تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

در زمان خرید کرم ضد آفتاب و استفاده از آن باید به چه مواردی توجه داشت؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در زمان خرید کرم ضد آفتاب و استفاده از آن باید به چه مواردی توجه داشت؟

تجربه نشان داده است در بیشتر مواقع خانم‌ها و آقایان به درستی از کرم ضد آفتاب مناسب نوع پوست خود استفاده نمی‌کنند و به رغم خریدن و استفاده از این محصول، پوست آنان آن‌چنان که باید و شاید در برابر آفتاب مصون باقی نمی‌ماند. به همین منظور در ادامه با هم به معرفی انواع ضد آفتاب و بهترین روش استفاده از آنها اشاره کرده‌ایم.

مواردی که در زمان خرید کرم ضد آفتاب باید در نظر داشت

۱- SPF و قیمت ضد آفتاب

همان‌ظور که می‌دانید باید ضدآفتابی را خریداری نمایید که دست‌کم SPF 30 یا بیشتر داشته و مجوزهای سالم از ارگان‌های بهداشتی را کسب کرده باشد.

از طرف دیگر بهتر است در زمان خرید ضد آفتاب به این نکته توجه داشته باشید که یک ضدآفتاب گران‌قیمت با محصولی ارزان‌تر با همان مقدار SPF به لحاظ فنی تفاوت زیادی ندارد و گران‌ بودن ضدآفتاب به معنای بهتر بودن آن نیست. همچنین از آنجایی که ضدآفتاب‌‌ها را باید هر ۲ ساعت یک‌بار تجدید کنید ارزان‌تر بودن آن به شما کمک می‌کند نگرانی در خصوص تمام شدن این محصول نداشته باشید.

بدون شک ضدآفتاب‌های گران‌قیمت ترکیبات بهتری دارند که این امر را در حین استفاده روی پوست متوجه خواهید شد.

۲- انواع ضد آفتابانواع ضد آفتاب

  • لوسیون

بیشتر ضدآفتاب‌های موجود در بازار در قالب لوسیون عرضه می‌شوند. این محصولات قیمت کمتری نسبت به سایر ضدآفتاب‌ها دارند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. ناگفته نماند لوسیون‌های ضدآفتاب ممکن است پوست را چرب یا چسبنده کنند.

  • کرم

به لحاظ ترکیبات، تفاوت‌ زیادی میان لوسیون و کرم ضد آفتاب وجود ندارد و بیشترین تفاوت میان کرم‌ها و لوسیون‌های ضدآفتاب را می‌توان در جنس آن‌ها دانست که لوسیون‌ها حالتی مایع دارند و کرم‌های ضدآفتاب با غلظت بیشتری عرضه می‌شوند.

  • ژل

ترکیبات به کار رفته در ساخت ضدآفتاب‌های ژلی، باعث شده است پس از استفاده پوست را چرب و یا چسبنده نکنند. از طرف دیگر، این ژل‌ها ممکن است خشکی پوست را به دنبال داشته باشند. استفاده از ضدآفتاب‌های ژلی برای افرادی که بدن پرمویی دارند راحت‌تر است.

  • اسپری

در اسپری‌های ضدآفتاب نیز شاهد حضور الکل هستیم. در نتیجه حالتی چرب ندارند اما ممکن است پوست را خشک کنند. اسپری‌های ضدآفتاب برای افرادی که بدن آن‌ها پر مو است پیشنهاد می‌شوند چرا که استفاده راحت‌تری دارند.

  • غلتکی

این ضدآفتاب‌ها برای مصرف در قسمت‌های کوچک بدن ساخته شده و استفاده از آن‌ها برای سطح زیادی از پوست دشوار است. از طرف دیگر این ضدآفتا‌ب‌ها ابعاد کوچکی دارند و به راحتی در کیف آرایش جا می‌گیرند.

  • ماتیکی

همان‌گونه که از نام این ضدآفتاب‌ها پیداست به صورت ماتیکی عرضه می‌شوند و در نتیجه تنها قسمت‌ بسیار کمی از پوست را پوشش می‌دهند. این ضدآفتاب‌ها ترکیباتی متراکم و فشرده دارند و به راحتی در جیب یا کیف قرار می‌گیرند.

۳- ضد آفتاب مخصوص کودکان و پوست‌های حساس

ضد آفتاب مخصوص کودکانکودکان نیز همانند بزرگسالان نیاز به تهیه و خرید کرم ضد آفتاب دارند. پیشنهاد می‌کنیم در کنار صورت و گردن، سایر قسمت‌های بدن فرزندتان که در معرض آفتاب قرار دارد را نیز ضدآفتاب مخصوص کودکان بزنید.

ضدآفتاب‌های مخصوص کودکان ترکیبات شیمیایی کمتری دارد و به همین دلیل بزرگسالانی که پوست حساس دارند نیز می‌توانند از این ضدآفتاب‌ها استفاده کنند.

۴- ضدآفتاب‌های ضدآب

این ضدآفتاب‌ها گزینه خوبی برای افرادی است که ورزشکارند. همچنین کسانی که پوست آن‌ها در معرض هوای گرم، بیش‌ازحد عرق می‌کند نیز بهتر است سراغ این ضدآفتاب‌ها بروند.

شرکت‌های تولیدکننده ضدآفتاب‌های ضدآب مدعی هستند که این محصولات حدود ۴ ساعت دوام دارند اما باز هم توصیه می‌کنیم در صورت امکان قانون استفاده از ضدآفتاب را که هر ۲ ساعت یک‌بار باید تجدید شوند را فراموش نکنید.

مواردی که در زمان استفاده از کرم ضد آفتاب باید در نظر داشتترفندهای استفاده از ضدآفتاب

  • چیزی حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید، از ضدآفتاب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود ترکیبات ضدآفتاب زمان کافی برای نفوذ به داخل پوست را داشته باشند. پس از اینکه از منزل بیرون رفتید نیز در اولین فرصت دوباره ضدآفتاب بزنید این کار تراکم مواد ضدآفتاب روی پوست شما را بیشتر می‌کند و در نتیجه محافظت آن در برابر نور خورشید تضمین می‌شود.
  • به غیر از صورت، تمامی قسمت‌های بدن را که بدون پوشش مناسب در برابر نور خورشید قرار دارند را ضدآفتاب بزنید. گوش‌ها، گردن و پشت دست‌ها از قسمت‌هایی است که در بیشتر مواقع از قلم می‌افتند.
  • ضدآفتاب باید به صورت یکنواخت به تمامی قسمت‌های پوست منتقل شود و پس از استفاده، نیازی به مالش بیش‌ازحد پوست نیست؛ چراکه بیشتر ضدآفتاب‌ها خود‌به‌خود جذب پوست می‌شوند.
  • تا زمانی که در مجاورت نور خورشید هستید، هر دو ساعت یک‌بار ضدآفتاب را تجدید کنید. این کار برای افراد ورزشکار و یا کسانی که تعریق زیادی می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.
  • کاری به آفتابی یا ابری‌بودن هوا نداشته باشید و همیشه در بیرون از منزل ضدآفتاب بزنید.
  • ضدآفتاب را باید در دمایی کمتری از ۳۰ درجه سانتی‌گراد نگه‌داری کنید. اگر کرم ضد آفتاب در درجه حرارتی بیشتر از این مقدار قرار بگیرد اثربخشی خود را از دست می‌دهد.
  • ضدآفتاب‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است را استفاده نکنید؛ چراکه استفاده از آن‌ها هیچ فایده‌ای برای پوست شما ندارد.

روش‌های مراقبت از پوست در برابر خورشید

مراقبت از پوست در برابر آفتاباولین و مطمئن‌ترین راه‌کار مراقبت از پوست در برابر پرتوهای فرابنفس این است که در ساعت‌های اوج تابش خورشید در زیر نور مستقیم آن قرار نگیرید؛ اما اگر چاره‌ای ندارید و باید بیرون از منزل بروید پیشنهاد می‌کنیم از ضدآفتاب‌ها به عنوان دومین راه‌کار محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک بگیرید و با پوشش مناسب، جلوی آسیب‌دیدن پوست را بگیرید. در این بین استفاده از عینک آفتابی را فراموش نکنید.

جالب است بدانید برخی بر این باور هستند که ضدآفتاب‌ها پوست آن‌ها را در برابر نور خورشید کاملاً مصون نگه می‌دارند و به همین دلیل با خیال راحت به مدت بیشتری در برابر پرتوهای UV حضور پیدا می‌کنند. اما بهتر است بدانید این باور صحت ندارد و در کنار استفاده از ضدآفتاب باید حتماً زمان حضور در مجاورت این پرتوها را کاهش دهید.

سخن پایانی

ضدآفتاب‌ها از اصلی‌ترین موارد مراقبت از پوست به حساب می‌آیند؛ بنابراین بهتر است با دقت بیشتری ضدآفتاب مناسب خود را خریداری کنید. از طرف دیگر در استفاده از ضدآفتاب نیز دقت لازم را به خرج دهید تا پوست شما همیشه از پرتوهای مضر خورشید در امان باشد.

سعی کردیم هر چه از ضدآفتاب‌ها می‌دانستیم را با شما در میان بگذاریم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی از خرید و استفاده از ضدآفتاب‌ها دارید در قسمت نظرات ما و سایر کاربران فروشگاه آرایشی اُردمی را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

منبع: Choice دیدگاه‌ها 3282بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه