تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

قدرت شگفت‌انگیز پس‌انداز ۵۰ درصدی درآمد

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
قدرت شگفت‌انگیز پس‌انداز ۵۰ درصدی درآمد

آیا برای ایده «مدیریت پول» که به‌طور فزاینده‌ای رایج شده است آماده هستید؟
ایده به این صورت است: نصف درآمد خود را پس‌انداز کنید!

50 درصد (یا بیشتر از 50 درصد) درآمد خالص خود را پس‌انداز کنید؛ این پس‌اندازها را در یک حساب اضطراری قرار دهید، بدهی‌های خود را به سرعت بازپرداخت کنید و دارایی بازنشستگی خود را جمع کنید!
حق با شماست: در نگاه اول، این یک ایده نامعقول است؛ در واقع خیلی نامعمول و افراطی است!
اما باور داشته باشید یا نه، تنها برخی افراد، نیمی از درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند و آن‌ها در می‌یابند که آرامش فکری و انعطاف‌پذیری حاصل از این کار، ارزش تلاش کردن را دارد.
بسیاری از افرادی که این ایده را به کار می‌بندند، از قشر دارای درآمد متوسط هستند. آن‌ها به‌عنوان مثال، درآمدی بالغ بر ۳۵ میلیون تومان در سال دارند و تنها با کمتر از ۲۰ میلیون تومان در سال روزگار می‌گذرانند.

آن‌ها اغلب قادرند وام‌هایشان را 5 الی 10 ساله بازپرداخت کنند، به‌جای این که طی 30 سال این کار را انجام دهند! آن‌ها می‌توانند وقتی فرزندانشان هنوز به مدرسه ابتدایی می‌روند، برای مخارج دانشگاهشان پس‌انداز کنند. آن‌ها توانایی این را دارند که حساب بازنشستگی خود را پر کنند، وسایل نقلیه نقدی بخرند و از دانستن این که پس‌اندازی دارند تا در مواقع حوادث غیر قابل پیش‌بینی از آن بهره ببرند، لذت می‌برند.
اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا 50 درصد درآمد خود را پس انداز کنید (یا حداقل با پس انداز 30 تا 40 درصدی به این هدف نزدیک شوید)، در این مقاله چند نکته برای شما آورده‌ایم:

با یک درآمد زندگی کنید

اگر زوجی هستید که هر دو نفر درآمد دارید، ساده‌ترین کار برای پس‌انداز نیمی از درآمدتان، این است که با یکی از درآمدها زندگی کنید و دیگری را پس‌انداز کنید.
ابتدا با درآمد بالاتر شروع کنید؛ چند ماه را به این صورت بگذرانید تا به این بودجه‌بندی عادت کنید. در حالی که در این وضعیت با آسایش زندگی می‌کنید، مخارج خود را تقلیل دهید تا بتوانید با درآمد پایین‌تر روزگار را بگذرانید. با انجام این کار، به سود بیشتر می‌رسید. اگر قصد دارید واقعا یک زوج تک‌درآمدی شوید، به این صورت آماده خواهید شد. نه تنها شما به زندگی با یک درآمد عادت خواهید کرد، بلکه سال‌هایی پیش رو خواهید داشت که از مجموع پس‌انداز بیش از نیمی از درآمدتان لذت خواهید برد و خریدهای ارزشمندی خواهید داشت. بنابراین از همین حالا تصمیمات بزرگ‌تری برای زندگیتان بگیرید و از مخارج بیهوده جلوگیری کنید.

درآمد خود را افزایش دهید

هرچقدر که درآمد بالاتری داشته باشید، پس‌انداز نیمی از آن عملی‌تر است. اگر درآمد ۱۰ میلیون تومانی در سال داشته باشید، به هر طریق این کار امکان‌پذیر نیست! اقشار دارای درآمد پایین‌تر، اغلب به این فکر می‌کنند که درآمد بیشتری به دست بیاورند. با داشتن درآمدی بیشتر، قدرت شما برای پس‌انداز نیمی از درآمدتان افزایش می‌یابد، زیرا با این کار می‌دانید که قادر خواهید بود هر ریال از درآمد اضافی را پس‌انداز کنید.

روی مخارج بزرگ تمرکز کنید

درآمد و مخارج بزرگوقتی پس‌انداز می‌کنید، سه مورد از بیشترین مخارج خود را مورد هدف قرار دهید. برای اکثر افراد، این سه مورد مربوط به غذا، مخارج خانه و ایاب‌وذهاب می‌شود. ممکن است زندگی در یک مکان کوچک‌تر هم نیاز شما را برطرف کند. برخی افراد با معاوضه خانه خود با واحدهای کوچک‌تر، نیمی از درآمدشان را پس‌انداز می‌کنند و با درآمد حاصل از اجاره دادن واحد بزرگ‌تر، قسمت زیادی از هزینه‌های مسکن خود را تامین می‌کنند، بنابراین برای مخارج منزل، چیزی از جیب خود هزینه نمی‌کنند.

از آن‌جایی که مخارج مربوط به مسکن، معمولا 25 تا 35 درصد درآمد میانگین را به خود اختصاص می‌دهند، این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا نیمی از مسیر را برای رسیدن به هدف پس‌انداز 50 درصدی بپیمایند. با تغییر منزل خود به واحد کوچک‌تر، نه‌تنها می‌توانید پول باقی‌مانده از رهن یا اجاره را پس‌انداز کنید، بلکه هزینه‌های مربوط به خدمات شهری، اثاثیه منزل و قبوض مصرفی شما کاهش یافته و می‌توانید آن‌ها را پس‌انداز کنید.

با انتخاب محل زندگی نزدیک محل کار، هزینه‌های ایاب‌وذهاب را کاهش دهید و پول بیشتری پس‌انداز کنید، از وسایل نقلیه با میزان مصرف سوخت پائین استفاده کنید و اگر برایتان امکان دارد، تا محل کار پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید. با کمتر رفتن به رستوران‌ها و کاهش هزینه‌های اضافی برای صرف غذا، پس‌انداز بیشتری داشته باشید. یک رژیم با سبزیجات بیشتر برای خود در نظر بگیرید (یا لااقل مصرف گوشت قرمز را کم کنید) این کار به شما کمک می‌کند از مخارج مربوط به غذا بکاهید. این سه نکته به تنهایی، راه را برای رسیدن به هدف، یعنی پس‌انداز 50 درصدی درآمد، هموار می‌کنند.

هزینه‌های تکراری خود را هدف قرار دهید

هنگام پس‌انداز، هزینه‌های ناملموس را فراموش نکنید. حساب و کتاب هزینه‌های خوار‌بار و بنزین، کار ساده‌ای است زیرا این هزینه‌ها محسوس هستند؛ اما اکثر افراد حق بیمه، هزینه اشتراک اینترنت و ده‌ها مورد دیگر که اغلب هزینه‌های ناملموس و نامشخصی هستند اما تاثیر زیادی دارند را فراموش می‌کنند. هر ماه، یک بعد از ظهر را وقت بگذارید تا هزینه‌های ماهیانه را مرور کرده و از خود بپرسید چگونه می‌توانید این هزینه‌های ناملموس را کاهش دهید.

منبع: About دیدگاه‌ها 3327بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>