تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فواید ضد آفتاب چیست؟ چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
فواید ضد آفتاب چیست؟ چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

این روزها که رفته‌رفته هوا گرم‌تر می‌شود، همه در تکاپوی خرید بهترین کرم ضد آفتاب افتاده‌اند. هدف اکثر این افراد هم از خرید این محصول، فرار از آفتاب سوختگی است. اما پرسشی که در این بین مطرح می‌شود این است که آیا کرم ضد آفتاب فقط برای رفع و جلوگیری از آفتاب سوختگی کاربرد دارد یا اینکه فواید و مزایای دیگری نیز در این محصول هست؟ در پاسخ باید گفت محصولات ضد آفتاب، خواص و فواید بیشتری دارند. در ادامه شما را با بخش مهمی از فواید ضد آفتاب آشنا می‌کنیم.

جلوگیری از آفتاب سوختگی

جلوگیری از سوختن پوست

همان طور که در مقدمه گفتیم، اولین فایده از فواید ضد آفتاب این است که جلوی آفتاب سوختگی را می‌گیرد. در واقع فاکتورهای محافظت از پوست در برابر نور خورشید که به‌اختصار آن را با SPF می‌شناسیم، مانند یک سد دفاعی روی پوست قرار می‌گیرند و مانع نفوذ عوامل مخرب به پوست می‌شوند. این عوامل در حالت عادی و بدون وجود ضد آفتاب، باعث تحریک رنگدانه‌ها شده و تعداد و فعالیتشان را افزایش می‌دهند. به همین سبب هم هست که پوست بعد از قرارگرفتن در معرض نور خورشید، رفته‌رفته قرمز و گاهی سیاه و کبود می‌شود.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که فقط زدن بهترین کرم ضد آفتاب برای پیشگیری از آفتاب سوختگی کافی نیست. لازم است سر و بدنتان را با پارچه و کلاه خنک بپوشانید. همچنین حتماً هر ۲ تا ۳ ساعت یک‌بار ضد آفتابتان را تمدید کنید. فراموش نکنید که پس از گذشتن از این زمان، عملاً ضد آفتابی روی پوست شما باقی نمی‌ماند.

جلوگیری از بروز لکه های قهوه‌ای

جلوگیری از بروز لکه های قهوه‌ای

یکی دیگر از فواید ضد آفتاب برای همه افراد، جلوگیری از بروز لکه های قهوه‌ای روی پوست است. در بخش قبلی کفتیم که نور مضر خورشید باعث می‌شود که روند تولید رنگدانه در پوست دچار اخلال شود. این موضوع به مرور زمان به تولید لکه های قهوه‌ای روی پوست می‌انجامد. این لکه‌ها را با لکه های خورشیدی یا لکه های پیری هم می‌شناسند. برای پیشگیری از بروز این اتفاق ناخوشایند لازم است همیشه قبل از خروج از منزل، از مقدار لازم کرم ضد آفتاب استفاده کنید. یادتان باشد که این کار را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل انجام دهید. در مقاله زیر می‌توانید بیشتر درباره لکه های پیری بخوانید.

اگر احیاناً به هر دلیلی صورتتان دچار لکه‌های قهوه‌ای شده است، هیچ اضطرابی به خود راه ندهید. قبل از هرچیز با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگر لازم بود، از کرم ضد لک استفاده کنید. ممکن است پزشکتان به شما کرم ضد آفتاب ضد لک معرفی می‌کند. این محصول ضمن اینکه از بروز لکه جلوگیری می‌کند، لکه‌های موجود را نیز به مرور درمان می‌‌کند. چند نمونه از این محصولات در فروشگاه اردمی موجود هستند که در ادامه برایتان می‌گذاریم. با متخصص مشورت کنید و در صورت صلاحدید ایشان، از یکی از این چند محصول زیر بهره ببرید تا پوستتان صاف و شفاف شود.

Special Price ‎284,500 تومان

Regular Price: ‎299,500 تومان

٪5

جلوگیری از چین و چروک پوست

استفاده از کرم

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه به دنبال انواع کرم ضد چروک و محصولات دیگر برای صاف و یکدست‌کردن پوست صورتتان باشید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. یکی دیگر از فواید ضد آفتاب این است که از پیری زودرس پوست شما جلوگیری می‌کند. می‌دانید که اشعه‌های فرابنفش و مضر موجود در نور خورشید باعث کندشدن یا از بین رفتن فرایند کلاژن سازی‌ در پوست می‌شود. وقتی پوست نتواند به میزان کافی کلاژن تولید کند، به مرور زمان سست و افتاده می‌شود. شل شدن پوست نیز به بروز چین‌های ریز و درشت متفاوت روی پوست می‌انجامد.

برای پیشگیری از این اتفاق، به شما توصیه می‌کنیم ضمن آبرسانی منظم و پیوسته پوست خود، به میزان کافی از بهترین کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید. با این کار ساده، پوست خود را از چروکیده‌شدن نجات می‌دهید. در ادامه چند کرم ضد آفتاب و ضد چروک از فروشگاه اینترنتی اردمی به شما معرفی می‌کنیم که ضمن محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید، آن را جوان و شاداب نیز می‌کند.

جلوگیری از جوش

شناخت پوست چرب

یکی دیگر از آسیب‌هایی که اشعه فرابنفش خورشید به پوست ما وارد می‌کند، جوش‌های ریز و درشتی است که در پوست ایجاد می‌شود. اکثر این جوش‌ها چرکی و گاهی دردناک هستند. یکی از فواید ضد آفتاب این است که از بروز این عارضه ناخوشایند جلوگیری می‌کند. با استفاده درست، اصولی و منظم از بهترین کرم ضد آفتاب می‌توانید جلوی بروز این اتفاق را بگیرید. البته معضل برخی از افراد با پوست دارای جوش این است که از هر محصولی نمی‌توانند استفاده کنند. پیشنهاد اردمی به این دسته از افراد، استفاده از کرم ضد آفتاب آنتی آکنه یا همان ضد آفتاب ضد جوش یا کرم ضد آفتاب فاقد چربی است. برخی از این محصولات را در ادامه برایتان می‌آوریم.

Special Price ‎140,200 تومان

Regular Price: ‎165,000 تومان

٪15

جلوگیری از انواع سرطان

کرم پودر

در واقع اولین هدف هر فردی از استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب، جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان پوست است. نور خورشید امکان بروز سرطان پوست را تا چندین و چند برابر افزایش می‌دهد. به شما توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت خود هم که شده، با خرید بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار، از پوست خود مراقبت و محافظت کنید. توجه داشته باشید که کرم ضد آفتاب را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید. همچنین یک سال پس از بازکردن درپوش محصول، باقی‌مانده را دور بیندازید.

سخن نهایی

در این مقاله با برخی از مهم‌ترین فواید ضد آفتاب آشنا شدید. برای تهیه هر کدام از محصولاتی که در بخش‌های قبلی به شما معرفی کردیم، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. پس از انتخاب محصول مدنظر و پرداخت هزینه آن، در کمترین زمان ممکن، سفارشتان را در محل آدرسی که قید کردید، دریافت خواهید کرد. شما چه مزایای دیگری برای بهترین کرم ضد آفتاب می‌شناسید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 3234بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه