تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف بی‌سابقه! در جشنوارهٔ «یخ‌دربهشت» موجودی‌ها محدوده! همین الان بیا تو جشنواره!

میان‌ وعده مناسب ورزش چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
میان‌ وعده مناسب ورزش چیست؟

15 دقیقه قبل از بستن بند کفش‌های ورزشی، یک میان‌ وعده مناسب ورزش و سبک بخورید. این میان‌ وعده به شما کمک می‌کند بر گرسنگی غلبه کرده و سطح قندخون را ثابت نگه‌ می‌دارد. اگر دیابت نوع 2 دارید و انسولین مصرف می‌کنید احتمال بیشتری وجود دارد که در حین ورزش دچار افت قند خون شوید. قبل از ورزش قند خون خود را کنترل کنید. اگر کمتر از 100 بود یک میان‌ وعده‌ مناسب ورزش و شیرین مثل مقداری میوه خشک یا حدود 100 گرم آب‌میوه میل کنید و قبل از شروع، منتظر شوید کمی قند خونتان بالاتر برود.

خلاق باشید

اگر قند شما خارج از کنترل است میزان نیاز شما به خوراکی بستگی زیادی به این دارد که چه مدت و با چه شدتی می‌خواهید ورزش کنید. با کربوهیدارت‌های سالم شروع کنید. بدن به آرامی شروع به هضم می‌کند. کمی پروتئین و فیبر نیز اضافه کنید. این کار شما و قند خونتان را در طول زمان تعریق متعادل نگاه‌ می‌دارد. کمی تُن ماهی با سبزیجات، کلوچه‌های سبوس‌دار، یک موز یخ‌زده با پوششی از کره بادام زمینی یا آووکادو با پنیر در یک برگ کاهو نیز مثال‌های خوبی از میان‌ وعده مناسب ورزش هستند.

خود را برای یک تمرین طولانی آماده کنید

اگر برنامه تحرک بیش از یک ساعت دارید به چیزی نیاز دارید که انرژی را به طور کامل تامین کند. اگر بخواهید به یک پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری طولانی بروید، میان‌ وعده‌ای با 30 تا 50 گرم کالری انتخاب خوبی است.

اسموتی را به عنوان میان‌ وعده مناسب ورزش امتحان کنید

اگر نوشیدن را به جویدن ترجیح می‌دهید یک اسموتی، گزینه‌ای عالی برای شماست. شکلات، وانیل یا پودر پروتئین با طعم توت فرنگی را با شیر بادام بدون شکر، شیر بادام هندی یا شیر بدون چربی مخلوط کنید. یا این‌که می‌توانید ماست را با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و نصف یک موز یخ‌زده و یک هویج بزرگ مخلوط کرده و میل کنید.

اسموتی میان‌ وعده مناسب ورزش

در موارد اورژانسی

ورزش ممکن است باعث افت قند خون شما شود، پس حتما میان وعده سبکی در دسترس داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز بخورید. چند برش میوه یا خرما را به راحتی می‌توانید در کیف باشگاه خود جا دهید تا در صورت نیاز، آنها را میل کنید. هم‌چنین قرص گلوکز، یک قوطی آب‌میوه یا نوشیدنی ورزشی با کالری کامل را امتحان کنید.

خوردن میان وعده بعد از ورزش اختیاری است

اگر قبل از ورزش میان‌ وعده‌ای خورده‌اید و پیاده‌روی یا دوی شما به 10 کیلومتر نرسید یا تمرین هوازی شما کامل نشد، نیازی به خوردن میان‌ وعده بعد از آن ندارید. 15 دقیقه بعد از آرام گرفتن از ورزش، قند خون خود را چک کنید. اگر میزان آن طبیعی بود می‌توانید ورزش را ادامه دهید.

به گرسنگی خود اهمیت دهید

اگر احساس گرسنگی می‌کنید، میزان قند خون شما پایین است یا این‌که قبل از ورزش چیزی نخورده‌اید، پس در هر صورت چیزی میل کنید. یک میان‌ وعده مناسب ورزش که کوچک و متعادل باشد، می‌تواند شما را به سرعت احیا کند. یک تکه گرانولا و یک سیب یا نصف یک ساندویچ بوقلمون را امتحان کنید.

با پروتئین خود را تقویت کنید

یک فنجان ماست بدون چربی، خوراکی خوبی برای بعد از ورزش است. این ماده بیشتر از انواع دیگر پروتئین دارد و به ساخت عضله کمک می‌کند. می‌توانید کمی از توت‌ها را به خاطر شیرینی و فیبرشان با آن مخلوط کنید. یا یک اسموتی با دو سوم لیوان شیر بدون چربی، نصف یک موز یخ‌زده، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و چند قطره عصاره وانیل و اندکی نمک دریا را مخلوط و میل کنید. این مخلوط، مواد مفیدی که با تعریق از بدن دفع شده‌اند را به بدن باز می‌گرداند.

منبع: Webmd دیدگاه‌ها 4124بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>