تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ناخن سولار چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ناخن سولار چیست؟

اگر به دلایلی مانند ترس از عفونت ناخن، دنبال استفاده از انواع ناخن مصنوعی نیستید؛ می‌توانید به کمک دو لاک مات سفید و صورتی ناخن‌های خود را فرنچ کنید. از طرفی اگر از طرفداران آراستگی همیشگی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از ناخن مصنوعی سولار استفاده کنید. ناخن سولار یکی از زیرمجموعه‌های ناخن مصنوعی است که در آن‌ها ترکیبی از مواد سفید و صورتی به کار گرفته می‌شود و مستقیماً روی ناخن کار می‌شود تا ظاهری دو رنگ برای فرنچ به‌دست بیاید. این نوع ناخن مصنوعی معمولاً با کاشت ناخن اشتباه گرفته می‌شود که در آن اکریلیک سفتی را روی ناخن می‌گذارند. ناخن سولار مزایایی دارد مثل این‌که نیاز به ترمیم ندارد؛ اما باز هم با خطراتی مثل عفونت و قارچ همراه است.

تفاوت ناخن سولار با کاشت ناخن

تفاوت ناخن مصنوعی با کاشت ناخن

بسیاری از مردم دقیقاً نمی‌دانند ناخن سولار چیست زیرا در اکثر مراکز کاشت ناخن، به همه انواع کاشت، سولار گفته می‌شود. این عبارت متعلق به ناخن‌های اکریلیک تولیدی شرکت طراحی خلاق ناخن است. اکریلیک به مواد پلی‌متیل متاکریلیت گفته می‌شود که ترکیب یک مایع و پودر است و مثل ناخن سفت می‌شود. باید به یاد داشته باشید که اگر در مراکز کاشت ناخن چنین مطلبی شنیدید که ناخن اکریلیک با ناخن سولار تفاوت دارد این مطلب صحیح نیست. هر نوع ناخن مصنوعی که در ساخت آن از اکریلیک استفاده شود را می‌توان ناخن سولار نامید. توجه داشته باشید که روی این ناخن‌ها می‌توانید از انواع لاک مات و براق استفاده کنید.

در برخی موارد عبارات «سولار»و «سفید صورتی» به کاشت ناخنی اطلاق می‌شود که تکه‌ای اکریلیک سفید به سر ناخن چسبانده می‌شود. فضای بین پوستک و نوک ناخن با ترکیب مایع اکریلیک و پودر صورتی پوشانده می‌شود. سپس می‌توان کل ناخن را طراحی کرد. در یک ناخن سولار واقعی، نوک اکریلیک مصنوعی کار گذاشته نمی‌شود. به جای آن چند لایه اکریلیک روی کل ناخن زده می‌شود. اولین لایه سفید و دومین لایه که فقط روی بخش صورتی ناخن قرار می‌گیرد، صورتی رنگ است. ظاهر آن شبیه کاشت اکریلیک است.

  • ظاهر

این نوع شبیه طراحی فرنچ ناخن با لاک مات یا براق است. اغلب افراد ناخن سولار را طبیعی‌تر می‌دانند به ویژه در مقایسه با کاشت ناخن، زیرا دیگر نیازی به نوک پهن و ضخیم ناخن نیست. برخی دیگر نیز درخشندگی آن را بیشتر از ناخن کاشته می‌پسندند.

  • کاربرد

مانیکور ناخن قبل از استفاده از ناخن مصنوعی

مثل طراحی ناخن با انواع لاک مات و براق یا هر نوع کاشت ناخن، در این مدل نیز نیاز به آماده‌سازی قبل از کار وجود دارد. ابتدا باید ناخن را تمیز کرد روی آن پولیش زد و کار مانیکور را انجام داد. سپس می‌توان یک یا دولایه آستر اعمال کرد. مرحله بعدی آغشته کردن برس به مایع اکریلیک و مخلوط کردن آن با پودر سفید اکریلیک است. باید با حرکت دایره‌ای این دو ماده را مخلوط کرد.

وقتی پودر و مایع مخلوط شدند و  به ژل تبدیل شد، مرحله بعد این است که باید ناخن را در ذهن به سه بخش تقسم کرد: لبه بیرونی ناخن، خط رویش ناخن و خود ناخن. لبه بیرونی به بخشی از ناخن که بلند می‌شود و از سر انگشت بیرون می‌زند می‌گویند. خودِ ناخن، بخش صورتی روی انگشت است و خط رویش محل اتصال بخش صورتی و لبه ناخن است. روی این سه بخش به طور جداگانه اکریلیک گذاشته و سپس ترکیب می‌شود.

وقتی اولین لایه اکریلیک خشک شد، دومین لایه صورتی را نیز به همین طریق می‌زنیم. اما لایه دوم را فقط روی خود ناخن می‌زنیم و لبه در این مرحله خالی می‌ماند.

  • پاک کردن

برداشتن ناخن مصنوعی

فرآیند پاک کردن سولار مثل برداشتن ناخن کاشته شده است. باید 10 تا 15 دقیقه ناخن‌ها را در استات نگه‌دارید تا اکریلیک نرم شود. برخی افراد ناخن را در مایع شیمیایی نگه‌ می‌دارند اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند پنبه‌ای را به مواد آغشته کنند، روی ناخن بگذارند و دور آن را فویل آلومینیوم بپیچند تا پنبه را روی ناخن نگه‌ دارد. این کار آزادی عمل بیشتری به فرد می‌دهد. در هر دو مورد باید مدام ناخن را کنترل کنند تا ببینند هنوز نیاز است منتظر بمانند یا اکریلیک نرم شده است. وقتی اکریلیک نرم شد می‌توان آن را از روی ناخن پاک کرد. در برخی موارد می‌توان این کار را با برس ناخن انجام داد. آخرین مرحله، شستن باقی‌مانده مواد از روی ناخن است.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که پاک کردن انواع مواد ناخن مصنوعی نسبت به لاک مات سخت‌تر و پاک کردن انواع لاک مات و اکلیلی سخت‌تر از پاک کردن انواع لاک معمولی و براق است.

  • پرکردن و ترمیم ناخن سولار

ترمیم ناخن

وقتی کسی از ناخن مصنوعی در کاشت ناخن استفاده نمی‌کند، یعنی زمان بیشتری طول می‌کشد که فاصله بین پوست و ناخن کاشته دیده شود. این فاصله در اثر رشد طبیعی ناخن ایجاد می‌شود. در واقع، در حالی‌ که کاشت ناخن به ترمیم هر دو هفته یک‌بار نیاز دارد، ناخن سولار هر سه هفته، به ترمیم نیاز پیدا می‌کند. اگر کار ناخن خیلی عالی انجام شده باشد و مراقبت از ناخن سولار به خوبی صورت گیرد این زمان به چهار هفته نیز افزایش می‌یابد. هرچه فاصله بین ترمیم‌ها بیشتر باشد ناخن کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

  • فواید استفاده از ناخن سولار

فواید

در کاشت ناخن احتمال کنده شدن ناخن مصنوعی وجود دارد. این ناخن مصنوعی ممکن است بشکند یا ترک بردارد. اما سولار این‌گونه نیست زیرا فقط ماده اکریلیک مانند انواع لاک مات و براق روی خود ناخن زده می‌شود. این نوع دوام بیشتری دارد و افراد درمی‌یابند که می‌توانند از آن بیشتر استفاده کنند.

در برخی انواع کاشت ناخن، فرد مجبور است از لاک استفاده کند اما در ناخن سولار این‌طور نیست. رنگ سفید و صورتی آن درخشش کافی دارد. اکریلیک را می‌توان پولیش زد تا ظاهر طبیعی اما براق به خود بگیرد. کاربرد محصولات ناخن، مثل روغن کوتیکول، نیز درخشش بیشتری به آن‌ها می‌دهد.

طرفداران ناخن سولار اشاره می‌کنند که اکریلیک‌ها و کاشت‌های معمولی به مرور زمان زرد می‌شوند، به ویژه اگر فرد در معرض آفتاب قرار داشته باشد یا برای برنزه به مراکز مرتبط مراجعه کند. این مسئله مربوط به کیفیت پایین اکریلیک‌های معمولی است. اما اکریلیک سولار در مقابل تغییر رنگ مقاوم است و یک محصول باکیفیت محسوب می‌شود. وقتی فرد از اکریلیک با کیفیت استفاده می‌کند می‌تواند به راحتی در بیرون از خانه باشد و نگرانی راجع به رنگ و ظاهر ناخن خود نداشته باشد.

این ناخن‌ها نیاز به ترمیم مداوم ندارند پس هرچند هزینه اولیه آن زیاد است اما در طول زمان اقتصادی‌تر به نظر می‌رسد. این مورد برای کسانی مفید است که می‌خواهند ناخن‌های‌شان همیشه مرتب و زیبا باشد نه فقط برای موقعیت‌های خاص. مثل مانیکور ناخن با انواع لاک مات یا کاشت ناخن و دیگر انواع اکریلیک، می‌توان سولار را نیز در خانه انجام داد تا هزینه کمتری نیز داشته باشد.

  • مضرات استفاده از ناخن سولار

مضرات

این دسته از اکریلیک‌ها نیاز به فرد ماهری دارد تا کل ناخن را پوشش دهد. این کار سبب مقاومت و مراقبت از ناخن می‌شود؛ اما ناخن نمی‌تواند تنفس کند. این مسئله گاهی سبب رشد باکتری و عفونت قارچی می‌شود.

وقتی فردی کار کاشت ناخن انجام می‌دهد می‌تواند خودش انتخاب کند که چقدر بلند باشد. اما ناخن سولار بستگی به اندازه طبیعی خود ناخن دارد زیرا قطعه‌ی اضافه‌ای روی ناخن قرار نمی‌گیرد. اگر هنگام سولار، ناخن بلند نباشد با افزودن اکریلیک تفاوت زیادی در ظاهر آن ایجاد نمی‌شود.

اگرچه پاک کردن ناخن سولار آسان است؛ اما ممکن است زمان‌بر باشد. همچنین ناخن را در معرض مواد شیمیایی قرار می‌دهد که ممکن است برای سلامتی ضرر داشته باشد، بنابراین خانم‌های باردار یا شیرده هنگام پاک کردن ناخن‌ها باید بیشتر مراقب باشند.

انتخاب روش آرایش ناخن بستگی به هدف و نیاز شما دارد؛ اگر می‌خواهید ظاهر ناخن‌هایتان بعد از آرایش طبیعی به نظر برسد، سولار ناخن را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ اما اگر ناخن‌های کوچکی دارید که می‌خواهید علاوه بر ظاهر آراسته، ناخن‌های خود را بلندتر و بزرگتر جلوه دهید، بهتر است به دنبال کاشت ناخن باشید. مزیت مشترک این روش‌ها آراستگی طولانی‌مدت ظاهر ناخن‌هاست؛ اما نمی‌توان احتمال بروز عفونت و قارچ را نادیده گرفت. در حال حاضر استفاده از انواع لاک مات و براق، لاک معمولی یا اکلیلی باکیفیت مطمئن‌ترین روش آرایش ناخن محسوب می‌شود. اگر برای خرید محصولات آرایش ناخن باکیفیت به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید، پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت اُردمی مراجعه کنید. توصیه می‌کنیم در زمان خرید لاک، به انتخاب لاک بر اساس موقعیت های مختلف توجه داشته باشید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 14059بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه