تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با این ترفند‌های آرایشی، چهره خود را جوان‌تر نشان دهید

زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه
با این ترفند‌های آرایشی، چهره خود را جوان‌تر نشان دهید

از گذران عمر و پیری گریزی نیست و هر کاری هم که انجام دهید، باز هم روزگار کار خود را انجام می‌دهد و گرد سفید پیری را بر سر و روی شما خواهد پاشید و جوانی پوست شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پس از نمایان شدن اولین چین و چروک‌ها بر روی سطح پوست، بانوان زیبارو دست به دامان هزار و یک ترفند برای از بین بردن آثار پیری می‌شوند. در بیشتر موارد نیز اولین چیزی که به‌ذهن می‌رسد انجام عمل‌های زیبایی برای جوان‌تر کردن پوست است.

در این قسمت قصد داریم قبل از اینکه پوست زیبای خود را به زیر تیغ جراحی ببرید، شما را با ترفند‌های آرایشی آشنا کنیم که با به خدمت گرفتن آنها چهره شما جوان و شاداب به‌نظر برسد.

لازم به ذکر است که انجام این ترفند‌ها با حداقل مواد آرایشی ممکن است و دردسری در حین آرایش چهره نخواهید داشت.

از طرف دیگر انجام این ترفند‌ها به لحاظ زمانی نیز وقت زیادی از شما را نمی‌گیرد و در عرض کمتر از ده دقیقه قادر هستید چهره شاداب و جوانی را به صورت خود هدیه دهید.

۱. آماده‌ کردن پوست

آرایشگرهای حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که راز یک آرایش خوب در نحوه انجام آرایش نهفته نیست و وضعیت و شرایط پوست فرد است که به آرایش خوب و زیبا منجر می‌شود. بدون شک اگر پوست شما در شرایط مطلوبی نباشد، هرچقدر هم که در امر آرایش خبره و کاربلد باشید باز هم آرایش نهایی چهره شما چنگی به دل نخواهد زد.

در این قسمت در خصوص پوست‌ افرادی صحبت می‌کنیم که سن و سال بیشتری دارند و یکی از اولین مشخصه‌های پوست این افراد، خشکی آن است. با این حساب قبل از اینکه سایه به چشم‌ها بزنید یا سراغ زیرسازی آرایش بروید، از فرآیند آبرسانی به پوست به کمک لوسیون‌های مرطوب‌کننده غافل نشوید. این نکته که در نگاه اول بسیار هم معمولی به‌نظر می‌رسد، باعث توپُر و حجیم شدن پوست می‌شود، کاملا مشخص است که چین و چروک‌های چنین پوستی، کمتر به چشم می‌آیند.

کرم‌های مرطوب‌کننده را قبل از آرایش بر روی تمامی نواحی صورت و چشم‌ها بزنید. پیشنهاد می‌کنیم در قسمت‌های خشک‌تر پوست، از بالم‌های صورت استفاده کنید. اگر هم پوست صورت چربی دارید، می‌توانید بدون نگرانی برای آبرسانی به پوست خود به سراغ ادامه مراحل بروید.

۲. ابروهای خود را مرتب کنید

ابروهای خود را مرتب کنیدبیشتر بانوان زیبارو در حین آرایش، از ابروهای خود غافل می‌شوند، اما آرایش زیبای چشم‌ها، لب و سایر قسمت‌های صورت زمانی تکمیل می‌شود که ابروان شما نیز ظاهر زیبا و آراسته‌ای داشته باشد. تمامی آرایشگران حرفه‌ای نیز در حین آرایش ابتدا سراغ ابروها رفته و چین چروک‌های این قسمت را پوشش می‌دهند. اگر حسابی به ابروهای خود رسیده باشید، نیاز کمتری به استفاده از مواد آرایشی در این قسمت دارید.

بانوان زیبارویی که چین و چروک‌هایی را در ناحیه ابرو شاهد هستند در بیشتر مواقع با ۳ مشکل اصلی روبرو می‌شوند.

مورد اول این است که ابروها ظاهری خارج از کنترل پیدا می‌کنند و همانند باغچه‌ای می‌مانند که به‌‌خوبی به آن رسیدگی نشده است.

مورد دوم، شکل و حالت ابروها است، انتهای ابروها ممکن است به یک اندازه ضخیم نباشد یا اینکه ابروها کم پشت شده باشند.

بانوانی که پا به سن می‌گذارند در بیشتر مواقع شاهد ابروهای باریک‌تری هستند، این مورد نیز سومین موردی است که ممکن است در حین آرایش ابروها به آن برخورد داشته باشید.

اگر هر کدام از این موارد را در ابروهای خود شاهد هستید، بد به دل خود راه ندهید چرا که در ادامه برای تک‌تک این موارد راه‌حل مناسب را پیشنهاد خواهیم کرد.

  • ابروهایی که به‌خوبی به آنها رسیدگی نشده است

خبری خوشی که برای این دسته از بانوان زیبارو داریم این است که مشکل چندانی با ابروهایی که به آنها رسیدگی نکرده‌اید نخواهید داشت. بانوان جوان، تارهای پرپشت ابرو را به داخل جمع می‌کنند تا ظاهر کلی ابروها پرپشت‌تر نشان داده شود.

تنها کاری که باید بکنید این است که از یک آرایشگر حرفه‌ای برای مرتب کردن ابروهای خود کمک بگیرید، پس از اینکه این آرایشگر به ابروان شما حالت دلخواه را داد و آنها را مرتب کرد، در آینده به‌راحتی می‌توانید با استفاده از یک موچین و آینه، ابروها را مرتب کنید.

  • ابروهای کم پشت

بانوان زیبارویی که در اثر گذشت زمان، ابروهای آنها کم‌پشت شده نیز باید از یک آرایشگر حرفه‌ای برای حالت دادن به ابروهای خود کمک بگیرند.

آرایشگر به راحتی و با استفاده از یک مداد ابرو می‌تواند شکل و شمایل دلخواه را به ابروهای کم‌پشت بدهد.

اگر ابروهای کم‌پشتی دارید، همان‌‌گونه که اشاره شد با استفاده از یک مداد ابرو می‌توان قسمت‌های کم‌پشت را پر کرد، تاتوی ابرو نیز برای این دسته از افراد مناسب است، گاهی اوقات نیز از طریق جراحی زیبایی در قسمت‌های کم‌پشت ابرو، تارهای مو کاشته می‌شود.

اما بهترین راه برای پرُ نشان دادن ابروهای کم‌پشت، استفاده از مداد ابرو است، از یک سایه چشم مشکی نیز که همرنگ با ابروهای شما باشد برای پرپشت جلوه دادن ابروها می‌توانید کمک بگیرید. برای اینکار برس سایه چشم را به رنگ آغشته کرده و بر روی ابروها بکشید. بانوانی هم که ابروهای باریک‌تری دارند با استفاده از این روش می‌توانند حجم دلخواه را به ابروهای خود بدهند.

۳. یکرنگ‌سازی رنگ قسمت‌های مختلف پوست صورت

یکرنگ سازی رنگ قسمت‌های مختلف پوست صورتپس از اینکه بر روی صورت خود از مرطوب کننده‌ها استفاده کردید، زمان آن فرا می‌رسد که قسمت‌های تیره پوست را پوشش داده و رنگ تمامی قسمت‌های پوست صورت را یکنواخت کنید. تیرگی زیر چشم و رگ‌های آبی که گاهی اوقات در نواحی چشم دیده می‌شود به همراه نقطه‌های قرمزی که ممکن است بر روی پوست شما حضور داشته باشد را باید با رنگ سایر قسمت‌های پوست یک‌دست کنید. ناگفته نماند که تغییر رنگ این قسمت‌های پوست در صورت شما، خدای ناکرده به معنای بیماری نیست و به راحتی با چند ترفند آرایشی می‌توانید پوست یک‌دست و صافی داشته باشید.

برای پوشش دادن سیاهی زیر چشم از کانسیلرها کمک بگیرید. کافیست تا با استفاده از انگشتان، کانسیلر را در نواحی تیره زیر چشم بمالید.
اگر هم بر روی صورت شما جوش‌های قرمزی وجود دارد، از کانسیلر برای پوشش دادن به این جوش‌ها کمک بگیرید. گاهی اوقات نیز نقطه‌های قرمز موجود در سطح پوست به اندازه‌ای است که به راحتی نمی‌توان آنها را با کانسیلر پوشش داد، در این موارد پیشنهاد می‌کنیم از مواد زیرسازی آرایش کمک بگیرید. لازم به ذکر است که در استفاده از مواد زیرسازی آرایش، زیاده روی نکنید چرا که حضور بیش از حد این مواد به خراب شدن آرایش چهره شما منجر خواهد شد.

توصیه می‌شود تنها از کانسیلر بر روی قسمت‌هایی از پوست صورت که رنگ آن با سایر قسمت‌ها تفاوت دارد استفاده کنید.
لازم به ذکر است که حتما قبل از اینکه سراغ زیرسازی آرایش بروید، از کانسیلرها استفاده کنید چرا که پس از پوشش دادن صورت با کانسیلر، راحت‌‌تر می‌توانید میزان استفاده از مواد زیرسازی آرایش را تشخیص دهید.

۴. به چهره خود حجم و بُعد بیشتری دهید

به چهره خود حجم و بُعد بیشتری دهیداستفاده از کرم‌های برنزه‌کننده بر روی صورت باعث می‌شود چهره شما جلوه بیشتری داشته باشد. از ترکیبات برنزه‌کننده در قسمت‌های خط فک و شقیقه استفاده کنید، این امر باعث می‌شود تا صورت شما جذاب و باشکوه جلوه کند.

از طرف دیگر اگر پوست صورت شما به رنگ زرد تمایل دارد، با استفاده از کرم‌های برنزه کننده می‌توانید رنگ و لعاب بیشتری به پوست خود ببخشید. برای این‌کار، یک برس بزرگ را به پودر برنزه‌کننده آغشته کنید و بر روی نواحی پیشانی و گونه‌های خود بمالید.

بهتر است در انجام این کار زیاده‌روی نکنید و درنهایت کرم یا پودرهای اضافی را از صورت خود پاک نمایید.

۵. به پوست خود درخشش بیشتری دهید

به پوست خود درخشش بیشتری دهیداستفاده از مدادهای هایلایت، باعث می‌شود تا پوست چهره شما جلوه بیشتری داشته باشد و بدرخشد. برای این‌کار کافی است تا یک مداد هایلایت را برداشته و در حالی که چانه خود را به سمت پایین نگه‌ داشته‌اید، جلوی آینه قرار بگیرید. سپس مداد هایلایت را بر روی تمامی قسمت‌های صورت خود که نور کمتری بر روی آنها تابیده شده، بکشید.

این قسمت‌ها را عموما نواحی بینی و گوشه‌های لب تشکیل می‌دهد.

بهتر است از مداد هایلایت در قسمت زیر ابروها نیز استفاده کنید. سپس نیز رنگ هایلایت را با نوک انگشتان خود ترکیب کنید تا درخشش ناشی از این هایلایت، چهره شما را جوان‌تر نشان دهد.

۶. آرایش چشم‌ها

آرایش چشم‌هابانوانی که سن آنها مقداری بیشتر شده است، بهتر است در آرایش چشم‌ها زیاده‌روی نکنند. این کار باعث می‌شود آرایش چشم بیش از اندازه جلوه کند. به این ترتیب توصیه می‌کنیم از آرایش‌های ملایم برای چشم‌های خود استفاده کنید.

به کار گرفتن طیف رنگ‌های خنثی بر روی پلک‌های چشم و استخوان ابرو مناسب به نظر می‌رسد، بهتر است قسمت مژه‌های پلک پایین را نیز با مداد چشم سیاه و دودی کنید.

اگر هم تمایل دارید تا چشم‌های شما جلوه بیشتری داشته باشد می‌توانید از سایه‌های تیره‌تر در قسمت تایِ پلک چشم خود استفاده کنید، در حین انجام این کار نیز دقت کنید تا رنگ‌ها کاملا با هم مخلوط شوند.‌ آرایش چشم‌ها را می‌توانید با استفاده از رنگ‌های هایلایت در قسمت استخوان ابرو ادامه دهید، اما از آنجایی که این امر باعث می‌شود دیدگان شما حالتی غیرطبیعی به‌خود بگیرد بهتر است از آین مورد صرف‌نظر کنید.

پس از اینکه موارد بالا را انجام دادید، چشمان خود را در آینه مشاهده کنید. در اینجا اگر احساس کردید چشم‌ها نیاز به کار بیشتری دارد، می‌توانید از خط چشم مایع برای مژه‌ها کمک بگیرید. اگر هم رنگ پوست و موهای شما روشن است، توصیه می‌کنیم طیف رنگ‌های قهوه‌ای یا خاکستری را برای خط چشم خود انتخاب کنید. ذکر این نکته نیز لازم است که خط چشم مشکی برای افرادی که پوست آنها تیره است، به لحاظ زیبایی‌شناختی مشکل چندانی ندارد.

هفت اشتباه آرایشی که چشم‌ها را کوچک می‌کند‌

۷. به فرمژه ایمان بیاورید

به فرمژه ایمان بیاوریداستفاده از فرمژه در آرایش، سن و سال نمی‌شناسد و هر آرایشگر حرفه‌ای به‌خوبی می‌‌داند که حتی بانوانی که مژه‌های آنها به‌صورت طبیعی فردار است نیز نباید از فرمژه غافل شوند. فِر دادن به مژه‌ها با استفاده از فرمژه در کنار حالت زیبا و خمیده‌ای که به مژگان شما می‌دهد، باعث می‌شود تا چشم‌ها بازتر به‌نظر بیایند.

پیشنهاد می‌کنیم فرمژه را به مدت حدود ۳ ثانیه در معرض هوای حرارت سشوار قرار دهید، این امر باعث می‌شود تا مژه‌ها به‌راحتی فر بخورند. اگر هم مژه‌های شما به‌اندازه کافی بلند نیست، بهتر است با استفاده از اکستنشن‌های مژه، جلوه بلند‌تری به مژگان خود ببخشید.

در نهایت نیز پس از اینکه مژه‌ها به حالت دلخواه رسیدند، دو لایه ریمل بر روی آنها بزنید.

۸. قدر رژگونه را بدانید

قدر رژگونه را بدانیدرژگونه می‌تواند پایان شکوه‌مندی را برای آرایش شما رقم بزند. اما در همین ابتدا بگوییم که رژگونه برازنده آرایش چهره تمامی بانوان نیست. برای نمونه اگر پوست چهره شما برافروخته است یا طیف رنگ قرمز دارد، بهتر است از رژگونه در آرایش خود صرف‌نظر کنید، بانوانی که رنگ پوست آنها روشن است و به‌راحتی در اثر آفتاب، رنگ پوست آنها سرخ می‌شود نیز نباید از رژگونه در آرایش خود استفاده کنند. درواقع این‌گونه می‌توان گفت که رژگونه با هدف ایجاد سرخی غیرطبیعی بر روی پوست ساخته شده است و اگر پوست شما به صورت طبیعی، سرخ و سفید است می‌توانید رژگونه را در آرایش چهره خود کنار بگذارید.

از طرف دیگر اگر چشمان آبی دارید و رنگ موهای شما نیز بلوند است و لب‌های خود را به طیف رنگ صورتی آرایش کرده‌اید، در حال حاضر طیف‌های متنوعی از رنگ را بر صورت خود شاهد هستید و نیازی به استفاده از رژگونه و اضافه کردن طیف رنگ قرمز به چهره شما نیست.

اما اگر طیف رنگ پوست شما، زرد یا زیتونی است، استفاده از رژگونه به گونه‌های شما زیبایی خاصی می‌بخشد. بانوان زیبارویی که طره گیسوان آنها مشکی است و پوست روشنی دارند نیز بهتر است با استفاده از رژگونه به آرایش چهره خود رنگ و لعاب بیشتری بدهند.

لازم به ذکر است که رژگونه به هر اندازه هم برازنده چهره شما باشد، باز هم ممکن است بعضی مواقع نیازی به استفاده از آن نباشد. کافی است تا پس از اتمام آرایش خود به آینه نگاهی بیاندازید، اگر احساس کردید آرایش صورت شما نیاز به رنگ و جلوه بیشتری دارد از رژ‌گونه استفاده کنید و در غیر این صورت نیز همان‌گونه که اشاره شد، لزومی برای استفاده از رژگونه وجود ندارد.

به قسمت‌های مختلفی از صورت می‌توان رژگونه زد، اما بیشتر شاهد استفاده از رژگونه بر روی قسمت بالای گونه‌ها هستیم.

اگر از آن دسته از بانوان زیبارویی هستید که وقت زیادی برای آرایش چهره ندارند، پیشنهاد می‌کنیم در آرایش صورت خود ابتدا سراغ زیرسازی بروید، سپس ریمل و رژلب بزنید و در نهایت نیز از رژگونه استفاده کنید. مطمئن باشید، این موارد برای آرایش چهره زیبای شما کفایت می‌کند.

۹. استفاده از پودرهای آرایشی

استفاده کردن یا نکردن از پودرهای آرایشیدر این مطلب به نکات آرایشی برای بانوان زیبارویی که سن بیشتری دارند اشاره می‌کنیم. در نتیجه باید با این واقعیت روبرو شد که پوست به هر اندازه که سن و سال فرد بیشتر می‌شود، به همان اندازه هم تمایل بیشتری به خشکی دارد.

بانوان زیباروی زیادی را می‌شناسیم که در آرایش خود از پودرهای آرایشی استفاده نمی‌کنند، اما اگر احساس می‌کنید آرایش صورت شما نیاز به ثبات بیشتری دارد، بهتر است از پودرهای آرایشی کمک بگیرید.

برای این کار پیشنهاد می کنیم در انتهای فرآیند آرایش صورت، درست قبل از اینکه سراغ رژلب بروید، از پودرهای آرایشی استفاده کنید.

۱۰. لب‌های شما باید رنگ و لعاب داشته باشد

لب‌های شما باید رنگ و لعاب داشته باشدبانوان زیبارویی که سن و سال بیشتری دارند، در خصوص استفاده از رژلب، وسواس به‌خرج می‌دهد. جالب است بدانید حتی اگر آرایش شما زیرسازی نداشته باشد و از ریمل، کانسیلر یا پودرهای آرایشی نیز استفاده نکنید و تنها بر روی لب‌های لعل خود رژلب بزنید، باز هم ظاهر شما جذاب و زیبا خواهد شد. به‌عبارت دیگر، رژلب در آرایش معجزه می‌کند. زیبایی رژلب زمانی بیشتر می‌شود که رنگ مناسب با رنگ طیف پوست خود را انتخاب کنید.

البته رژلب نیز مانند سایر لوازم آرایشی باید به‌خوبی انتخاب شود و بهتر است در استفاده از آن زیاده روی نکنید. برای نمونه اگر رنگ رژلب شما بیش از اندازه تیره باشد‌ و آرایش سنگینی را برای چهره خود انتخاب کرده باشید، جلوه خوبی را به نمایش نخواهید گذاشت. پیشنهاد می‌کنیم اگر آرایش سنگینی را برای چشم‌های خود انجام داده‌اید از طیف رنگ‌های ملایم برای رژلب یا برق لب استفاده کنید.

استفاده از رژلب‌های حجم‌‌دهنده نیز انتخاب بدی برای شما نخواهد بود به شرطی که آرایش سایر قسمت‌های صورت را سبک‌تر انجام دهید. آرایش چشم دودی و طیف رنگ‌های خنثی برای رژلب نیز انتخاب مناسبی است. رنگ صورتی ملایم برای رژلب و آرایش طبیعی چشم نیز می‌تواند برازنده لب‌های لعل شما باشد. از رنگ قرمز نیز می‌توانید برای رژلب استفاده کنید، اما توصیه می‌کنیم در این حالت طیف رنگ قرمز کمتری در آرایش چشم و رژگونه به کار گرفته شود.

مطمئن باشید با رعایت نکات بالا در حین آرایش، چهره زیبای خود را چندین سال جوان‌تر جلوه خواهید داد، اگر شما هم ترفند آرایشی را برای جوان‌تر نشان دادن چهره سراغ دارید، این ترفند‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: About دیدگاه‌ها 2456بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه