تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های درمان لکه جای جوش چیست و کدام بهتر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
روش های درمان لکه جای جوش چیست و کدام بهتر است؟

استفاده از کرم ضد لک عالی در کنار روش های خانگی و پزشکی دیگر از جمله راهِ‌حل‌های برطرف کردن لکه های پوست است. در اینکه هر کدام از این روش ها مؤثرتر بوده و بهتر عمل کند، دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. آنچه مسلم است اینکه بسته به نوع لک، مدت زمان بروز آن، شدت و گستره آن، نوع درمان نیز متفاوت است. در این مقاله به‌طور مختصر به روش های درمان لکه جای جوش می‌پردازیم.

انواع لکه جای جوش

انواع جای جوش

همان‌طور که گفتیم قبل از خرید کرم ضد لک عالی یا کمک گرفتن از هر روش درمانی دیگر باید با انواع جای جوش آشنا شوید. لک جای جوش در انواع مختلف روی پوست ظاهر می‌شود. برخی از آن‌ها فقط به صورت لک قرمز یا قهوه‌ای کم رنگ هستند. برخی دیگر نیز به‌صورت فرورفتگی و برآمدگی وجود دارند. به‌طور کلی این اسکارها در چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • پاپیولار به‌صورت برجسته و برآمده است؛
  • باکس کار به شکل واگنی یا مکعبی است؛
  • رولینگ کروی شکل است؛
  • آیس پیک فرورفته و شبیه نیزه یخی است؛
  •  لکه های قهوه ای یا قرمز.

روش های درمان لکه های پوستی

انواع جای جوش

برای درمان لک جای جوش روش های متفاوتی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها به لحاظ عملکرد، زمان و هزینه با یکدیگر تفاوت‌های عمده‌ای دارند. استفاده از هر کدام از آن‌ها نیز مشروط یه نظر پزشک یا کارشناس زیبایی است. درغیراین‌صورت و در بعد از انجام درمان‌های خودسرانه، ممکن است پوست دچار آسیب‌های جدی شود. بروز حساسیت پوستی در اثر استفاده نادرست از کرم ضد لک، از بین بردن لایه‌های مختلف پوست در اثر درمان‌های خانگی، سوختگی پوست و ایجاد التهاب در اثر لیزر غیر اصولی و غیره همه از عوارض درمان‌های خودسرانه است. بنابراین قبل از اتخاذ هر کدام از روش های درمان لکه جای جوش، با یک متخصص مشورت کنید.

  • درمان های خانگی جوش

استفاده از آبلیمو، سرکه، جوش شیرین، گوجه فرنگی، ویتامین E و برخی ماسک های لایه بردار خانگی، به‌عنوان اولین روش های درمان جای جوش شناخته می‌شوند. در اینکه این روش‌ها تا چه حد مفید و کارگشا باشند جای تردید و صحبت است. آنچه اهمیت ویژه‌ای دارد این است که افراد مختلف پوست‌های متفاوتی دارند. ممکن است استفاده از سرکه برای عده‌ای کارساز باشد؛ ولی برای افراد با پوست خشک یا حساس به اگزما یا حساسیت‌های دیگر منجر شود.

  • کرم ضد لک عالی

استقبال از کرم ضد لک عالی به‌عنوان یکی از روش های درمان لکه جای جوش باعث شده است تولیدکنندگان زیادی به عرضه‌ی این محصول روی بیاورند. تفاوت قیمت‌ها و رقابت بازار نیز عاملی شده است که برخی افراد سودجو، با استفاده از مواد نامرغوب، محصولات ارزان و بی‌کیفیت در اختیار مشتری قرار دهند. قبل از انتخاب یا خرید محصولات ضد لک لازم است ترکیبات مفید آن‌ها بررسی شود. ضمناً هرگز نباید از برندهای نامعتبر محصول تهیه کرد.

  •  درمان لکه جای جوش با اسکراب

اسکراب یا لایه بردارهای قوی پوست با از بین بردن سلول های مرده، پوست را به ساخت سلول‌های جدید وادار می‌کند. همین عملکرد باعث می‌شود با گذشت زمان، لک جای جوش نیز از بین برود. در انتخاب اسکراب نیز باید به نوع و جنس پوست خود توجه داشته باشید. استفاده بیش از حد از اسکراب هیچ تأثیری در سرعت بخشیدن به روند درمان ندارد.

  • درمان لکه جای جوش با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین روش های درمان لکه جای جوش است. در این روش، دستگاهی با صدها سوزن ریز، پوست را خراش می‌دهد. در پروسه درمان جای زخم سوزن‌ها، کلاژن در پوست ترشح می‌شود. همین امر به ایجاد پوستی تازه و بدون لک منجر می‌شود. میکرونیدلینگ نیز فواید و عواض خاص خودش را دارد که در مقالات دیگر بررسی شده‌اند.

  • درمان لکه جای جوش بامیکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی دیگر از روش های درمان لکه جای جوش است. در این فرایند غیرشیمیایی و غیرتهاجمی، میکروکریستال‌ها روی پوست اسپری می‌شود. در نتیجه‌ی این کار، بیرونی‌ترین لایه خشک‌شده و سلول های مرده پوست برداشته می‌شود. به این ترتیب پوست جوان تر و سالم تر به نظر می‌رسد. همچنین میکرودرم ابریژن باعث تولید یک لایه جدید پوست با سلول‌های تازه و میزان بیشتری از کلاژن شده و پوست جدید سفت‌تر می‌شود.

  • لیزر برای درمان لکه جای جوش

استفاده از لیزر یکی دیگر از روش های درمان لکه جای جوش است. این روش غیرتهاجمی بوده و برای درمان فرورفتگی جای جوش در انواع مختلف کارساز است. در این روش، نور و اشعه لیزر بسته به عمق اسکار، تا حد مشخصی به پوست نفوذ می‌کند. با این کار کلاژن‌سازی پوست تحریک شده و با تولید سلول‌های جدید، فرورفتگی‌های جای جوش پر می‌شود. برای گرفتن نتیجه از این روش باید صبور بود. استفاده از کرم ضد لک عالی و پمادهای ترمیمی با تشخیص پژشک در این مرحله توصیه می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با پرکاربردترین روش های درمان لکه جای جوش آشنا کنیم. همانطور که گفتیم استفاده از کرم ضد لک عالی نیز یکی از روش های پرطرف‌دار است. به این منظور خرید از فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما معرفی می‌کنیم. شما از چه محصولی استفاده کرده‌اید؟ پرسش‌ها یا تجربه‌های خود را برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 2082بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه