تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

پرپشت کردن موها با روغن درخت چای – قسمت دوم

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
پرپشت کردن موها با روغن درخت چای – قسمت دوم

در قسمت قبل، 6 مورد از موارد پرپشت کردن موها با روغن درخت چای و دستورالعمل ترکیب آنها با سایر روغن‌های گیاهی را نام بردیم. موی نازک یا کم‌پشت از جمله مواردی است که اکثر افراد با آن روبرو هستند؛ از این‌رو، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن همراه ما باشید و از مواد طبیعی زیر استفاده کنید تا تاثیر معجزه‌آسای آن بر روی موها‌ی‌تان را ببینید:

۷. ترکیب روغن‌های درخت چای و رزماری

ترکیب روغن رزماری و روغن درخت چایروغن رزماری باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود و در نتیجه مصرف این روغن به تنهایی در رشد مو موثر است. از طرف دیگر، روغن رزماری، تارهای مو را ضخیم‌تر می‌کند و در نرم‌شدن آنها موثر است. به این ترتیب استفاده از روغن درخت چای و روغن رزماری، ترکیبی معجزه‌آسا را برای رشد مو ایجاد می‌‌کند. ناگفته نماند که روغن رزماری، ترکیب غلیظی دارد و در نتیجه باید با سایر روغن‌های گیاهی رقیق شود.

ترکیب روغن رزماری و روغن درخت چای برای این موارد مناسب است.

روغن رزماری را با استفاده از یک روغن گیاهی دیگر، می‌توان برای موهای مختلف استفاده کرد. میزان ۲ تا ۳ قطره روغن رزماری را با روغن درخت چای و سایر روغن‌های گیاهی که تاثیر خوبی بر روی مو و پوست سر شما دارند ترکیب کنید.

سایر ترکیباتی که می‌توان با استفاده از روغن درخت چای برای داشتن موهایی پرپشت از آن‌ها کمک گرفت:

از روغن درخت چای برای ساخت ماسک‌های مو نیز می‌توان کمک گرفت. با این حساب نگاهی به ترکیبات دیگری برای درمان ریزش مو خواهیم داشت که در ساخت آنها روغن درخت چای استفاده شده است

۸. ترکیب روغن‌های درخت چای و آلوئه‌ورا

ترکیب آلوئه‌ورا و روغن درخت چایبانوان‌زیبا‌رو به‌خوبی با خواص آب‌رسانی و درمانی آلوئه‌ورا آشنا هستند. آلوئه‌ورا دارای ویتامین‌‌ها و مواد معدنی است که به رشد و سلامت مو کمک می‌کند. از طرف دیگر، آلوئه‌ورا باعث التیام پوست‌ آسیب‌دیده سر می شود و به‌عنوان درمانی برای برطرف کردن عارضه‌های پوست‌سر نظیر شوره شناخته می‌شود. در کنار تمامی این خواص درمانی مفید، مصرف آلوئه‌ورا در درخشان شدن طره گیسوان شما نیز تاثیر دارد. برای کمک به رشد موها با استفاده از ترکیب آلوئه‌ورا و روغن درخت چای، دستور زیر را تهیه کنید:

مواد لازم برای ساخت ترکیب روغن درخت چای و آلوئه‌ورا

۴ تا ۵ قطره روغن درخت چای؛
نصف استکان آب؛
نصف استکان ژل‌ آلو‌ئه‌ورا؛
یک کاسه برای ترکیب مواد.

نحوه استفاده از ترکیب به‌دست آمده:

مواد را در کاسه با هم مخلوط کرده و هم بزنید تازمانی که ترکیب به‌دست آمده، حالتی نرم‌ به خود بگیرد. سپس این ترکیب را از قسمت ریشه مو تا انتهای گیسوان خود بمالید و اجازه‌ دهید این ترکیب حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ بر روی موهای شما باقی‌ بماند. در نهایت نیز موها را با شامپو بشویید.

ماسک آلوئه‌ورا و روغن درخت چای برای این موارد مناسب است:

این ماسک به پاک‌کنندگی پوست جمجمه کمک می‌‌کند و خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد، این موارد باعث شده تا این ماسک را بتوان برای انواع موهای مختلف به کار گرفت.

ماسک‌ آلوئه‌ورا و روغن درخت چای در چه بازه‌ زمانی باید استفاده شود؟

پیشنهاد می‌کنیم این ماسک را هفته‌ای یک‌بار بر روی موهای خود استفاده کنید، از طرف دیگر در کنار این ماسک از سایر روغن‌های گیاهی نیز برای پرپشت‌ شدن موها می‌توانید کمک بگیرید.

۹. ترکیب روغن‌ درخت چای و سرکه سیب

ترکیب روغن درخت چای و سرکه سیباین ترکیب که بیشتر نقش یک شوینده را دارد و برای شستن مو به کار می‌رود، به از بین بردن آلودگی و ناخالصی‌های باقیمانده بر روی مو کمک می‌کند. از طرف دیگر باعث باز شدن منافذ پوستی نیز می‌شود. کاملا مشخص است که پوست و موی تمیز، منابع مغذی را بهتر جذب می‌کنند. تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند تا موهای سر، رشد بهتری داشته باشند.

مواد لازم برای ساخت ترکیب روغن درخت چای و سرکه سیب:

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب؛
۵ قطره روغن درخت چای؛
۲۲ فنجان آب.

نحوه استفاده از ترکیب به‌دست آمده:

تمامی مواد را با هم در یک شیشه بزرگ مخلوط کرده و در فضای سرد قرار دهید. سپس با این مایع به‌دست آمده، موها را بشویید. پس از شستن، موها را خشک نکنید و اجازه دهید مایع سرکه سیب و روغن درخت چای بر روی موها خشک شود.

۱۰. ترکیب روغن درخت چای و شامپو

ترکیب روغن درخت چای و شامپواگر از ریزش مو رنج می‌برید و از طرف دیگر حوصله یا وقت درست کردن ترکیبات ذکر شده را با روغن درخت چای ندارید، پیشنهاد می‌کنیم روغن درخت چای را با شامپو و در حین شستشوی موی سر استفاده کنید. برای این کار، بهتر است حدود ۱۰ قطره روغن درخت چای را با ۲۵۰ میلی‌لیتر شامپوی رقیق‌شده با آب، ترکیب کنید. در این محلول تا میزان ۲۵ قطره روغن درخت چای هم می‌توانید اضافه کنید، اما بیشتر از این مقدار ممکن است به التهاب‌های پوستی منجر شود.

موارد احتیاطی و نکته‌هایی در استفاده از روغن درخت چای

شما بهتر از ما می‌دانید که زیاده‌روی در هر چیزی، زیان‌آور است. در نتیجه، بیشتر از میزانی که در موارد بالا اشاره شده است، از روغن درخت چای استفاده نکنید.

اجازه ندهید روغن درخت چای بیشتر از یک ساعت بر روی پوست‌ سر و موهای شما باقی بماند، مگر این‌که سایر روغن‌های گیاهی را با روغن درخت چای ترکیب کرده باشید.

بهتر است پس از استفاده از روغن درخت چای، موهای خود را در معرض بخار قرار دهید، این امر باعث می‌شود منافذ پوستی بیشتر باز شوند و در نتیجه مواد، نفوذ بیشتری به داخل پوست داشته باشند.

پس از این‌که روغن درخت چای را با سایر روغن‌های گیاهی بر روی پوست و موی سر استفاده کردید، حتما تمامی قسمت‌های سر و موها را به خوبی بشویید.

آیا به‌تنهایی می‌توان از این روغن بر روی موهای سر استفاده کرد؟

ممکن است مالیدن چند قطره روغن درخت چای بر روی پوست سر، تاثیر خوبی داشته باشد، اما روی عملکرد این روغن برای بهبود تمامی قسمت‌های پوست سر و موها نمی‌توان حساب باز کرد. به این ترتیب‌، همان‌گونه که در بالا هم اشاره شد، بهتر است مقداری روغن‌ درخت چای را با سایر روغن‌های گیاهی ترکیب و محلول به‌دست آمده را بر روی موها بمالید.

روغن درخت چای تا چه مدت باید بر روی موها باقی بماند؟

اگر روغن درخت چای را با سایر روغن‌های گیاهی ترکیب کرده‌اید، اشکالی ندارد که این ترکیب در سراسر شب بر روی موهای شما باقی بماند. اما اگر تنها روغن درخت چای را بر روی موهای خود استفاده کرده‌اید، بهتر است برای جلوگیری از التهاب‌های پوستی، این روغن را پس از یک ساعت از روی موها پاک کنید.

با در نظر گرفتن تمامی خواص روغن درخت چای، حتما متوجه این نکته شده‌اید که این روغن به تنهایی تا چه اندازه به رشد سریع‌تر موهای شما کمک می‌کند. به ‌این ترتیب، اگر احساس کردید که موهای شما ریزش دارند، به‌جای این‌که فکر کنید آخر دنیا فرا رسیده است، می‌توانید از روغن درخت چای یا سایر ترکیباتی که به آن اشاره کردیم برای درمان ریزش مو استفاده کنید.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر شما هم در زمینه استفاده از روغن درخت چای، تجربیاتی دارید، خواهشمندیم این موارد را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 11894بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه