تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

دسته تیغ‌های قدیمی بهترند یا خودتراش های امروزی؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دسته تیغ‌های قدیمی بهترند یا خودتراش های امروزی؟

اگر گرد و غبار روزگار بر سر و صورت شما نشسته و سن و سالی از شما گذشته است، حتما تجربه اصلاح با دسته‌تیغ‌های قدیمی را دارید. در این گونه خودتراش ها، شاهد یک دسته بلند هستیم که قسمتی که تیغ در آن قرار می‌گیرد به داخل این دسته تا می‌شود.

استفاده از این‌گونه تیغ‌ها کار چندان راحتی نیست و نیازمند تمرین و ممارست است؛ به همین دلیل این روزها زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. خودتراش‌ ها نیز مانند سایر وسایل زندگی، دستخوش تغییر شده‌اند و خودتراش‌ های امروزی دارای فناوری‌هایی هستند که با دسته‌ تیغ‌های قدیمی قابل مقایسه نیست. برای نمونه می‌توان به خودتراش‌ های ژیلت اشاره کرد. در محصولات تراز اول این شرکت، تیغ‌های نازکی در کنار هم قرار دارند که ضخامت بسیار کمی‌ دارند. این تیغ‌ها آن‌قدر تیز هستند که تنها با میکروسکوپ‌های الکترونی می‌توان وضعیت تیزی تیغ را بررسی کرد.

با این حساب اگر باز هم به استفاده از تیغ‌های قدیمی اصرار دارید، بد نیست دسته‌تیغ‌های قدیمی و خودتراش‌ های جدید حاضر در بازار را مقایسه کنیم:

کیفیت خودتراش:

کیفیت تیغدسته‌تیغ‌های قدیمی:

تیغ باید از جنس ضد زنگ مرغوب باشد تا احتمال بروز التهاب پوستی کمتر شود.

خودتراش‌ های جدید:

تیغ‌های ظریفی از جنس استیل ضد زنگ دارد که برای حرکت روان خودتراش بر روی پوست در حین اصلاح است. این تیغ‌ها احتمال ایجاد التهاب‌های پوستی پس از اصلاح را کاهش می‌دهند.

کیفیت اصلاح:

کیفیت اصلاحدسته‌تیغ‌های قدیمی:

در خودتراش‌ های قدیمی که یک تیغ دارند، تراشیدن موهای صورت نیازمند تلاش بیشتری است؛ در نتیجه هنگام اصلاح، راحتی کمتری خواهید داشت.

خودتراش‌ های جدید:

استفاده از چندین تیغ در یک خودتراش به همراه حالت ارگونومیک دسته تیغ، باعث شده تا اصلاح راحت و دقیقی داشته باشید. تیغ‌ها در خودتراش‌ های جدید، نه تنها وظیفه تراشیدن مو را بر عهده می‌گیرند، بلکه تارهای مو را بیرون می‌کشند تا تیغ‌های بعدی مو را از قسمت‌های نزدیک‌تر به پوست بتراشند. این کار باعث می‌شود نیاز کمتری به کشیدن دوباره تیغ بر روی پوست باشد و در نتیجه پس از اصلاح، پوست صورت کمتر ملتهب شود.

فناوری

فناوریدسته‌تیغ‌های قدیمی:

در تیغ‌های قدیمی باید برای جلوگیری از بریدگی صورت دقت زیادی به خرج دهید.

خودتراش‌ های جدید:

در خودتراش‌ های امروزی شاهد فناوری‌هایی نظیر «نوار لغزنده ضد حساسیت» هستیم. در بعضی از این خودتراش‌ ها پنج تیغ وجود دارد. این امر باعث می‌شود برآمدگی‌های پوست کمتر بین تیغ‌ها قرار بگیرد و در نتیجه، خودتراش موی صورت را با فشار کمتری می‌تراشد. به این ترتیب، پس از اصلاح با این خودتراش‌ ها هیچ مویی بر روی صورت باقی نمی‌ماند.

سایر وسایل مورد نیاز برای اصلاح

سایر وسایل مورد نیاز برای اصلاحدسته‌تیغ‌های قدیمی:

در حین استفاده از خودتراش‌ های قدیمی برای اصلاح، تسمه مخصوص تیز کردن تیغ، سنگ برای تیز نگه داشتن تیغ، فرچه و کف اصلاح نیاز است.

خودتراش‌ های جدید:

استفاده از ژل یا کف اصلاح به همراه خودتراش کفایت می‌کند.

راحتی در حین اصلاح

راحتی در حین اصلاحدسته‌تیغ‌های قدیمی:

تیغ باید قبل از هر اصلاح با تسمه تیز شود و هر چند ماه یک‌بار هم باید تیغ را با سنگ تیز کنید.

خودتراش‌ های جدید:

یک تیغ نو قادر است برای حدود یک ماه وظیفه اصلاح صورت را بر عهده بگیرد.

باورهای غلط در خصوص اصلاح صورت:

باورهای غلط در خصوص اصلاح صورتاکنون که یاد قدیم افتادیم و نگاهی به دسته‌تیغ‌های قدیمی داشتیم، خالی از لطف نیست اگر با هم به باورهای غلطی که در خصوص اصلاح صورت و استفاده از تیغ وجود دارد نیز نگاهی داشته باشیم:

  1. اصلاح روزانه صورت باعث می‌شود موهای صورت سریع‌تر رشد کند یا اینکه ریش و سبیل ضخیم‌تری داشته باشید یا حتی گفته می‌شود که اصلاح صورت به تیره ماندن رنگ موهای صورت کمک می‌کند! اگر این موارد به گوش شما هم خورده است، در همین جا باید خیال شما را راحت کنیم که چنین خبرهایی در کار نیست. سرعت رشد مو به همراه میزان ضخامت و رنگ آن، امری کاملا ژنتیکی است و هیچ ربطی به تعداد دفعات تیغ زدن صورت ندارد.
  2. باور غلطی در میان مردم وجود دارد که تیغ‌های تازه و نو بیشتر باعث بریدگی پوست در حین اصلاح می‌شوند، اما بد نیست بدانید دقیقا خلاف این باور، صحت دارد. دلیل این امر نیز ساده و منطقی است، هرچقدر تیغ کهنه و کُند باشد، به همان اندازه در حین اصلاح باید فشار بیشتری بر روی پوست وارد شود؛ فشار بیشتر نیز به بریدگی و ایجاد جراحت منجر می‌شود. به این ترتیب اگر در حین اصلاح، احساس کردید تیغ به راحتی موهای صورت شما را نمی‌تراشد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که تیغ را عوض کنید.
  3. یکی دیگر از باورهای غلطی که در خصوص تیغ‌های اصلاح وجود دارد این است که گفته می‌شود تیغ‌ باید هر هفته عوض شود. این امر نیز صحت ندارد چرا که کند شدن تیغ به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به کیفیت تیغ، نحوه ساختن تیغ، تعداد دفعاتی که یک فرد در هفته صورت خود را با تیغ اصلاح می‌کند، نوع ژل یا خمیری که برای اصلاح استفاده می‌شود و نحوه نگه‌داری تیغ اشاره نمود.

به این ترتیب می‌توان گفت در خصوص زمان تعویض تیغ نمی‌توان برای تمامی افراد یک نسخه واحد پیچید و تجربه نشان داده است که هر فرد بسته به شرایطی که به آن اشاره شد باید تیغ اصلاح خود را عوض کند. یک تیغ اصلاح خوب و درجه یک، به راحتی می‌تواند حدود یک ماه وظیفه اصلاح صورت شما را به عهده بگیرد بدون این‌که کند شود. در این مدت نیز به راحتی می‌توانید با این تیغ صورت خود را هفته‌ای ۳ تا چهار بار اصلاح کنید، بدون این‌که نگران کند شدن آن باشید.

در همین رابطه، شما را به مطالعه مقالات دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی دعوت می‌کنیم:

منبع: Gillette دیدگاه‌ها 15032بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه