تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

چگونه در هوای گرم پوست خود را سم زدایی کنیم

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
چگونه در هوای گرم پوست خود را سم زدایی کنیم

تابستان فصل آب‌تنی و گشت‌و‌گذار در طبیعت است. این فصل دوست‌داشتنی در کنار تمامی جاذبه‌هایی که دارد، دردسرهایی نیز برای پوست ایجاد می‌کند. گرمای تابستان باعث بسته‌شدن منافذ پوست می‌شود و راه را برای جوش‌های دردسرساز هموار می‌کند. چرب‌ترشدن پوست بینی و پیشانی هم از دیگر عارضه‌هایی است که گرمای تابستان به دنبال دارد. در چنین شرایطی طراوت پوست از بین می‌رود و جلوه‌ای نازیبا پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این عارضه‌ها باید پوست را سم‌زدایی کنید. خوشبختانه روش‌های مختلفی را برای سم‌زدایی پوست در منزل سراغ داریم. در ادامه این روش‌ها را با شما در میان می‌گذاریم تا تابستان امسال پوست شما هرگز روی آکنه و عارضه‌های پوستی را نبیند.

لایه برداری پوست برای سم زدایی

لایه برداری پوست برای سم زدایی

پرتو گندم‌گون خورشید در کنار فایده‌های بی‌شمار، دردسرهای بسیاری برای پوست به دنبال دارد. نور خورشید پوست را ضعیف می‌کند و سلامت آن را به خطر می‌اندازد. از طرف دیگر پرتوهای فرابنفش موجود در نور خورشید، به سلول‌های پوست صدمه وارد می‌کند. این سلول‌های مرده، در قالب لایه‌ای روی پوست قرار می‌گیرند. ناگفته پیداست که سلول‌های مرده روی پوست ظاهر آن را نازیبا می‌کند. به همین دلیل لایه‌برداری پوست در تابستان اهمیت زیادی دارد. به لطف لایه‌برداری، سلول‌های مرده از سطح پوست پاک می‌شود و ظاهری نرم و زیبا پیدا می‌کند. پوستی که لایه‌بردار‌ی‌شده طراوت بیشتری دارد و زیباتر آرایش می‌شود.

حتماً لایه‌برداری با ترکیبات آبرسان خریداری کنید. ترکیباتی مانند جو دوسر خاصیت آبرسان دارد و رطوبت‌ از دست‌رفته پوست بر اثر گرمای تابستان را به آن باز می‌گرداند. لایه‌برداری به پاک‌کردن سلول‌های مرده ناشی از آفتاب‌‌سوختگی نیز کمک می‌کند. پاک‌کردن آلودگی‌هایی که در طول روزهای بلند تابستان روی پوست قرار می‌گیرد نیز یکی دیگر از فایده‌های لایه‌برداری است.

استفاده از ماسک خاک رس برای سم زدایی

لایه برداری پوست

ماسک‌های صورت با کاربردهای متفاوت برای سلامتی و زیبایی پوست روانه بازار شده‌اند. اثربخشی این ماسک‌ها در مدت زمانی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مشخص می‌شود. ماسک خاک رس یکی از این ماسک‌هاست که اثربخشی چشمگیری برای سم زدایی پوست در تابستان دارد. ترکیبات ماسک خاک رس، آلودگی‌های پوست را از قسمت‌های عمیق منافذ پوست بیرون می‌کشد. در نتیجه پوست ظاهری زیبا و با طراوت پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم ماسک خاک رسی خریداری کنید که دارای ویتامین C باشد. چنین ماسک‌هایی در سم زدایی پوست، بافت آن را تقویت می‌کند. اگر می‌خواهید صورت شما در تابستان روی آکنه و عارضه‌های پوستی را نبیند، حتماً ماسک خاک رس را به روتین نگهداری از پوست در تابستان اضافه کنید.

خوردن خوراکی های آبدار برای سم زدایی از پوست در هوای گرم

مصرف خوراکی های آبدار برای سم زدایی پوست در هوای گرم

بدن در تابستان تعرق بسیار بیشتری نسبت به دیگر فصل‌ها دارد. کمبود آب در بدن عارضه‌های مختلفی را به دنبال دارد. اثر کمبود آب حتی در پوست نیز مشاهده می‌شود. لکه‌های تیره در پوستِ کم آب بیشتر به چشم می‌آید. از طرف دیگر نبود آب در پوست، طراوت آن را می‌گیرد و ظاهری چروکیده و پیر برای پوست ایجاد می‌کند. به همین دلیل تاکید می‌کنیم که در تابستان بیشتر از دیگر فصل‌ها آب بنوشید. کارشناسان تغذیه نوشیدن دست‌کم ۲.۵ لیتر آب را در روزهای تابستان پیشنهاد می‌کنند. در کنار نوشیدن این مقدار آب، در تابستان میوه بیشتری نوش‌جان کنید. خیار، هندوانه، گوجه‌فرنگی، کاهو و کرفس آب ازدست‌رفته بدن را جبران می‌کند. جالب است بدانید حدود ۹۵درصد از ترکیبات خیار را آب تشکیل می‌دهد. خوردن میوه در کنار تآمین آب بدن، ویتامین‌های ضروری آن را نیز فراهم می‌کند.

استفاده از آبرسان‌هایی با ترکیبات ملایم برای سم زدایی پوست

استفاده از آبرسان‌هایی با ترکیبات ملایم برای سم زدایی پوست

آبرسانی پوست در تابستان اهمیت بیشتری دارد. با این حال کرم‌های آبرسان با ترکیبات متراکم برای تابستان مناسب نیست. در این فصل برای آبرسانی پوست باید از آبرسان‌های ملایم کمک بگیرید. کرم‌هایی که ترکیباتی ژل‌مانند دارند انتخاب مناسبی برای تابستان به حساب می‌آیند. محصولی خریداری کنید که دارای اسید هیالورونیک و ویتامین E باشد. این ترکیبات بدون چرب‌کردن پوست، اثربخشی محصولات آبرسان را دوچندان می‌کند. پوستی که رطوبت آن با آبرسان‌های ملایم تأمین‌شده، راحت‌تر سم زدایی می‌شود.

سخن پایانی

سم زدایی از پوست در هوای گرم با روش‌های خانگی که به آن‌ها اشاره کردیم، سلامت پوست را در فصل گرما تضمین می‌کند. امیدواریم به لطف این روش‌ها پوست شما در تابستان امسال از همیشه زیباتر شود و شادابی و نشاط راه خود را به چهره شما پیدا کند. برخی از محصولات آبرسان و لایه بردار پوست در فروشگاه اینترنتی اردمی موجود است. می‌توانید در کمترین زمان ممکن آن‌ها را سفارش داده و در محل آدرس خود تحویل بگیرید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات جالبی درباره سم زدایی پوست در منزل سراغ دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 4893بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه