تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب چه خصوصیاتی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب چه خصوصیاتی دارد؟

افراد با پوست چرب همواره در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب دچار مشکل می‌شوند. در واقع این افراد به‌علت ترشح بیش از حد چربی در پوست و داشتن منافذ باز همواره در معرض بروز جوش های سرسیاه و سرسفید هستند. همین موضوع آن‌ها را در انتخاب یا استفاده از انواع لوازم بهداشتی و آرایشی محدود می‌کند. به همین منظور لازم است با دقت و توجه بیشتری برای خرید خود اقدام کنند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب چیست و چه خصوصیاتی باید داشته باشد.

شناخت پوست چرب

شناخت پوست چرب

قبل از خرید بهترین کرم ضد آفتاب لازم است پوست خود را بشناسید تا موقع استفاده از آن دچار مشکلات جدید نشوید. آنچه در این مقاله هدف بحث ماست، محصول مناسب پوست چرب است. زمانی پوست چرب می‌شود که غدد سباسه، سبوم بیش از حد ترشح کنند. سبوم، ماده‌ای مومی شکل، چرب و روغنی است که از پوست محافظت می‌کند و آن را هیدراته نگه می‌دارد. این ماده برای حفظ سلامت پوست ضروری است؛‌ اما مقدار بیش از حد آن باعث چرب شدن پوست و بروز آکنه می‌شود. افرادی که دارای پوست چرب هستند، معمولاً بعد از آرایش دچار مشکل می‌شوند؛ زیرا مواد آرایشی مختلف، میزان سبوم متفاوت دارند. همچنین ترشح چربی، آرایش را خراب می‌کند.

علائم پوست چرب و شدت چربی آن بین افراد مختلف، متفاوت است. برخی نشانه های مشترک در اکثر افراد به شرح زیر است:

  • منافذ بسیار زیاد و آشکار روی پوست
  • بروز گاه‌به‌گاه یا مداوم جوش سرسفید
  • ظاهر براق یا چرب مانند پوست
  • وجود جوش های سر سیاه.

علت افزایش چربی پوست

ژنتیک ممکن است نقش اساسی در چرب شدن پوست ایفا کند. استرس نیز تولید سبوم در بدن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این عوامل زیر نیز در چرب شدن پوست دخیل هستند:

  • تغییر میزان هورمون های بدن
  • برخی از مواد آرایشی صورت
  • آب و هوای گرم و مرطوب
  • دوران و شرایط بارداری
  • قرص های ضدبارداری
  • رژیم غذایی نامناسب
  • فشار روحی
  • کم خوابی
  • قاعدگی.

ویژگی بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

در سال‌های اخیر بهترین کرم ضد آفتاب فاقد چربی یا اصطلاحاً ضد آفتاب Oil Free به بازار آمده است. اگرچه این محصولات کاملاً فاقد چربی نیستند؛ ولی گزینه‌ی بسیار مناسبی برای پوست چرب محسوب می‌شوند. فلوئید ضد آفتاب نیز گزینه‌ی بسیار خوبی برای پوست چرب است. افراد دارای پوست مختلط نیز که در بخشی از صورت خود با ترشح چربی مواجه هستند، باید ابتدا کمی کرم مرطوب کننده در قسمت خشک پوست خود بزنند و سپس از کرم ضد آفتاب مخصوص پوست های چرب یا فلوئید ضد آفتاب استفاده کنند.

همچنین افراد با پوست چرب باید از ضد آفتاب های حاوی اسیدهای چرب یا روغن های گیاهی اجتناب کنند. SPF ضد آفتاب باید حتماً  ۳۰ و بیشتر باشد. تجدید هر دو ساعت ضد آفتاب ضروری است. ضمناً باید ضد آفتاب حاوی آنتی اکسیدان باشد. ترکیبات آنتی اکسیدان، به پاکسازی پوست از آلودگی‌ها کمک کرده و از بروز جوش جلوگیری می‌کند.

معرفی چند کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب

اکنون که با مشخصات بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب آشنا شدید، چند محصول ایرانی و خارجی در این زمینه به شما معرفی می‌کنیم تا متناسب با هزینه‌ها و نوع و نیاز پوستتان، محصول مدنظرتان را انتخاب کنید.

ضد آفتاب برند ای سی ام (ACM)

ضد آفتاب برند ACM

  • ژل ضد آفتاب سبیونکس ACM SPF 50

ژل ضد آفتاب سبیونکس بسیار سبک است. ساختار ارگانیک این محصول به کنترل ترشح سبوم کمک می‌کند. این ژل حاوی ترکیبات مات کننده است و برق پوست را خنثی می‌کند. در برابر تعریق مقاوم بوده و برای پوست مستعد جوش بسیار مناسب است.

  • کرم ضد آفتاب رنگی مینرال سن سی تلیال 50 ACM SPF

همان طور که از نام کرم ضد آفتاب رنگی مینرال سن سی تلیال پیداست، حاوی ترکیبات معدنی است. بدون بو و اسانس  بوده و به همین علت برای پوست حساس نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. پودر مروارید موجود در این محصول خاصیت آنتی اکسیدان آن را تقویت می‌کند. رنگ بژ آن پوست را یکدست و از آرایش بی‌نیاز می‌کند.

  • ژل ضد آفتاب 50 سن سی تلیال ACM

اگر اهل ورزش و تحرک زیاد هستید استفاده از ژل ضد آفتاب ACM را به شما توصیه می‌کنیم. این محصول به‌شدت در برابر تعریق مقاوم است و به آقایان پیشنهاد می‌شود. همچنین این محصول دارای فیلترهای ارگانیک برای کنترل چربی پوست است و کمی پس از استفاده، پوست را مات می‌کند.

ضد آفتاب برند بیودرما (BIODERMA)

ضد آفتاب برند BIODERMA

  • کرم ضد آفتاب فتودرم ای آر + BIODERMA SPF 50

کرم ضد آفتاب فتودرم ای آر بیودرما، دارای ترکیبات قوی برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید است. این محصول به‌عنوان بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست حساس نیز شناخته می‌شود؛ زیرا اسانس های خوشبو ندارد. ترکیب انحصاری RosactivÒ در این محصول باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود.

  • فلویید ضد آفتاب بی‌رنگ فتودرم مکس BIODERMA SPF 100

برای افراد با پوست چرب استفاده از فلویید ضد آفتاب بی‌رنگ فتودرم مکس بیودرما پیشنهاد می‌شود. در واقع فلوئید ترکیبات سبک‌تری نسبت به کرم دارد و روی پوست چرب احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند. بایودرما کمپلکس انحصاری سلولار بایو پروتکشن را در تمامی محصولات خود دارد. این کمپلکس از هسته سلول های پوست به‌طور عمقی حفاظت می‌کند. همچنین موجب تقویت سیستم دفاع طبیعی پوست می‌شود.

ضد آفتاب برند اریکه (ERIKEH)

ضد آفتاب برند اریکه برای پوست چرب

 

  • کرم ضد آفتاب فاقد چربی ساده و رنگی ERIKEH

همان طور که از نام کرم ضد آفتاب فاقد چربی ساده و رنگی اریکه پیداست، بر پایه چربی ساخته نشده و برای پوست چرب مستعد جوش مناسب است. این محصول در دو نوع ساده و رنگی عرضه شده است. رنگدانه های موجود در کرم ضد آفتاب رنگی، ضمن مات کردن پوست صورت، آن را صاف و یکدست کرده و جوش ها و منافذ باز را به‌خوبی پوشش می‌دهند.

لطفا آیدی صحیح محصول را وارد نمایید.

  • کرم ضد آفتاب فاقد چربی آنتی آکنه‌ ساده و رنگی ERIKEH

برند اریکه در کرم ضد آفتاب فاقد چربی آنتی آکنه‌ ساده و رنگی خود از پایه چربی استفاده نکرده است. ضمناً این کرم دارای ترکیبات آنتی آکنه یا همان ضد جوش نیز هست. این ترکیبات ضمن حفاظت پوست در برابر نور خورشید به کنترل بروز جوش روی صورت نیز می‌پردازد. این محصول نیز در دو نمونه‌ی ساده و رنگی به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب عرضه شده است.

ضد آفتاب برند پرایم (Prime)

ضد آفتاب برند پرایم برای پوست چرب

  • کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی SPF60 اکنکس Prime 

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی پرایم در سه رنگ بزنزه، بژ طبیعی و بژ روشن عرضه شده است. این کرم فاقد چربی است و برای پوست چرب و دارای جوش بسیار مناسب است. میزان فیلتر حفاظتی آن ۶۰ بوده و برای پوست های حساس توصیه می‌شود. این محصول نسبت به محصولات مشابه خود قیمت کمتری دارد.

  • کرم ضد آفتاب رنگی Prime-bege-reshan

کرم ضد آفتاب رنگی پرایم ضد جوش و ضد قرمزی است. عرضه‌ی آن در سه رنگ متفاوت به مشتریان کمک می‌کند که متناسب با رنگ پوست و سلیقه‌ی خود یکی را انتخاب کنند. رنگی بودن این محصول به مات شدن پوست و پوشش جوش های احتمالی کمک بسزایی می‌کند. SPF ۶۰ این محصول از قرمز شدن پوست در برابر نور خورشید جلوگیری می‌کند.

ضد آفتاب برند اولیژن (Oligen)

ضد آفتاب برند اولیژن Oligen

  • کرم ضد آفتاب و ضد چروک پوست چرب Oligen

کرم ضد آفتاب و ضد چروک پوست چرب اولیژن علاوه بر محافظت پوست در برابر نور خورشید، حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین E نیز هست. کلاژن هیدرولیزشده موجود در این محصول به کاهش چین و چروک و استحکام پوست کمک شایانی می‌کند. همچنین عصاره‌ی آلوئه ورا در این محصول به بازسازی پوست می‌پردازد.

ضد آفتاب برند ام کیو (MQ)

ضد آفتاب برند ام کیو برای پوست چرب

  • کرم ضد آفتاب فاقد چربی MQ SPF50

کرم ضد آفتاب فاقد چربی ام کیو، ساختار بسیار سبکی دارد و برای پوست چرب و مستعد جوش بسیار مناسب است. خاصیت ضد میکروبی، مات کنندگی، کنترل چربی و ضد براقی از ویژگی های این محصول است. این کرم در چهار رنگ عرضه می‌شود.

کرم ضد آفتاب برند آیسیس (ISIS)

کرم ضد آفتاب برند آیسیس برای پوست چرب

  • ضد آفتاب کلین درم با ISIS PHARMA SPF 30

ترکیبات methyl methacrylate crosspolyme موجود در ضد آفتاب کلین درم آیسیس دارای قابلیت کنترل و حذف چربی اضافه پوست است. همین ویژگی این محصول را به‌ بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب تبدیل کرده است.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحات بالا با بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب آشنا شده باشید. اگر شما یا عزیزانتان نیز از چربی پوست رنج می‌برند، خرید این محصولات از فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را پیشنهاد می‌کنیم. چنانچه تجربه یا پرسشی در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. کارشناسان پوست، مو و زیبایی اردمی آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاه‌ها 2424بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه