تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با لوازم آرایش مناسب دختران نوجوان به طور کامل آشنا شویم

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
با لوازم آرایش مناسب دختران نوجوان به طور کامل آشنا شویم

آرایش کردن سن و سال نمی‌شناسد. از نوجوانان گرفته تا افرادی که سنی ازشان گذشته است؛ همه‌وهمه دوست‌دار زیباترکردن خود هستند. این شور و شوق معمولاً در بین نوجوانان بیشتر است. با این حساب اگر در دوران نوجوانی خود به سر می‌برید پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لوازم آرایشی از بهترین مارک رژ لب گرفته تا لاک مات، سعی کنید همه را از محصولات باکیفیت بخرید تا هم سلامت پوستتان حفظ شود و هم آرایش زیباتر و جذاب‌تری داشته باشید. اما اگر انتخاب لوازم آرایش باکیفیت برایتان دشوار است پیشنهاد می‌کنیم ما را در ادامه همراهی کنید چرا که تصمیم داریم در این مقاله به بررسی لوازم آرایش مناسب دختران نوجوان بپردازیم.

ملاحظات خرید لوازم آرایش برای دختران نوجوان

نکته‌ی مهمی که همین ابتدا باید به آن اشاره کرد این است که زیاد‌ه‌روی در استفاده از لوازم آرایشی و داشتن میکاپ غلیظ، چهره‌ زیبای نوجوانان را نه‌تنها زیبا‌تر نمی‌کند، بلکه سن‌و‌سال آن‌ها را نیز بیشتر نشان می‌دهد. در نتیجه آرایش مناسب دختران نوجوان، ملیح و ملایم است. آرایش ملیح جلوه‌ بیشتری به زیبایی طبیعی آن‌ها می‌دهد. از طرف دیگر عموماً دختران نوجوان پوست صاف و بدون چروکی دارند، در نتیجه برای حفظ این حالت، باید دنبال لوازم آرایشی باکیفیت باشند تا کمترین آسیب به پوستشان وارد شود. نکته دیگر اینکه مثلاً برای خرید رژ لب بهتر است در کنار پیدا کردن بهترین مارک رژ لب،‌ قیمت‌ و کیفیت آن را با رژهای خوش‌قیمت تر بازار مقایسه نمایند. یا اینکه اگر به‌دنبال خرید لاک مات هستند، حتماً بهتر است لاکی را پیدا کنند که در کنار قیمت مناسب، کیفیت خوبی هم داشته باشد.

لوازم آرایشی لازم برای دختران نوجوان

  • ضد آفتاب

ضد آفتاب برای آرایش مناسب دختران نواجوان امری ضروری است.به‌لحاظ زیبایی‌شناختی ضد آفتاب ها در گروه لوازم آرایشی قرار نمی‌گیرند، اما اهمیت این محصول به‌اندازه‌ای است که حتماً باید هر نوجوانی یک ضد آفتاب در کیفش داشته باشد تا ضد آفتاب زدن به عادتی همیشگی او تبدیل شود. هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب بهتر است به ترکیبات و میزان SPF موجود در آن توجه کرد. ترکیبات معدنی و میزان SPF دست‌کم ۳۰ یا بیشتر انتخاب مناسبی است.

  • کانسیلر

کانسیلر یک وسلیه آرایش مناسب دختران نوجوان است.کمتر کسی در سنین نوجوانی سراغ داریم که از شر جوش ها و عارضه های پوستی در امان باشد. در نتیجه بیشتر دخترها برای پوشش این جوش ها، چندین لایه کرم پودر می‌زنند. غافل‌ از اینکه با این‌ کار منافذ پوست بسته شده، پوست قادر به تنفس نخواهد بود و در نتیجه جوش ها وخیم‌تر می‌شوند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم به‌همان صورت که برای لوازم آرایش مناسب دختران نوجوان مانند رژ لب اهمیت می‌دهید و همیشه بهترین مارک رژ لب را می‌خرید، برای خرید کانسیلر نیز وسواس زیادی به خرج دهید و بهترین مارک کانسیلر را خریداری کنید تا عارضه های پوستی را با کمترین آسیب از نظرها مخفی نگه‌ دارید.

  • کرم پودر

کرم پودرپس از اینکه عارضه های پوستی را با کانسیلر پوشش دادید، نوبت کرم پودر فرا می‌رسد. لایه‌ای نازک از کرم پودر را به‌طور ضربه‌ای به صورت بزنید تا پوست شما ظاهری ابریشمی و مات پیدا کند. برای افزایش ماندگاری کرم پودر، می‌توانید از پودر فیکس کننده آرایش یا همان فیکساتور  استفاده کنید. جالب است بدانید اگر از طرف‌داران لاک مات هستید و این لاک را دم‌دست ندارید می‌توانید لاک براق بزنید و یک لایه از پودر فیکس کننده آرایش را از فاصله‌ای نسبتاً دور روی آن بپاشید تا لاک براق شما به لاک مات تبدیل شود. البته که نتیجه نهایی این کار به زیبایی خود لاک مات نخواهد شد، اما می‌تواند در مواقع ضروری راه‌حل خوبی باشد. پس این ترفند را به خاطر بسپارید.

  • خط‌ چشم

خط‌ چشم ملیح یک وسلیه آرایش مناسب دختران نوجوان است.از آنجایی که این گروه سنی از دختران، چهره‌ای بکر و زیبایی دارند، نباید با آرایش های غلیظ و زننده، معصومیت را از چهره کم رنگ کرد. خط چشم یک فاکتور مهم آرایشی است، اما در آرایش مناسب دختران نوجوان بهتر است بسیار باریک کشیده شود. از طرف دیگر برای حفظ سلامت چشم و پوست اطراف آن، بهتر است سراغ خط چشم با کیفیت بروید.

  • ریمل

ریملریمل جذابیت چشم و در نتیجه آرایش صورت را بیشتر می‌کند؛ به شرطی که به‌درستی و به‌اندازه استفاده شود. کشیدن چند مرتبه فقط صِرف اینکه مژه ها پررنگ و مرتب شده و حالتی جذاب به خود بگیرند، کافی است. بیشتر از این حد، غلیظ محسوب شده که اصلاً برازنده چهره نوجوانان نیست. البته این میزان از آرایش صورت، فقط یک پیشنهاد است و هر کسی بنا به سلیقه‌ و علاقه‌ی خودش می‌تواند هر سبک آرایشی را انتخاب کند و از آن لذت ببرد.

  • بالم لب

بالم لبخشکی لب ازجمله عواملی است که زیبایی و شادابی آرایش صورت را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. استفاده از بالم لب بهترین گزینه برای درمان خشکی پوست لب و رفع ترک آن است. حجم و اندازه این محصول در حدی است که به‌راحتی می‌توانید همه جا همراه خود داشته باشید و طراوت و شادابی را با استفاده از آن به لب های خود هدیه بدهید. فقط دقت داشته باشید که بالم لب رنگی، می‌تواند هم‌زمان کار بهترین مارک رژ لب و بالم لب را انجام دهد و در کنار آبرسانی به لب ها، رنگ و لعاب زیبایی به آن ببخشد.

  • رژ لب

رژ لباستفاده از بهترین مارک رژ لب، به آرایش صورت جان می‌دهد. خیلی از افراد، حتی آرایش صورت خود را فقط در رژ لب زدن محدود می‌کنند. رژ لب صورتی و کالباسی رنگ، انتخاب خوبی برای آرایش مناسب دختران نوجوان است. ضمناً استفاده از برق لب کاملاً اختیاری است. اگر می‌خواهید لب های شما پس از استفاده از رژ لب، برق جذاب و گیرایی داشته و ماندگارتر شود، می‌توانید از برق لب استفاده کنید. ناگفته نماند استفاده از برق لب تنها و بدون رژ، جلوه‌ای طبیعی و شیک به آرایش شما می‌دهد.

  • لاک

لاک ناخناز هر چیزی که بگذریم از لاک ناخن نمی‌شود گذشت. کمتر دختر نوجوانی را سراغ داریم که لاک زدن را دوست‌ نداشته باشد. بعد از تمام شدن آرایش صورت، هر رنگ لاک مات یا براقی که دوست دارید را برداشته و بادقت به ناخن های خود بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

  • پاک کننده آرایش

پاک کننده آرایشاز آنجایی که پوست افراد در دوره‌ی نوجوانی به علت‌های مختلفی ممکن است دچار عارضه های پوستی یا حساسیت شود، باید حتماً برای ریمو کردن میکاپ خود،‌ از پاک کننده آرایش مخصوص پوست خود استفاده کنند. در صورت ماندن آرایش روی صورتشان، عارضه ها یا حساسیت پوست آن‌ها تشدید شده و مجبور به طی کردن دوره‌های درمانی عارضه های پوستی می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم هر وسیله برای آرایش مناسب دختران نوجوان لازم بود مطرح کنیم. محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین مارک رژ لب گرفته تا لاک مات و پاک کننده آرایش صورت، همگی از برندهای معتبر در فروشگاه اینترنتی اردمی به فروش می‌رسند. خواندن مقاله‌ی «۸ روش انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف»، می‌تواند مکمل خوبی برای مطالب بالا باشد. در پایان پیشنهاد می‌‌کنیم ما و دیگر خواننده‌ها را از تجربه‌های سودمند خود در انتخاب و خرید لوازم آرایشی بی‌نصیب نگذارید.

منبع: Stylecraze ۱۹ دیدگاه 113916بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام
    عالی بود
    فقط میشه یکی به من بگه چجور ب خانوادم بگم که میخام آرایش کنم

    • درود به شما یگانه عزیز
      مشاوره‌ی اُردمی صرفاً در خصوص سلامت و مراقبت از پوست و مو هست و برای این موضوع، می‌تونید از مقالات بلاگ استفاده بفرمایید.
      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

      • مرسی از مطالب خوبتون
        ولی من فک میکنم کانسیلرو خط چشم آرایش رو زنونه میکنه
        نمیدونم?‍♀️
        راستی من شنیدم کسایی که خیلی تو میکاپو اینا حرفه ای نیستن پرایمر استفاده نکنن(بجاش مثلا از مرطوب کننده استفاده کنن)
        به نظر شما این حرف درسته؟
        و اینکه واسه دختر ۱۴ ۱۵ ساله چه لوازم آرایشی لازمه؟**
        ممنون میشم جواب بدین?

        • درود به شما دوست عزیز
          خوشحالیم مطالب مفید واقع شده.پرایمر برای افرادی مناسبه که پوست چرب دارند و قبل از کرم پودر استفاده میکنند تا دوام آرایش را بیشتر کند .درمورد پرسش دوم شما همانطور که در مقاله ذکر شده ضد افتاب ،رژ لب ،خط چشم…. میتونید استفاده کنید
          سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

    • خیلی خوب و مفید بود ممنون ??

  2. سلام ممنون فقط برای اینکه بتونم شروعی برای ارایش داشته باشم چگونه خانوادمو راضی کنم ممنون میشم وبلاگ تون رو بگید

  3. عالی بود مطالب خوبی بود
    با تشکر

  4. سلام ببخشید من 13سالمه می تونم از این وسایل برای آرایش استفاده کنم؟
    مامانم میگه عیبه

  5. یه سوال من ۱۴ سالمه ولی میترسم اگه از هایلایتر استفاده کنم پوستم خراب بشه . هایلایتر پوست رو خراب میکنه؟

    • خیر عزیزم، اگر روتین پاکسازی روزانه‌تون رو به صورت منظم انجام بدید و از محصولات با کیفیت استفاده کنید، مشکلی برای پوستتون پیش نمیاد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه