تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

پیشگیری از سرطان پوست با خرید بهترین کرم ضد آفتاب

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
پیشگیری از سرطان پوست با خرید بهترین کرم ضد آفتاب

بهترین کرم ضد آفتاب را با این هدف خریداری می‌کنیم که پوشش کاملی برای پرتوهای مخرب نور خورشید ایجاد کند. اما سازمان‌های جهانی دائماً قوانین تازه‌ای را برای اثربخشی ضد آفتاب ها وضع می‌کنند و سخت‌گیری‌های این سازمان‌ها خریداران را به این فکر وا داشته که آیا خرید بهترین کرم ضد آفتاب محافظت پوست را تضمین می‌کند؟ همان طور که می‌دانید استفاده نکردن از ضد آفتاب ضررهای جبران ناپذیری را به دنبال دارد و ضد آفتاب بی‌کیفیت و معمولی نیز از ترکیبات مضر و ناکارآمد در این محصولات حکایت دارد. در این مقاله می‌خواهیم به موضوع پیشگیری از سرطان پوست با کمک بهترین کرم ضد آفتاب بپردازیم.

پیشگیری از سرطان پوست با بهترین کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب

سرطان پوست، رایج‌ترین سرطان در دنیا شناخته می‌شود. برای پیشگیری از سرطان پوست استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود. همان‌گونه که حتماً در جریان هستید، تحقیقات ثابت کرده که خرید بهترین کرم ضد آفتاب، نسبت‌به ضد‌‌ آفتاب های معمولی بیشتر از پوست در برابر پرتوهای خورشید محافظت می‌کند. البته اهمیت خرید ضد آفتاب به همین‌جا خلاصه نمی‌شود. جلوگیری از بروز لکه های تیره، چروک شدن پوست، بروز آفتاب سوختگی و غیره نیز از فواید دیگر ضد آفتاب هستند.

از آنجایی که ترکیبات مختلفی را در ضد آفتاب ها سراغ داریم، باید حتماً بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری نمایید که دارای ترکیباتی بی‌ضرر باشد. برای نمونه اُکسی‌بنزون (oxybenzone)، ماده شیمیایی رایجی است که در بیشتر کرم های ضد آفتاب معمولی استفاده می‌شود؛ اما تحقیقات آزمایشگاهی ثابت کرده که این ماده فرایند هورمون‌های بدن را به میزان بسیار کمی مختل می‌کند. از طرف دیگر اُکسی بنزون از منافذ پوست به داخل خون نفوذ می‌کند و در گردش خون به شیر مادر منتقل می‌شود و نوزاد با خوردن شیر در معرض آسیب‌های این ماده قرار می‌گیرد. به همین دلیل پزشکان متخصص به افراد باردار و شیرده توصیه می‌کنند ضد آفتابی بدون اُکسی بنزون خریداری نمایند.

تشخیص بهترین کرم ضد آفتاب

تشخیص بهترین کرم ضد آفتاب

سازمان بهداشت و داروی آمریکا (FDA)، ضد آفتاب های دارای ترکیبات معدنی را بهترین کرم ضد آفتاب معرفی می‌کند. در نتیجه در حین خرید ضد آفتاب به ترکیبات اکسید زینک (Zinc Oxide) و دی اکسید تیتانیوم (Dioxide Titanium) توجه داشته باشید. این ترکیبات از کیفیت عالی این محصول و بی‌ضرر بودن آن حکایت دارد. این دو ماده، به داخل پوست نفوذ نمی‌کند و با تشکیل لایه‌ای فیزیکی روی پوست، پرتوهای خورشید را بازتاب می‌دهد. در نتیجه جایی برای نگرانی از جذب ترکیبات شیمیایی با خرید ضد آفتاب های دارای اکسید زینک و دی اکسید تیتانیوم وجود ندارد.

ناگفته نماند گفته می‌شود ضد آفتاب های فیزیکی و فاقد ترکیبات شیمیایی، حالتی گچ‌مانند روی صورت ایجاد می‌کنند. این گفته صحت دارد و اگر قصد خرید ضد آفتاب فیزیکی را دارید، بهتر است محصولی دارای ترکیبات نانوذره (Nano Particle) را خریداری نمایید. این ترکیبات جلوی سفید شدن بیش‌ از‌ حد پوست در اثر مصرف ضد آفتاب های فیزیکی را می‌گیرد.

بهترین روش محافظت پوست

محافظت از پوست

برای شما از اهمیت خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای پیشگیری از سرطان پوست گفتیم، اما بد نیست بدانید حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری نمایید، باز هم این محصول محافظت ۱۰۰ درصدی از پوست شما در برابر پرتوهای مضر خورشید انجام نمی‌دهد. در نتیجه در کنار تأکید به خرید بهترین کرم ضد آفتاب، تا می‌توانید پوست خود را از معرض پرتوهای خورشید دور نگه دارید و با پوشیدن لباس‌های بلند و استفاده از عینک آفتابی UV با محافظت ۱۰۰ درصدی از نور خورشید، تأثیر آثار مخرب خورشید را به حد‌اقل برسانید.

از آنجایی که خورشید در ساعت‌های ۱۰ تا ۱۶ بیشترین تابش را به زمین دارد، در این ساعت‌ها تا جایی که می‌توانید در محیط‌های سربسته حضور داشته باشید. اگر از منزل بیرون می‌روید، حتماً ضد آفتاب بزنید و تا حد امکان در سایه حرکت کنید. ضد آفتاب را باید دست کم ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل روی پوست بمالید. اگر اهل آرایش هستید، با خرید لوازم آرایشِ دارای ترکیبات ضد آفتاب، جلوی هرگونه نفوذ نور خورشید به پوست خود را بگیرید.

مطمئن هستیم با توضیحاتی که مطرح شد، به این نتیجه رسیده‌اید که خرید بهترین کرم ضد آفتاب محافظت پوست را تضمین می‌کند. در نتیجه اگر با مطالعه این مطلب به فکر خرید ضد آفتاب افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات بهداشتی، آرایشی و تندرستی بزنید و از میان ضد آفتاب های فیزیکی و شیمیایی که برای شما آماده کرده‌ایم، بهترین کرم ضد آفتاب را خریداری نمایید. در پایان اگر تجربه‌ای در خرید ضد آفتاب دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Skincancer دیدگاه‌ها 2194بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه