تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اینفوگرافیک: چقدر از قدرت لبخند آگاهی دارید؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
اینفوگرافیک: چقدر از قدرت لبخند آگاهی دارید؟

مطالعات نشان داده‌اند که قدرت لبخند بسیار بالا است. یک نوزاد در 10 ماهگی به افراد غریبه‌ و بیگانه لبخند غیرواقعی می‌زند در حالی که لبخند واقعی‌اش را برای مادر خود نگه داشته است. اما از آن‌جا که لبخند، یک زبان جهانی است که توسط همه انسان‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، سوال این است که خندیدن از کجا آمده‌ و چرا ما می‌خندیم؟

از آن‌جا که انسان موجودی اجتماعی است، به همین دلیل است که لبخند ما (مانند سایر ویژگی‌های صورت) روابط اجتماعی‌مان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، پس احتمالا قدرت لبخند زدن در خدمت یک هدف اجتماعی خودنمایی می‌کند.

لبخند می‌تواند به عنوان یک نشانه نوع‌دوستی تلقی شود. با توجه به این‌که می‌توان یک لبخند غیرواقعی را از لبخند واقعی تشخیص داد، توانایی ما برای شناسایی لبخند واقعی در دیگران، می‌تواند به ما کمک کند تا اهداف نوع‌دوستانه را از انگیزه‌های کمتر دوستانه تشخیص دهیم. علاوه بر آن، خندیدن با آزاد کردن مواد شیمیایی و هورمون‌هایی در مغز، به کاهش میزان استرس کمک کرده و احساس مثبت شادی را در انسان به‌وجود می‌آورد.

محققان دریافته‌اند که قدرت لبخند بسیار بالا بوده و به ما کمک می‌کند تا با مشکلات مقابله کرده و کنار آییم. لبخند زدن همچنین باعث ایجاد احساس خوب و حتی افزایش طول عمر ما نیز می‌شود؛ به همین خاطر مهم است که از لبخند خود مراقبت کنیم.

در این اینفوگرافیک کوشیده‌ایم تا برخی اطلاعات کاربردی در مورد لبخند زدن و اهمیت آن را برای شما گردآوری کنیم، پس با ما همراه باشید:

power-of-smile

دیدگاه‌ها 9898بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>