تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

مزایای کانسیلر استیکی چیست و چه تفاوتی با کانسلرهای دیگر دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
مزایای کانسیلر استیکی چیست و چه تفاوتی با کانسلرهای دیگر دارد؟

این روزها همه کم و بیش می‌دانند که کانسیلر چیست و چه کاربردهایی دارد. آنچه البته هنوز بین برخی از افراد سؤال است این است که کانسیلرهای مایع و جامد چه تفاوتی با یکدیگر دارند. به عبارت دیگر برای خرید کانسیلر باید سراغ کدام محصول رفت؟ کانسیلر جامد برای چه پوستی و چه نوع آرایشی مناسب است؟ چه افرادی باید از کانسیلر مایع استفاده کنند؟ چرا بسیاری افراد به خرید کانسیلر استیکی یا همان ماتیکی علاقه بیشتری دارند؟ مزایای کانسیلر استیکی چیست و چه تفاوتی با کانسلرهای دیگر دارد؟ اگر این‌ها پرسش‌های شما هم هست، همراه ما باشید تا انتهای این مقاله تا به پاسخ‌هایتان برسید.

انواع کانسلر

مزایای کانسیلر استیکی

قبل از اینکه بخواهیم به مزایای کانسیلر استیکی بپردازیم، بهتر است ابتدا انواع کانسیلر را بهتر بشناسیم. همه می‌دانید که کانسیلر همان کرم پودر فشرده است که برای زیرسازی آرایش و پوشاندن عیوب پوست از آن استفاده می‌شود. حال می‌خواهد این عیوب مربوط به عارضه‌های پوست صورت باشد یا حتی تاتوی روی دست. حتماً به خاطر دارید که در مقالات قبلی درباره روش پوشاندن تاتو با کانسیلر برایتان صحبت کردیم.

از آنجایی که پوست افراد، انواع مختلفی دارد و هر کدام به عارضه خاصی ممکن است دچار شود، انواع مختلفی از لوازم آرایش با ساختار متفاوت برای آن طراحی شده است. برای مثال افراد با پوست چرب بهتر است از محصولات بدون روغن استفاده کنند. در مقابل افراد با پوست خشک لازم است از محصولات چر‌ب‌تر استفاده کنند تا به خشکی بیشتر و اگزما دچار نشوند. از سویی هم عارضه‌های پوستی با یکدیگر متفاوتند و هر کدام با رنگ خاصی روی پوست ظاهر می‌شوند. پوشاندن این عیوب هم قلق خودش را دارد و باید با رنگ خاص خودش انجام شود. در مقاله زیر به‌تفصیل درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم.

معرفی کانسیلر استیکی

انواع

کانسیلرهای استیکی یا همان کانسیلر ماتیکی از انواع کانسیلرهای جامد هستند. بافت این محصولات، کرمی و نیمه جامد است و معمولاً از رنگ‌دانه‌هایی قوی و پوشاننده تشکیل می‌شوند. این محصولات برای پوست نرمال و خشک مناسب هستند. از آنجایی که بافت بسیار حجیم دارند، برای پوست چرب یا مستعد آکنه پیشنهاد نمی‌شوند.

مزایای کانسیلر استیکی

انواع کانسیلر

  • در مقایسه با کانسیلرهای مایع بافت غلیظ‌تر و سنگین‌تری دارند و در نتیجه در پوشاندن نواقصی مثل تیرگی زیر چشم یا مغایرت‌های رنگی اطراف بینی بهتر از سایر کانسیلرها عمل می‌کنند.
  • در انواع جلوه‌ها، شامل ساتنی و مات، موجودند.
  • جلوه مات این کانسیلرها می‌تواند برای پوست‌های چرب جذاب باشد.
  • برخلاف کانسیلرهای مایع که در گرما و رطوبت یا براثر تعریق ریزش پیدا می‌کنند، کانسیلر استیکی بهتر روی پوست باقی می‌ماند.

معایب کانسیلر استیکی

معایب

  • از آنجایی که کانسیلر استیکی نسبت به سایر محصولات، غلیظ‌تر است، باید با دقت و حوصله بیشتری آن را روی پوست پخش کنید. از سوی دیگر ماندگاری بیشتری هم دارند.
  • همچنین به‌دلیل غلیظ‌تر بودن احتمال بیشتری وجود دارد که چین‌وچروک‌ها را نمایان‌تر نشان دهند.
  • هرچند در پوشاندن آکنه‌ها قوی‌تر عمل می‌کنند؛ اما به‌دلیل نوع خاص ترکیباتشان برای آکنه انتخاب خوبی نیستند و شاید تشدیدکننده این عارضه بشوند.
  • کانسیلرهای استیکی به‌دلیل نوع بافتشان ممکن است ترکیبات مسدودکننده منافذ پوست داشته باشند که در این صورت انتخاب چندان مناسبی برای پوست‌های چرب یا مختلط نخواهند بود.
  • روی پوست بسیار چرب، دوام چندانی ندارد.

خرید کانسیلر استیکی از برندهای معتبر

خرید از فروشگاه معتبر

حال که با مزایا و معایب کانسیلر استیکی آشنا شدید، لازم است به چند نکته مهم نیز توجه کنید. این روزها که بازار خرید و فروش کانسیلر بسیار داغ است و افراد بسیاری به استفاده از آن روی آورده‌اند، سودجویان فرصت یافته‌اند که هر محصولی را با رنگ و لعاب زیبا به مشتریان عرضه کنند. برای اینکه در دام این افراد کلاهبردار نیفتید، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. فروشگاه اینترنتی اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی است که در چند سال اخیر بهترین محصولات را از برندهای شناخته‌شده و معتبر و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار داده است. این محصولات، در سال‌های گذشته امتحان خود را پس داده‌اند؛ بنابراین با اطمینان خاطر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته قبل از مصرف هر کدام بهتر است با مشاور مجموعه صحبت کرده و محصول متناسب با جنس پوست خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

شما از بین کانسیلرهای جامد و مایع، بیشتر از کدام محصول استفاده می‌کنید؟ به دوستان و نزدیکان خود چه محصول یا برندی را پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما کدام برند، محصول بهتری دارد؟ مزایای کانسیلر استیکی بیشتر است یا کانسیلر مایع؟ پاسخ‌هایتان را برایمان بنویسید و اگر محصول خاصی مدنظرتان است، دلیل انتخابش را برایمان توضیح دهید.

دیدگاه‌ها 9878بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه