مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

چند اسموتی خوشمزه برای درمان جوش های سر سیاه

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
چند اسموتی خوشمزه برای درمان جوش های سر سیاه

جوش های سر سیاه امان بعضی‌ها را بریده و طاقت آن‌ها را تاق کرده است. انصافاً هم باید به این افراد حق داد، این جوش ها گاه‌و‌بیگاه در صورت پدیدار می‌شود و به‌راحتی از بین نمی‌رود. این جوش‌های سِمج، مدت زیادی روی پوست باقی می‌ماند. گاهی اوقات نیز پس از برطرف‌شدن جوش، اثر آن ماندگار می‌شود. خوشبختانه درمان های خانگی برای جوش های سر سیاه سراغ داریم. به لطف این درمان‌ها، جوش‌ های سر سیاه به چهره شما راه پیدا نمی‌کنند. در این متن چند اسموتی خوشمزه برای درمان جوش های سر سیاه به شما معرفی می‌کنیم. امیدواریم به لطف این خوراکی‌های عالی هرگز روی جوش‌های سر سیاه را نبینید.

اسموتی اسفناج برای درمان جوش های سر سیاه

اسموتی اسفناج برای درمان جوش های سر سیاه

اسموتی اسفناج نوش‌داروی جوش های سر سیاه به‌ حساب می‌آید. هما‌‌ن‌گونه که حتماً‌ می‌دانید، اسفنجاج منبعی سرشار از سبزینه (chlorophyll) است. سبزینه خاصیت‌های بی‌شماری دارد. یکی از مهم‌ترین این خاصیت‌ها، تصفیه خون است. به عبارت دیگر سبزینه مواد سمی بدن را خارج می‌کند. در نتیجه به دنبال نبود مواد سمی در بدن، شرایطی برای ایجاد جوش های سر سیاه پیدا نمی‌شود. از طرف دیگر در سبزینه مقدار چشمگیری ویتامین K وجود دارد. این ویتامین بافت پوست را تقویت می‌کند و آثار باقی‌مانده از جوش های سر سیاه، آکنه، قرمزی و زخم‌های پوستی را از بین می‌برد.

روش درست‌کردن اسموتی اسفناج

یک فنجان اسفناج، ۲ فنجان میوه‌ای شیرین مانند موز یا سیب و یک فنجان آب را داخل مخلوط‌کن بریزید. سپس این ترکیبات را با هم مخلوط کنید تا اسموتی اسفناج خوشمزه‌ای درست شود.

اسموتی هویج و سیب‌زمینی شیرین برای درمان جوش های سر سیاه

اسموتی هویج و سیب‌زمینی شیرین برای درمان جوش های سر سیاه

اگر می‌خواهید از شر جوش های سر سیاه خلاص شوید و پوستی شفاف و زیبا داشته باشید، اسموتی هویج و سیب‌زمینی شیرین را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. هویج و سیب‌زمینی سرشار از ویتامین A هستند. این ویتامین دشمن شماره‌یک جوش های سر سیاه به حساب می‌آید. به همین دلیل خوردن اسموتی هویج و سیب‌زمینی شیرین، نه‌تنها جوش های سر سیاه را التیام می‌بخشد، بلکه از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند.

روش درست‌کردن اسموتی هویج و سیب‌زمینی شیرین

یک هویج بزرگ رنده‌شده را با نصف سیب‌زمینی شیرین رنده‌شده داخل مخلوط‌کن بریزید. سپس یک فنجان آب به آن اضافه کنید. در نهایت برای خوش‌طعم‌شدن این اسموتی، پرتقالی که پوست و دانه آن را گرفته‌اید اضافه نمایید. بسته به ذائقه خود می‌توانید نصف قاشق غذاخوری دارچین نیز به این اسموتی بیفزایید.

اسموتی بلوبری برای درمان جوش های سر سیاه

اسموتی بلوبری برای درمان جوش های سر سیاه

بلوبری سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین A، C و E است. این ویتامین‌ها به میزان چشمگیری جلوی جوش‌ های سر سیاه را می‌گیرند.

روش درست‌کردن اسموتی بلوبری

یک فنجان بلوبری یخ‌زده را با یک سطل متوسط ماست و سه‌چهارم فنجان شیر کم‌چربی مخلوط کنید. به این مخلوط ۲ قاشق غذاخوری شکر اضافه نمایید. سپس این ترکیبات را به اندازه‌ای هم بزنید تا کف کند. اکنون اسموتی شما آماده است. این اسموتی را نوش‌جان کنید تا هرگز روی جوش‌ های سر سیاه را نبینید.

سایر روش ها برای درمان جوش های سر سیاه

شاید برخی افراد معده حساس داشته باشند یا هر نوع خوراکی و اسموتی به مذاقشان خوش نیاید. در ادامه برا یاین افراد نیز روش‌های دیگری پیشنهاد می‌کنیم.

استفاده از سرکه سیب برای درمان جوش های سر سیاه

سرکه سیب و عسل |معجزه ‌ای در رفع جای جوش در خانه

سرکه از دیرباز تاکنون نقش چشمگیری در درمان‌های خانگی دارد. از ترکیبات سرکه برای ازبین‌بردن باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک گرفته می‌شود. به همین دلیل برای کاهش عارضه‌های جوش های سر سیاه نیز می‌توانید از سرکه سیب بهره بگیرید. تحقیقات ثابت کرده سرکه سیب دارای اسید‌های ارگانیکی مانند اسید سیتریک است. از طرف دیگر مشخص‌شده سرکه سیب اسید لاکتیک دارد. این ترکیبات جوش های سر سیاه را التیام می‌بخشد و از ایجاد جوش های جدید جلوگیری می‌کند.

آموزش استفاده از سرکه سیب

یک پیمانه سرکه سیب را با ۳ پیمانه آب مخلوط کنید. (اگر پوست حساسی دارید، آب بیشتری اضافه نمایید). سپس تکه‌ای پنبه را به این مخلوط آغشته کنید و روی قسمت‌های ملتهب پوست بمالید. اجازه دهید مخلوط سرکه سیب و آب چیزی حدود ۲ تا ۲۰ ثانیه روی پوست باقی بماند. در نهایت پوست را با آب بشویید و خشک کنید. این فرایند را روزی ۲ تا ۳ بار تکرار کنید تا جوش های سر سیاه کاملاً از بین برود.

ماسک عسل و دارچین

ماسک عسل و دارچین برای درمان جوش

عسل و دارچین سرشار از ترکیبات ضدباکتری هستند. این ترکیبات اثربخشی چشمگیری برای جلوگیری از جوش های سر سیاه دارد. از طرف دیگر خاصیت التیام‌بخشی عسل نیز برای از‌بین‌بردن آثار جوش های سر سیاه کاربرد دارد. به لطف این خاصیت‌ها، روی ماسک عسل و دارچین برای درمان جوش های سر سیاه می‌توانید کمک بگیرید.

روش درست‌کردن ماسک عسل و دارچین

۲ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق‌ چای‌خوری دارچین مخلوط کنید تا ماده‌ای خمیرمانند ایجاد شود. صورت خود را کاملاً بشویید. در نهایت خمیری که با عسل و دارچین درست‌کرده‌اید را روی صورت بمالید. اجازه دهید ماسک عسل و دارچین چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت باقی بماند. در نهایت ماسک را بشویید و صورت را با حوله به صورت ضربه‌ای خشک کنید.

سخن پایانی

جوش های سر سیاه با روش‌های خانگی که به آن‌ها اشاره کردیم، از بین خواهد رفت. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم روش‌های جالبی برای ازبین‌بردن جوش های سر سیاه دارید، خواهشمندیم این روش‌ها را در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبمان مجله اینترنتی اردمی به اشتراک بگذارید.​

دیدگاه‌ها 6451بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه