تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اثرات استفاده از روغن‌های گیاهی بر پوست

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
اثرات استفاده از روغن‌های گیاهی بر پوست

اگر به فکر استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، زیتون و … بر روی پوست خود افتاده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم! این یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانستید برای سلامتی پوست خود بگیرید. اما احتمالا سؤالات بسیاری در مورد انتخاب، استفاده و نگهداری از روغن‌های مخصوص پوست در ذهن خود دارید. نگران این موضوع نباشید، زیرا ما در این مقاله سعی می‌کنیم تا به تمام سؤالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. در نهایت اگر باز هم سوالی بی پاسخ ماند، می‌توانید آن را با کارشناسان اُردمی در میان بگذارید.

چگونه از روغن استفاده کنیم

یکی از مهم‌ترین و البته بهترین ویژگی‌های روغن‌های مخصوص پوست این است که می‌توان با مقدار بسیار کمی از آن‌ها، ناحیه بسیار زیادی از بدن را پوشش داد. اگر تاکنون از این محصولات استفاده نکرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا تنها برای بدن خود از آن‌ها استفاده کنید و اگر دوست داشتید، چند قطره نیز بر روی صورت خود بریزید.

به عنوان سرم بعد از پاکسازی پوست: شما می‌توانید بلافاصله پس از پاکسازی پوست و قبل از زدن کرم مرطوب‌کننده، از یک یا دو قطره روغن استفاده کنید.

همراه با کرم مرطوب‌کننده: اگر شما جزو افرادی هستید که از استفاده مستقیم روغن بر روی پوست اطمینان ندارید، می‌توانید چند قطره از آن را در کرم مرطوب‌کننده خود ریخته و این دو را به همراه هم استفاده کنید.

در طول دوش گرفتن: زمانی که در حال دوش گرفتن هستید، می‌توانید چند قطره روغن را بر روی پوست سر خود بریزید. به این صورت بسیاری از مشکلات پوست سر شما رفع می گردند.

درون وان حمام: چند قطره روغن درون وان بریزید تا باعث نرم شدن پوست شما شود.

ضمنا شما می‌توانید هر روز صبح از روغن بر روی پوست خود استفاده کنید. تنها کافی است قبل از استفاده از ضدآفتاب یا زیرساز، دو تا سه قطره بر روی پوست خود بریزید. فراموش نکنید که قبل از زدن ضدآفتاب، از جذب کامل روغن توسط پوست مطمئن شوید.

استفاده از روغن بر روی پوست و مو

کدام نوع روغن برای پوست شما مناسب است؟

برگزیدن بهترین نوع روغن یک انتخاب کاملا شخصی می‌باشد. ممکن است برخی از روغن‌ها روی پوست شما سبک باشند و استفاده از آن‌ها حس مثبتی را به‌دنبال داشته باشند در حالی‌که ممکن است همان روغن‌ها برای افراد دیگر چرب و سنگین باشند.

برخی از روغن‌ها برای پوست خشک مناسب هستند و برخی دیگر مناسب پوست حساس یا جوش‌دار می‌باشند. برای مثال اگر شما از بیماری آکنه روزاسه رنج می‌برید و پوست شما ملتهب است، می‌توانید از فواید روغن‌های سرشار از اسید لینولئیک بهره ببرید؛ روغن هسته انگور، آفتاب‌گردان و گل رز از این دست هستند. این روغن‌ها سبک بوده و خواص ضد التهابی دارند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای پوست چرب نیز استفاده کرد.

اگر پوست شما از خشکی و کمبود رطوبت رنج می‌برد، روغن‌های سرشار از اسید چرب می‌توانند به شما کمک کنند. بهترین نوع روغن برای پوست خشک، روغن زیتون، بادام، آووکادو، جوانه گندم، شاهدانه و کانولا می‌باشند.

بر روی شیشه روغن، به دنبال چه کلماتی باشیم؟

همیشه سعی کنید از روغنی برای پوست خود استفاده کنید که به صورت ارگانیک تهیه شده و کمترین میزان فرآوری و تغییرات شیمیایی روی آن انجام شده باشد.

برای تشخیص چنین روغنی کافی است کلمات نوشته شده بر روی برچسب را بخوانید و دنبال عباراتی از جمله طبیعی یا بکر، خام یا تصفیه نشده بگردید.

یک قانون دیگر برای تشخیص مناسب بودن یک روغن این است که اگر انسان بتواند روغنی را هضم کند قاعدتا می‌تواند به راحتی آن را روی پوست بدن استفاده نماید. بنابراین همه روغن‌های طبیعی مناسب برای آشپزی، برای پوست شما نیز مناسب هستند.

چگونگی نگهداری از روغن

روغن‌های باکیفیتی که فرآوری نشده و تغییرات شیمیایی کمی بر روی آن‌ها انجام شده است، در یک محل گرم به سرعت فاسد می‌شوند. شیشه‌های روغن خود را در یخچال یا یک محیط سرد نگهداری نموده و از آن‌ها به صورت منظم استفاده کنید تا فرصتی برای فاسد شدن پیدا نکنند.

منبع: About دیدگاه‌ها 5650بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه