تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

رژیم غذایی فصلی برای پوست

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
رژیم غذایی فصلی برای پوست

هرچه هوا گرم‌تر می‌شود، نگرانی‌ها در مورد آسیب‌های پوستی نیز بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است برنامه کارآمدی برای جلوگیری از این آسیب‌ها در نظر داشته باشیم. در این مقاله، رژیم غذایی مناسبی به شما پیشنهاد می‌شود چرا که یک رژیم غذایی مراقبت از پوست، کارساز است. نگران نباشید. این یک رژیم کم‌کالری نیست و شما را از لذت‌هایی مثل خوردن کاپ‌کیک و بستنی محروم نمی‌کند. فقط می‌خواهیم شما را تشویق کنیم تا از مخلوط میوه‌های تابستانی و سبزیجات تازه که برای سلامت پوست مفید هستند استفاده کنید تا پوستی بی عیب و درخشان داشته باشید. در ادامه، 6 ماده غذایی مغذی برای سلامت پوست شما بیان می‌شود که می‌توانید آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

آووکادو

آووکادوبا استفاده از این میوه خوشمزه‌ که مملو از ویتامین E است با خشکی و قرمزی پوست مبارزه کنید. این ویتامین، برای بدن بسیار مفید بوده، پوست را از آسیب رادیکال‌های آزاد حفظ کرده و موجب احیای سلول‌های پوستی می‌شود.

توت فرنگی

توت فرنگی
هرچه هوا گرم‌تر شود، حرارت بدن نیز بیشتر شده و عرق ناخوشایند پدیدار می‌شود. عرق، باعث مسدود شدن منافذ پوست و در نتیجه ایجاد آکنه می‌شود. این میوه یاقوتی رنگ، نمی‌تواند جلوی عرق کردن را بگیرد اما باعث جلوگیری از تولید زیاد چربی پوست می‌شود؛ در نتیجه می‌توانید با جوش‌های صورت خداحافظی کنید.

کدو سبز

کدو سبزتابش آفتاب لذت‌بخش است اما برای پوست شما مناسب نیست. در حقیقت، تابش آفتاب با ایجاد خطوط ریز، چروک و لکه‌های پوستی، به پیری زودرس منجر می‌شود، اما مغلوب نشوید. از مزایای کدو سبز که مملو از ویتامین‌های A و C است بهره‌مند شوید. این ماده مغذی، حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که باعث طراوت و سلامت پوست شما می‌شود.

گریپ فروت

گریپ فروتتوت‌فرنگی دوست ندارید؟ گریپ‌فروت را امتحان کنید. این میوه، هم ویژگی سفت‌کنندگی پوست را دارد و هم لایه‌بردار خوبی برای پوست محسوب می‌شود. گریپ فروت باعث می‌شود سلول‌های مرده پوست که باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش شده‌اند، از پوست جدا شوند.

هویج

هویجاستفاده از روشن‌کننده‌ها برای داشتن پوستی درخشان امری ضروری است، اما اگر می‌خواهید به طور طبیعی پوستی درخشان داشته باشید، هویج که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و سطوح بالایی از ویتامین A است را مصرف کنید تا چهره‌ای درخشان‌تر داشته باشید.

اسفناج

اسفناجاگر مهمانی‌های مدوام و گردهمایی‌های دوستانه باعث شده است لباس شما اندکی تنگ‌تر شود، میزان استفاده از سبزیجات به خصوص اسفناج را در وعده‌های غذایی خود بیشتر کنید. این برگ سبزرنگ، همچنین مقادیر بسیار زیادی ویتامین K دارد که با مستحکم کردن دیواره‌ رگ‌ها مانع از لخته شدن خون شده و در نتیجه گودی و کبودی اطراف چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 2321بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>