تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راز جوان ماندن با پیلاتس

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
راز جوان ماندن با پیلاتس

آیا ورزش کردن باعث می‌شود سریع‌تر پیر شوید؟ پاسخ این سوال به نحوه ورزش کردن ما بستگی دارد. تمام آنچه که انجام می‌دهیم تا بدن خود را سالم و لاغر نگاه داریم ممکن است بیش از آن‌چه که مزایا دارد، معایب داشته باشد. بی‌تردید همواره مجذوب چالاکی جسمانی کسانی بوده‌اید که سالیان سال، ورزش پیلاتس را انجام داده‌اند. در حقیقت، پیلاتس سرچشمه جوانی است.

پیلاتس، جسم و روح شما را جوان نگه می‌دارد و این کار را به روش‌های خاص انجام می‌دهد. آیا می‌خواهید به چگونگی آن پی ببرید؟ در این مقاله بدون هیچگونه ترتیب خاصی، به مواردی از پیلاتس اشاره می‌شود که سرچشمه‌های قابل اثبات جوانی هستند:

تنفس:

پیلاتس به شما آموزش می‌دهد که تنفس کامل و عمیق داشته باشید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که غلظت اکسیژن موجود در سلول‌ها باعث افزایش انرژی و توانایی‌های ادراکی در افراد می‌شود. این بدان معناست که فارغ از اینکه چه سن و سالی داشته باشید، دیگر از فراموشی ناشی از کند و آهسته شدن ذهن، رنج نخواهید برد.

ورزش کامل بدنی:

پیلاتس، شامل حرکات خسته‌کننده و تکراری نیست؛ بلکه در هر حرکت، جنبش‌های کوچک و شکل مناسب را تشویق می‌کند. این امر، مانع از ضعف مکانیزم بدن و آسیب‌های ناشی از استرس می‌شود که در ورزش‌هایی با حرکات متعدد تکراری و تمرین‌های قلبی-عروقی وجود دارند. انجام حرکات ورزشی به صورت یکسان در تمامی قسمت‌های بدن، باعث تقویت هم‌زمان و فعال نگه داشتن بدن برای مدت‌های مدیدی می‌شود.

طیف کاملی از حرکت:

در ورزش پیلاتس، هر حرکت باعث تقویت مجموعه‌ای از حرکات عضلانی می‌شود. این تمارین باعث نرم شدن عضلات و حفظ بافت‌های سالم در طولانی مدت می‌شوند. کلید سلامت و طول عمر این است که بتوانیم توانایی نشستن، ایستادن، زانو زدن، خم شدن و به‌طور کلی حرکت کردن را حفظ کنیم. در مقایسه، اگر تنها بر روی فعالیت‌های ورزشی داخل سالنی تمرکز کرده بودید، در طولانی مدت حرکات ستون فقرات محدود می‌شد و قفسه سینه و شانه‌ها نیز دچار گرفتگی می‌شدند. گرفتگی و سفت شدن عضلات، به محدود شدن حرکات منجر می‌شود. هنگامی که حرکات محدود شوند، فرد دچار کم‌تحرکی شده و فرآیند پیری سرعت بیشتری می‌گیرد. بنابراین تمرینات روزانه پیلاتس خود را انجام داده و از گیر افتادن در این چرخه‌ای که با پیری مرتبط است، اجتناب کنید.

پیلاتس

تقویت هماهنگ همه عضلات:

ورزش پیلاتس به شما آموزش می‌دهد تا در یک چارچوب امن کار کنید و در آن واحد، همه قسمت‌های بدن را به‌طور هم‌زمان و متقارن تقویت کنید. همه ما زندگی واقعی داریم؛ همه در یک مسیر رانندگی می‌کنیم، کیف خود را حمل می‌کنیم و فرزندان خود را بزرگ می‌کنیم. تمارین ورزشی باید متناسب با فعالیت‌های روزانه باشند و ناهماهنگی‌های وارده بر بدن را جبران کنند. گلف، ورزش خوبی است اما به ندرت باعث حرکت هماهنگ بدن می‌شود. هماهنگ نگه داشتن بدن، مانع از آسیب رسیدن به آن می‌شود و الگوهای حرکتی ضعیف، نشانه پیری است. بنابراین انجام مرتب تمارین ورزشی موجب می‌شود با آرتروز و رگ‌به‌رگ شدگی کمر و زانو نیز خداحافظی کنید.

مرحله تغییر و تحول:

تغییر رویه، از یک فعالیت به حرکت دیگری در طول روز، باعث ایجاد مصدومیت در فرد می‌شود و این آسیب‌ها اغلب بدون آگاهی ما صورت می‌پذیرند. آموزش‌های پیلاتس اغلب بر روی تغییر دادن حرکات و پرورش جسم و ذهن جهت کنترل حرکات متمرکز می‌شوند. با انجام کمتر حرکات اتفاقی، مانع از آسیب‌های ناخواسته به خود می‌شوید. هرچه کمتر به پزشک نیاز پیدا کنید مسلما جوان‌تر خواهید ماند.

تمامی حرکات ورزشی مزایایی دارند اما بسیاری از روشهای ورزشی، حرکات کامل بدن را شامل نمی‌شوند. بسیاری از شیوه‌های متعارف ورزشی، حالت افراطی داشته و بدن را در معرض آسیب‌ها و بیماری‌ها قرار می‌دهند. برخی از تمارین ورزشی خاص، شامل تمرین بیش از حد و یا حرکات عادی هستند، در حالیکه که کمترین مزیتی برای بدن ندارند. یافتن تناسب صحیح ورزشی بدون قرار دادن بدن در معرض فرآیندهای التهابی دائمی یا غفلت کردن از عوامل کلیدی موثر بر سلامت، یک چالش است. تمرین‌های ورزش پیلاتس در زمان صحیح، می‌توانند تعادل کامل تمرینات را افزایش دهند که در نتیجه، بدن به عملکرد بهینه روزانه خود خواهد رسید. اگر بر این باورید که سرچشمه جوانی به معنای فعالیت هر چه بیشتر در مدت زمان طولانی و پیوسته‌تری است، پس پیلاتس مسلما ورزشی است که این امر را میسر می‌سازد.

منبع: About دیدگاه‌ها 3579بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>