مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

آیا رنگ کردن واقعا باعث ضخیم شدن موی سر می‌شود؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آیا رنگ کردن واقعا باعث ضخیم شدن موی سر می‌شود؟

طبق نظرات مختلف، رنگ کردن مو باعث ضخیم شدن موی سر می‌شود. در واقع وقتی رنگ دائمی روی مو می‌گذارید، هر تار مو به طور موقت به اندازه سه برابر اندازه اصلی خود حجیم می‌شود. اما باید بدانید رنگ کردن مو با بی‌رنگ کردن مو (دِکُلره کردن) چه فرقی دارد.
در بیش‌تر موارد، هرچه‌قدر رنگی که دوست دارید روشن‌تر باشد، باید بی‌رنگی بیش‌تری اتفاق بیفتد که به معنی کم شدن تراکم هر یک از تارهای مو است. گاهی اوقات افراد ابتدا مو را بی‌رنگ می‌کنند، سپس روی آن رنگ می‌گذارند که‌ مو را به حالت تراکم طبیعی خود برمی‌گرداند. حتی این فرآیند دوگانه، ضخامت مو را نیز مثل اول نگاه‌ می‌دارد. وقتی فقط روی مو رنگ می‌گذارید، وزن هر تار مو را زیاد می‌کنید. این یعنی شما مو را ابتدا بی‌رنگ نمی‌کنید و فقط رنگی شبیه موهای طبیعی خودتان می‌گذارید که روشن‌تر از آن نیست.

موی رنگ شده
می‌توانید رنگ روشن‌تری بگذارید اما این کار بدون بی‌رنگ کردن، رنگ مورد نظر شما را نمی‌دهد. اگر می‌خواهید موی شما از درجه «خیلی تیره» به درجه «بلوند» تبدیل شود، ممکن است با یک ته‌رنگ قرمز کار تمام شود. اگرچه ممکن است موی تازه رنگ شده ضخیم‌تر شده باشد، اما لزوما آن‌چه انتظارش را داشتید نیست و همینطور این اثر دائمی هم نیست. باید بدانید که مراقبت از موهای رنگ شده سخت‌تر است، چون در فرآیندهای شیمیایی به کوتیکول مو آسیب می رسد.

راه‌های ضخیم شدن موی سر

برای کسانی که می‌خواهند مویشان ضخیم‌تر شود، راه‌های دیگری هم غیر از رنگ کردن وجود دارند. وقتی از رنگ استفاده می‌کنید، یکی از راه‌های ضخیم کردن مو انجام هایلایت یا لولایت است. وقتی همه موها به یک رنگ هستند، نازک‌تر و کم‌حجم‌تر به نظر می‌رسند. با ترکیب رنگ‌ها، مو طبیعی‌تر و چند بعدی دیده می‌شود. اگر موهای روشن‌تری می‌خواهید روش‌های هایلایت، لولایت یا بافت رنگ را استفاده کنید تا مو ضخیم‌تر دیده شود.
البته اگر استفاده از رنگ مو را دوست ندارید، راه دیگر این است که مدل موهایی‌ را انتخاب کنید که این حالت ضخیم شدن موی سر را تشدید کنند. معمولا مدل لایه‌ لایه، مو را ضخیم‌تر نشان می‌دهد. هم‌چنین می‌توانید از روش اکستنشن نیز استفاده کنید که حجم مو را بیش‌تر می‌کند.

منبع: Wisegeek ۱ دیدگاه 24334بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام
    بنده ریشم رو رنگ کردم خیلی پرپشت‌تر شد.
    به نظرم کسایی که از کم‌حجمی مو ناراضی هستن حتماً رنگ کنن؛ فکر آسیب به پیاز مو و… نباشن. به‌جاش استرسشون چندین برابر کمتر می‌شه و تو فعالیت‌های اجتماعی و… خیلی بهتر و پر انرژی‌تر ظاهر می‌شن.
    هیچ چیز بدتر از استرس نیست…

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه