تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با این روش های کاربردی جلوی خراب شدن آرایش خود را بگیرید

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
با این روش های کاربردی جلوی خراب شدن آرایش خود را بگیرید

هرچقدر هم که برای خرید بهترین کرم پودر و دیگر لوازم آرایشی هزینه کرده باشید باز هم احتمال خراب شدن آرایش شما وجود دارد. در نتیجه بهتر است روش‌هایی را برای اصلاح مشکلات آرایش فرا بگیرید تا در چنین مواقعی، با این روش‌‌ها آرایش خود را در کمترین زمان به زیبایی اول بازگردانید و جلوی خرابی بیشتر آن را بگیرید. در نتیجه در کنار اینکه تأکید خاصی برای خرید لوازم آرایشی با کیفیت و بهترین کرم پودر داریم، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از خراب شدن آرایش این روش‌ها را نیز تا انتها دنبال کنید.

اصلاح چرب شدن صورت با کمک پرایمر

استفاده از پرایمر

یکی از مشکلات آرایش که بیشتر افراد با آن درگیر هستند، چرب شدن بیش از حد صورت و خراب شدن آرایش پس از مدت کوتاه است. اگر صبح‌ آرایش کرده‌اید و هنوز ظهر نشده این آرایش حالتی چرب پیدا کرده است، از پرایمر کمک بگیرید. وظیفه‌ی اصلی پرایمر صاف و صیقلی نشان‌دادن سطح پوست است و بستری مناسب برای کرم پودر و دیگر مواد آرایشی آماده می‌کند. اگر هم پوستی مختلط دارید، پیشنهاد می‌کنیم با پرایمرهای مات، پیشانی، بینی و دیگر قسمت‌های چرب پوست را پوشش دهید و روی پلک‌ها نیز پرایمر چشم بزنید تا آرایش صورت شما در طول روز، حالتی چرب پیدا نکند.

کمک گرفتن از اسپری تثبیت کننده برای رفع خشکی پوست

اسپری تثبیت کننده آرایش

پوست خشک، مواد آرایشی را به‌خوبی در خود نگه نمی‌دارد. اگر پوست خشکی دارید، حتماً تاکنون متوجه ریختن و جمع‌شدن مواد زیرسازی آرایشی شده‌اید. پرایمر تا حدی می تواند برای جلوگیری از خراب شدن آرایش به شما کمک کند؛ اما اگر به دنبال روش کامل‌تری می‌گردید، به شما اسپری تثبیت کننده را پیشنهاد می‌کنیم. این اسپری‌‌ها به کرم پودر زیرسازی آرایش ثبات می‌دهند و جلوی ریختن مواد آرایش را می‌گیرند. با این توضیح اگر نمی‌خواهید برای خرید بهترین کرم پودر هزینه کنید و یک کرم پودر معمولی خریده‌اید، با کمک اسپری تثبیت کننده می‌توانید کرم پودر و زیرسازی آرایش را تثبیت کنید. استفاده از این اسپری‌ها در طول روز هیچ اشکالی ندارد. هر زمان که احساس کردید آرایش در حال خراب شدن است، با چند بار اسپری کردن جلوه‌ای تازه و درخشان به آرایش بدهید.

جلوگیری از خراب شدن آرایش با ابر نیمه خیس

استفاده از ابر نیمه خیس

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد دارای پوست خشک با آن سروکار دارند، پف کردن زیرسازی و سنگین‌شدن آن است. به این ترتیب اگر می‌خواهید زیرسازی مایعی که انجام می‌دهید حالتی طبیعی و جذاب پیدا کند، با کمک یک ابر آرایشی نیمه خیس، مواد زیرسازی را روی پوست بمالید تا رطوبت ابر آرایشی در ترکیب شدن بهتر مواد زیرسازی تأثیر داشته باشد و جلوی خراب شدن آرایش را بگیرد. اگر هم می‌‌خواهید زیرسازی صاف و صیقلی داشته باشید، می‌توانید با همین ابر یک لایه دیگر از بهترین کرم پودر به صورت خود اضافه کنید. ابرهای آرایشی مخروطی گزینه‌ی بهتری برای انجام این کا‌ر به نظر می‌رسند و دقت شما را افزایش می‌دهند.

جذاب کردن سایه‌ چشم

خراب شدن آرایش چشم و اصلاح مشکلات آرایش

حتماً برای شما هم پیش آمده است که سایه چشم خوش‌رنگ و جذابی خریده باشید اما رنگ این سایه چشم روی پوست شما جذابیت لازم را نداشته است. در چنین مواقعی برای جلوگیری از خراب شدن آرایش چشم با کمک سایه چشم کرمی یا مداد چشم، پایه‌ای برای سایه چشم ایجاد کنید. رنگ پایه سایه چشم باید یک درجه روشن‌تر از رنگ اصلی سایه چشمی که در نظر دارید یا همرنگ همان سایه چشم باشد.

کاهش ترک لب با اسکراب

اسکراب لب

رژ لب‌های تیره برای بیشتر فصل‌های سال کاربرد دارند؛ اما اگر لب‌های خشکی دارید حتماً متوجه شده‌اید که این رژها ترک‌های لب را بیشتر نمایان می‌کنند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی و اصلاح مشکلات آرایش لب ، کافی است لب‌های خود را لایه‌برداری کنید. خوشبختانه اسکراب‌های مختلفی در بازار وجود دارد که برای لایه‌برداری لب ساخته‌ شده‌‌اند. اگر هم نمی‌خواهید بودجه‌ی زیادی برای خرید اسکراب لب کنار بگذارید، کافی است یک مسواک تمیز را به آرامی روی لب‌ها بمالید تا از این طریق پوست خشک لب ساییده شود. در نهایت نیز بالم لب بزنید تا لب‌های شما بستری عالی برای رژ لب پیدا کند و چلوی خراب شدن آرایش لب شما گرفته شود.

جلوگیری از پخش شدن رژ لب به دور دهان

جلوگیری از خراب شدن آرایش و اصلاح مشکلات آرایش لب

یکی دیگر از مشکلات آرایش که رژهای تیره ایجاد می‌کنند مالیده‌شدن این رژ‌ها به دور دهان است. اگر شما هم با چنین مشکلی روبه‌رو شده‌اید بهتر است رژ مات مایع بزنید. خشک‌شدن این رژ‌ها روی لب جلوی مالیده‌شدن آن‌ها به دور دهان را می‌گیرد. از طرف دیگر اگر به رژ‌های براق علاقه دارید کافی است پس از اینکه رژ لب زدید، یکی از انگشتان تمیز خود را داخل دهان و بین لب‌ها قرار دهید و لب‌ها را باز و بسته کنید تا رژ لب اضافی که روی لب‌ها قرار دارد به انگشت شما مالیده شود.

این کار را به کمک دستمال کاغذی هم می‌توانید انجام دهید. با این روش جلوی مالیده‌شدن رژ لب به دور دهان گرفته می‌شود. برای اینکه کاملاً خاطرتان از مالیده‌شدن رژ لب به دور دهان جمع شود، پس از اینکه رژ لب زدید، مقداری کرم پودر شفاف را با برس، دور دهان خود بمالید. برای پیشگیری از خراب شدن آرایش و اصلاح مشکلات آرایش لب بهتر است سراغ بهترین کرم پودر موجود در بازار بروید تا کرم پودر حالتی ماسیده‌ دور دهان پیدا نکند.

سازگار نبودن رنگ کانسیلر با زیرسازی

اصلاح مشکلات آرایش با کانسیلر

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند کانسیلرهای روشن‌تر، پوشش بهتری برای دور چشم ایجاد می‌کنند. اما کانسیلر زدن به دور چشم به‌همین راحتی‌ها هم نیست و در بیشتر مواقع جلوه‌ای غیرطبیعی برای دور چشم ایجاد می‌کند. در چنین مواقعی باید کانسیلر را در حالت مثلث‌وار روی پوست دور چشم بمالید و این کار را از گوشه‌ی داخلی چشم شروع کنید و تا وسط صورت ادامه دهید. در نهایت نیز یکی از انواع بهترین کرم پودر که خریداری کرده‌اید را روی کانسیلر بمالید تا ثبات پیدا کند.

رفع التهاب پوست بر اثر مواد آرایشی

خراب شدن آرایش

عوامل مختلفی در ایجاد جوش‌ها و عارضه‌های پوستی دخالت دارد. حتی اگر بهترین کرم پودر بازار را خریداری کنید، باز هم احتمال دارد که این مواد آرایشی، التهاب و جوش‌ را به دنبال داشته باشند. از طرف دیگر باکتری‌ها نیز همیشه دردسر درست می‌کنند و عامل مهمی در ایجاد جوش‌های صورت به حساب می‌آیند. در نتیجه برس‌های آرایشی خود را پس از هر بار استفاده حتماً با صابون ملایم بشویید. ابر‌های آرایشی را نیز هر چند‌وقت‌یک‌بار عوض کنید و لوازم آرایشی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است را دور بیاندازید تا التهاب‌های پوستی و جوش‌ها هرگز به صورت شما راه پیدا نکنند.

پیشنهاد آخر

در مجموع می‌توان گفت برای جلوگیری از خراب شدن آرایش خرید بهترین کرم پودر و دیگر لوازم آرایش با کیفیت و دانستن و انجام ترفندهای اصلاح مشکلات آرایش مهم است. توصیه‌ی ما به شما این است که برای خرید لوازم آرایش به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. خواندن مقاله‌ی «راهنمای خرید بهترین کرم پودر برای زیرسازی آرایش انواع پوست» نیز به شما کمک می‌کند محصول مدنظر خود را با آگاهی بیشتری خریداری کنید. مشاوران زبده‌ی ما نیز در پشتیبانی فروشگاه اردمی در خدمت شما هستند تا خریدی مطمئن و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

منبع: Quickanddirtytips دیدگاه‌ها 6707بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه