تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

کرم ضد آفتاب برای روزهای ابری چه خصوصیتی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
کرم ضد آفتاب برای روزهای ابری چه خصوصیتی دارد؟

شما در انتخاب ضد آفتاب برای روزهای ابری چه خصوصیاتی را مدنظرتان قرار می‌دهید؟ شاید بپرسید که مگر در روزهای ابری هم باید ضد آفتاب استفاده کرد؟ پاسخ ما مثبت است. همه ما این روزها لزوم استفاده از ضد آفتاب را به‌خوبی می‌دانیم. پیشگیری از بروز سرطان، جلوگیری از ایجاد لکه‌های پوستی، به‌تعویق‌انداختن پیری پوست و چندین و چند دلیل محکم علمی دیگر همگی از دلایل استفاده از کرم ضد آفتاب هستند. برای استفاده از کرم ضد آفتاب نیز ساعت یا روز مشخصی یا سن و سال متفاوتی هم وجود ندارد. شما در هر سن و سالی که باشید و در هر لحظه از روز که از خانه بیرون بیایید، لازم است قبلش کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه های خورشید در تمامی روزهای سال خطرناک هستند و باعث ایجاد عارضه های مختلف می‌شوند. حال سؤال اینجاست که روزهای ابری چطور؟ در این روزها که نور خورشید به‌وضوح پیدا نیست؟ در ادامه پاسخش را برایتان می‌گوییم.

لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب برای روزهای ابری

لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب برای روزهای ابری

پیشتر گفتیم که در همه روزهای سال حتی روزهای ابری نیز لازم است از ضد آفتاب استفاده کنید. حتماً می‌پرسید که در این روزها که نور خورشید به‌طور مستقیم مشاهده نمی‌شود. بله. حق با شماست. در روزهای ابری ما خورشید را به‌وضوح نمی‌بینیم؛ اما اشعه‌های خورشید در فضا وجود دارند. همین موضوع باعث می‌شود که روزهای ابری به‌شدت شب‌ها تاریک نباشد. در واقع روشن‌بودن روز، شاهدی برای وجود نور خورشید است. این اشعه‌ها همگی نور فرابنفش دارند که باعث بروز انواع سرطان پوست در شما می‌شود. پرسش دیگر این است که فرق ضد آفتاب معمولی با ضد آفتاب برای روزهای ابری چیست؟ در ادامه مطلب ویژگی این ضد آفتاب را برایتان می‌گوییم.

ویژگی کرم ضد آفتاب برای روزهای ابری

ویژگی کرم ضد آفتاب برای روزهای ابری

گفتیم که در روزهای ابری هم اشعه‌های خورشید هستند؛ اما شدتشان به میزان یه ظهر تابستانی بسیار گرم نیست. برای همین شاید لازم نباشد دقیقاً همان ضد آفتاب قبلی را استفاده کنید. در ادامه برایتان می‌گوییم که ویژگی‌های یک ضد آفتاب برای روزهای ابری چیست.

فرمول طیف گسترده (Broad spectrum formula)

بِراد اسپکتروم (Broad Spectrum) یکی از اصطلاحات پرکاربرد نوشته شده روی ضد آفتاب هاست

اگر به نوشته‌های روی جعبه کرم خود دقت کنید، چند اصطلاح را می‌بینید. حداقل نشانه خوب‌بودن یک کرم ضد آفتاب، قابلیت پیشگیری از جذب اشعه‌های UV است. این کمترین امتیازی است که یک کرم ضد آفتاب دارد. حالا اگر اصطلاح UVA و UVB  را نیز دیدید، بدانید که این کرم برای روزهای عادی سال به دردتان می‌خورد. اصطلاح UVC اصطلاح دیگری است که به شما نشان می‌دهد این کرم ضد آفتاب برای روزهای ابری مناسب‌تر است.

میزان SPF کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب

می‌دانید که هر فردی متناسب با نوع پوستش و بسته به میزان زمانی که در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرد و همچنین بسته به محیط جغرافیایی که زندگی می‌کند، به میزان مشخصی از SPF در کرم ضد آفتابش نیاز دارد. برای مثال افراد با پوست معمولی و در شرایط معمولی آب‌وهوایی به میزان ای‌پی‌اف ۳۰ نیاز دارند. افرادی که پوست حساس‌تری دارند، باید دنبال کرم با فاکتور ای‌پی‌اف ۵۰ یا ۶۰ باشند. این میزان حتی گاهی به عدد ۱۰۰ هم می‌رسد که البته بسیار نادر است. برای استفاده روزمره در فضای محل کار نیز ممکن است اس‌پی‌اف ۱۵ کافی باشد.

از آنجایی که در روزهای ابری ما با میزان کمتری از اشعه مستقیم خورشید مواجهیم، به میزان عجیب و غریبی از اس‌پی‌اف نیاز نداریم. در واقع اگر SPF محصولمان چیزی بین ۱۵ تا ۳۰ باشد برایمان کفایت می‌کند. این عدد در روزهای ابری قادر است بین ۹۳ تا ۹۷درصد از اشعه‌های فرابنفش را خنثی کند و مانع جذب آن توسط پوست شود.

ساختار سبک و مرطوب کننده

ساختار سبک و مرطوب کننده

لازم است کرم ضد آفتابی که برای روزهای ابری انتخاب می‌کنید، ساختاری بسیار سبک داشته باشد. همچنین این کرم بهتر است دارای ترکیبات مرطوب کننده باشد. اگر هم بتوانید از فرمول‌های بدون روغن (oil free) استفاده کنید، بسیار عالی است. در این صورت باید محصولتان بر پایه آب یا سیلیکون باشد. علت توصیه ما نیز این است که در روزهای ابری، هوا حالت شرجی پیدا می‌کند. اگر دقت کرده‌باشید در این روزها پوست به‌شدت عرق می‌کند و از این طریق رطوبت خود را از دست می‌دهد. داشتن کرم فاقد چربی به شما کمک میکند تا حد زیادی جلوی تعریق پوست را بگیرید و ساختار مرطوب‌کننده یا آبرسان هم باعث می‌شود رطوبت‌ ازدست‌رفته احیا شود.

دارای فرمول ضد آب

دارای فرمول ضد آب

اگر خاطرتان باشد، در بخش بالا گفتیم که در روزهای ابری، میزات تعریق پوست بیشتر می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود هر گونه کرمی که روی پوست خود زده‌اید در کمترین زمانی از روی صورتتان پاک شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم زمان خرید کرم ضد آفتاب برای روزهای ابری سراغ محصولاتی بروید که ضد افتاب هستند. این رویه را حتی برای خرید کرم پودر هم مدنظر قرار دهدی. همان طور که می‌دانید همه محصولات ضد آب در برابر آب و تعریق مقاوم هستند؛ بنابراین چه ابری‌بودن هوا منجر به بارش باران شود، چه پوستتان به‌شدت عرق کند، کرم ضد آفتابتان از بین نمی‌رود.

سخن پایانی

امیدواریم با اطلاعاتی که درباره ویژگی‌های کرم ضد آفتاب برای روزهای ابری و حتی لزوم استفاده از آن در اختیارتان قرار دادیم، به‌راحتی بتوانید محصول مناسب خود را پیدا کنید. به این منظور می توانید سری به فروشگاه اینترنتی اردمی هم بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برندهای دنیا با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب وجود دارند. شما از چه محصولی در این روزها استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 1233بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه