مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

تقویت ناخن‌های کوتاه و شکننده

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
تقویت ناخن‌های کوتاه و شکننده

اغلب خانم‌ها دوست دارند ناخن­‌های آراسته‌ای داشته باشند؛ اما گاهی اوقات، هنگامی‌که به ناخن­‌های مانیکورشده خود نگاهی می‌اندازید متوجه می­‌شوید آن‌ها هنوز به مراقبت جدی‌تری نیاز دارند. اگر ناخن‌های انگشتان شما به‌طور غم­‌انگیزی مانند پیاز پوسته پوسته شده یا این که آن‌ها را تا ته جویده­‌اید، زمان این است که اندکی آن‌ها را تقویت کنید. پرهیز از لاک زدن می­‌تواند چالش سختی باشد اما ناخن‌های ضعیف‌تان بابت این سم‌زدایی همیشه از شما ممنون خواهند بود. در این راه، از تجربیات متخصصان پوست کمک گرفته­‌ شده است. این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید ناخن­‌های خود را طی 10 روز به بهترین شکل خود درآورید.

پاک کردن لاک (مشاهده انواع لاک پاک کن)

اول از همه، وقت پاک کردن لاک تکه‌تکه و لب‌پر شده است. چیزی که اکثر افراد شاید متوجه آن نشوند این است که بسیاری از پاک‌کننده‌های لاک، حاوی استن هستند که می‌تواند باعث خشکی ناخن و شکنندگی آن شود، استفاده از این نوع پاک‌کننده­‌ها را کنار بگذارید.

حالا که اولین گام از این چالش سم­‌زدایی ناخن را برداشتیم، زمان آب‌رسانی به ناخن است. هنگامی که ناخن­‌های شما تمیز شد، با خیساندن انگشت­‌های خود به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب گرم، رطوبت را به ناخن‌ها برگردانید. می­‌توانید با اضافه کردن چند برش لیمو یا چند قطره روغن لیمو شیرین به آب ولرم، باعث افزایش اثر مرطوب‌کنندگی و درخشان­‌تر شدن ناخن‌ها شوید.

مراقبت از ریشه ناخن (مشاهده محصولات مراقبت از دست و ناخن)

بسیاری از ما، این موضوع را فراموش می‌­کنیم؛ اما مرطوب کردن ریشه ناخن برای سلامتی ناخن بسیار مهم است. پس از خیس خوردن روزانه، دست­‌های خود را خشک کرده و با روغن‌های مخصوص کوتیکول ناخن‌ها، اطراف ریشه ناخن را ماساژ دهید. وقتی که روغن به‌طور کامل جذب شد، باید این رطوبت را حفظ کنید. یک لایه ضخیم از کرم مرطوب‌کننده روی ناخن بکشید و بگذارید تمام شب روی آن بماند. این باعث می­‌شود که مرطوب‌کننده وارد ناخن شده و آن را مرطوب نگه دارد.

راهی برای دستیابی به استحکام بیشتر

استفاده از محلول های تقویت کننده برای ناخن

تا صبح، ناخن­‌های شما باید خشک و باطراوت شده ­‌باشند. آن‌ها را بشویید و به جای استفاده از لاک رنگی، از یک تقویت‌کننده استفاده کنید. نگران نباشید هنوز هم می­‌توانید با استفاده از یک محلول تقویت‌کننده شفاف، ناخن‌های درخشانی داشته باشید.

به مدت یک هفته، هر روز از محلول استحکام‌بخش ناخن استفاده کنید، از زدن این محلول به قسمت ریشه ناخن اجتناب کنید. هنگامی که یک هفته تمام شد با یک پاک‌کننده­ غیر استنی ناخن را تمیز کرده و رژیم را دوباره شروع کنید. این کار را می‌توانید بیش از 10 روز انجام دهید.

از پیشرفت خود محافظت کنید

حال که ناخن­‌های شما در مسیر بهبودی قرار گرفته­‌اند تا آنجا که می­‌‌‌توانید دست‌های خود را از آب دور نگه دارید؛ هنگام شست‌وشوی ظرف‌ها، باغبانی و فعالیت­‌هایی مانند آن، از دستکش استفاده کنید. با ناخن­‌های خود مانند یک جواهر رفتار کنید نه یک ابزار. از آن‌جایی که ما ترجیح می‌دهیم به جای 10 روز، همیشه این کار را انجام دهیم پیشنهاد می­‌کنیم از مانیکوریست خود بخواهید همیشه­ این مراحل پاک‌سازی را انجام دهد.

استفاده دوباره از استحکام‌دهنده‌ها

هر نوع پوششی را با پاک­‌کننده‌های غیر استنی پاک کنید و مطمئن شوید که هر روز دست­‌ها را در آب گرم می‌خیسانید. هر شب از روغن کوتیکول استفاده کنید و قبل از خواب برای حفظ رطوبت، از یک لایه ضخیم کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. دست‌ها را از مواد شوینده دور نگه دارید و با یک سوهان خوب، گوشه‌های ناخن را صاف و صیقلی کنید تا برای رشد طولانی و مستحکم به آن‌ها کمک کرده باشید. این کار را به مدت 10 روز انجام دهید و بعد می‌توانید با لاک زدن آن‌ها، به خود پاداش بدهید.

لاک زدن ناخن‌ها (مشاهده انواع لاک)

حالا ناخن­‌های شما قوی و مستحکم و آماده برای لاک زدن هستند. مطمئن شوید از لاک‌های باکیفیتی (هم برای پایه­ و هم پوشش رویی و براق‌کننده) استفاده می­‌کنید. چالش مراقبت از ناخن را با برنامه روزانه خود ادغام کنید تا ناخن­‌هایتان را زیبا نگه دارید.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 8113بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه