوشبختانه این روزها پنکیک های ضد آفتابی را در بازار سراغ داریم که دارای SPF به مقدار ۵۰ هستند و این مقدار SPF از محافظت ۹۸ درصدی پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید حکایت دارد که مقدار کاملاً قابل‌قبولی است.

۳. در صورت نیاز، از میزان بیشتر پنکیک استفاده کنید

در صورت نیاز تراکم لایه پنکیک را افزایش دهید

برای جذاب کردن آرایش با پنکیک بسته به نوع آرایشی که انتخاب می‌کنید می‌توانید تراکم لایه‌های پنکیک را افزایش دهید. در نتیجه پنکیکی بخرید که چندین لایه از آن، روی صورت شما حالتی پف‌دار و غیرطبیعی ایجاد نکند.

۴. اسفنج آرایشی را هر چند وقت‌ یک بار بشویید

اسفنج آرایشی را هر چند وقت‌ یک بار تمیز کنید

به همان مقداری که به خرید پنکیک اهمیت می‌دهید و وسواس کافی برای خرید بهترین مارک پنکیک دارید، باید مواظب اسفنج آرایشی نیز باشید و بسته به تعداد دفعاتی که پنکیک می‌زنید، اسفنج آرایشی را بشویید. اگر بیش از‌ حد نگران سلامتی پوست خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم هر بار پس از استفاده،‌ اسفنج آرایشی را با آب و پاک کننده های روغنی بشویید. این روش جلوی انتقال باکتری‌ها از اسفنج آرایشی به پوست را می‌گیرد و پوست صورت را از شر جوش‌ و التهاب در امان نگه می‌دارد. در کنار این روش بهتر است با دستمال کاغذی یا دستمال‌ آغشته به الکل، ظرفی را که اسفنج آرایشی در آن قرار می‌دهید پس از هر بار استفاده تمیز کنید. با این کار جلوی تجمع پنکیک در ظرف گرفته می‌شود.

۵. بهترین روش پنکیک زدن را فرا بگیرید

جذاب کردن آرایش با پنکیک زدن

قبل از پنکیک زدن، لایه‌ای مرطوب کننده ملایم یا پرایمر روی پوست بزنید و سپس اسفنج آرایشی را به پنکیک آغشته کنید و در حالت دورانی روی تمامی قسمت‌های صورت بمالید. با این روش، پنکیک روی صورت دوام و ثبات بیشتری پیدا می‌کند.

۶. بهترین مارک پنکیک را بخرید

حتی اگر تمامی روش‌هایی را که به آن‌ها اشاره کرد‌یم، درست انجام دهید؛ اما پنکیک بی‌کیفیتی خریداری کرده باشید، این پنکیک جذابیت چندانی روی پوست ایجاد نمی‌کند. به خاطر داشته باشید که یک پنکیک عالی و باکیفیت باید چربی بیش از‌ حد پوست را مهار کند و دارای ترکیبات آبرسان باشد. به لحاظ زیبایی نیز پنکیکی خریداری کنید که جلوه‌ای براق به پوست ندهد و ظاهری مات و زیبا برای آرایش صورت به ارمغان بیاورد.

۷. همیشه در انتهای آرایش یک لایه پنکیک غیر فشرده بزنید

جذاب کردن آرایش با پنکیک در مرحله آخر میکاپ

برای شما گفتیم که هدف اصلی استفاده از پنکیک در آرایش، ایجاد جلوه‌ای زیبا و طبیعی برای پوست است. در نتیجه از آنجایی که حتی بهترین مارک پنکیک نیز ممکن است در مجاورت با چربی صورت، ظاهری نازیبا و غیرطبیعی پیدا کند. در پایان آرایش، برای ماندگاری و مهار چربی پوست، لایه‌ای پنکیک غیر فشرده بمالید. این توصیه یکی از تکنیک‌های مهم در جذاب کردن آرایش با پنکیک به شمار می‌رود. البته استفاده از پودر فیکس کننده بی رنگ به‌جای پنکیک غیرفشرده نیز می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

سخن پایانی

اکنون زمان مناسبی است تا برای خرید یک پنکیک عالی و باکیفیت سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید. اینجا می‌توانید از میان پنکیک های مختلفی که برای شما آماده کرد‌ه‌ایم، بهترین مارک پنکیک را تهیه کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم ترفند‌‌های جالب و کاربردی از پنکیک‌ زدن سراغ دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان مجله آموزشی اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 6683بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه