تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

چرا سیاژ عطر حکایت از جذابیت عطر زنانه خوشبو دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
چرا سیاژ عطر حکایت از جذابیت عطر زنانه خوشبو دارد؟

خرید عطر زنانه خوشبو هزاران نکته باریک‌تر از مو دارد. آگاهی از این نکته‌ها، به شما کمک می‌کند بهترین عطر زنانه را از میان عطرهای فراوانِ موجود در بازار انتخاب کنید. از طرف دیگر از آنجایی که خرید عطر زنانه، فرایندی دل‌پذیر و جذاب است، دانستن این نکته‌ها، این فرایند را جذاب‌تر می‌کند و خاطره‌ای ماندگار از آن در ذهن باقی می‌گذارد. یکی از این نکته‌ها که کمتر به آن توجه می‌شود، سیاژ (sillage) یا همان خط بوی عطر است. اهمیت سیاژ در دنیای عطرسازی به اندازه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. با توجه به این مطالب در ادامه ابتدا برای شما می‌گوییم که سیاژ عطر چیست و سپس توضیح می‌دهیم که چرا خط بوی عطر حکایت از جذابیت عطر زنانه خوشبو دارد.

تعریف سیاژ عطر

سیاج چیست

اگر به مسیر حرکت کشتی یا هواپیما دقت کرده باشید، خطی دیده‌اید که در امتداد حرکت این وسایل روی آب یا هوا باقی مانده است. این خط باقی‌مانده، اصطلاحاً سیاژ نامیده می‌شود. اگر بخواهیم همین تعریف را وارد دنیای خوش عطرها کنیم، سیاژ عطر در واقع بوی خوشایندی است که پس از عبور فرد در فضا باقی می‌ماند. این اصطلاح فرانسوی کاربردهای مهمی در تشخیص یک عطر زنانه خوشبو دارد. البته باید گفت خط بوی یک عطر، تفاوت بسیاری با تراکم و سنگینی رایحه های آن دارد. سیاژ، بوی دل‌انگیزی است که از یک عطر احساس می‌کنید. این بو، رایحه‌ای غالب نداشته و به رغم جذابیت زیاد، دوام کمی دارد.

اهمیت سیاژ عطر

اهمیت سیاژ عطر

عموماً اولین بویی که از یک عطر به مشام می‌رسد، نقش مهمی در جذابیت این عطر دارد. همان‌گونه که می‌دانید، لایه‌های زیادی از رایحه های خوشبو در عطرهای باکیفیت وجود دارد که بوی خوش این رایحه ها در اولین استشمام، به مشام نمی‌رسد و پس از مدتی لایه‌های مختلف این بوها، فعال می‌شود. در دنیای عطرسازی، این لایه‌ها را با نام نت های آغازین، میانی و پایانی می‌شناسیم. اما داستان خط بوی عطر پیچیده‌تر از این حرف‌هاست.

سیاژ یک عطر دقیقاً بویی است که پس از گذر در هوا به مشام می‌رسد. به این ترتیب می‌توان گفت از آنجایی که در دنیای عطر، خاطره‌ای که از بوی خوش یک عطر در ذهن ماندگار می‌شود، اهمیت بیشتری نسبت به بوی آغازین همان عطر دارد، خط بوی عطر، در‌ واقع همان رایحه‌ای است که بوی خوش عطر را در ذهن ماندگار می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت اگر به فکر خرید بهترین عطر زنانه هستید که بوی خوش آن در ذهن مخاطب ماندگار شود، باید عطری با خط بوی دل‌نشین خریداری کنید.

عوامل مؤثر بر افزایش و کاهش سیاژ عطر

عوامل مؤثر بر افزایش و کاهش سیاژ عطر

  • تراکم یا غلظت عطر

همان گونه که می‌دانید عطر از سه بخش اصلی روغن معطر، آب و الکل تشکیل شده است. هر چه میزان روغن معطر بیشتر باشد، عطر غلیظ‌تر می‌شود. پرفیوم و ادو پرفیوم غلیظ ترین نسخه‌های یک عطر هستند. وقتی در عطر از الکل و آب بیشتری استفاده شود، آن عطر رقیق‌تر می‌شود. میزان ماندگاری این نوع عطر نیز نسبت به پرفیوم و ادو پرفیوم کمتر است؛ اما خط بوی آن بیشتر است.

در واقع الکل به مولکول های عطر کمک می‌کند که سریع‌تر بخار شده و در هوا منتشر شوند. همین اتفاق باعث می‌شود سیاژ عطر افزایش پیدا کند. ادو تویلت ها ادو کلن ها و ادو فراش ها که با نام بادی اسپلش هم شناخته می‌شوند، سیاژ بیشتری دارند. رابطه‌ی خط بوی عطر و ماندگاری آن یک رابطه‌ی معکوس است. هر چه عطر سیاژ بیشتری داشته باشد، ماندگاری کمتری دارد.

  • انواع رایحه در عطر

بگذارید توضیح این بخش را با یک مثال شروع کنیم. همان طور که می‌دانید آب در دمای ۱۰۰ درجه به جوش می‌آید. حال با اضافه کردن برخی ترکیبات می‌توان آستانه‌ی نقطه جوش را تغییر داد. برخی مواد کمک می‌کنند سرعت جوش و تبخیر بیشتر شود. به همین ترتیب برخی ترکیبات عطر مانند روغن لیمو یا ترنج، سریع‌تر تبخیر می‌شوند. حضور این عصاره ها در عطر خیلی زودتر از بقیه عناصر درک می شود؛ چون سرعت نفوذشان در هوا بیشتر است. رایحه هایی مانند مشک، وانیل و کهربا زمان بیشتری لازم دارند که تبخیر شوند. حضور این رایحه ها ماندگاری عطر را بیشتر می‌کند. با توجه به همین فرمول در عطرهای ماندگار از رایحه های قوی‌تر استفاده می‌شود. عطرهایی که سیاژ بیشتری دارند درصد بیشتری از رایحه های فرار را در خود دارند.

امیدواریم توضیحاتی که درباره سیاژ عطر دادیم، کمک‌حال شما برای خرید بهترین عطر زنانه باشد. با این حساب اگر با این توضیحات به فکر خرید عطر زنانه افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به فروشگاه اینترنتی اُردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر و ادکلن بیندازید و از میان عطرهای باکیفیت و خوشبویی که برای شما آماد‌ه کرده‌ایم، یک عطر زنانه خوشبو با خط بوی جذاب خریداری کنید. اگر هم اطلاعات جالبی برای تشخیص سیاژ عطر و خرید عطر زنانه خوشبو دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌‌ها به اشتراک بگذارید. در ادامه خواندن مقاله‌ی «راهنمای انتخاب و خرید بهترین عطر زنانه و مردانه رمانتیک خوشبو» را از دست ندهید.

منبع: Elle دیدگاه‌ها 6948بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه