تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اصول مراقبت از پوست های خشک در همه روزهای سال

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اصول مراقبت از پوست های خشک در همه روزهای سال

امروز می‌خواهیم به رفع مشکلات پوست‌های خشک بپردازیم. استفاده از مرطوب کننده برای این نوع پوست مانند آن است که به کویر آب دهیم. افرادی که پوست خشک دارند هر چقدر مرطوب کننده استفاده می‌کنند نمی‌توانند از خارش، تحریک و پوسته پوسته‌های حاصل از خشکی خلاص شوند؛ اما هر مشکل راهی و هر مسئله جوابی دارد. جواب پوست‌های خشک این است که آن را با پوستی نرم و منعطف عوض کنید. البته منظور ما این نیست که پوستتان را عوض کنید، منظور ما این است که با استفاده از محصولاتی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم ویژگی‌های پوستتان را عوض کنید. عالی است نه؟ انجام یک روتین عالی برای رسیدن به پوستی عالی معامله دو سر برد است؛ پس حتماً به روتین خود متعهد باشید تا بتوانید به مراقبت از پوست های خشک بپردازید.

استفاده از شوینده مناسب

استفاده از شوینده مناسب در مراقبت از پوست

افرادی که پوست خشک دارند نمی‌توانند و نباید از همه نوع شوینده استفاده کنند؛ اگر بدون توجه به نوع پوستشان از شوینده استفاده کنند نمی‌توانند مراقبت از پوست های خشک را به کاملی انجام دهند. بعد از استفاده از شوینده‌های نامناسب حس می‌کنید پوستتان بیشتر خشک‌ شده، انعطاف پوستتان کم شده و به سوزش پوست دچار شده‌اید. چاره کار این است که شوینده مناسب انتخاب کنید. این شوینده خاص نباید در ترکیب خود صابون داشته باشد. شوینده انتخابی شما باید علاوه بر شویندگی در ترکیبات خود مرطوب کننده داشته باشد تا رطوبت از دست رفته پوست حین شست‌وشو جبران شود.

استفاده از تونر مناسب

استفاده از تونر مناسب

اگر تا به حال از تونر برای مراقبت از پوست های خشک استفاده نمی‌کرده‌اید بهتر است در اولین فرصت تونر تهیه کنید، البته نه هر تونری. تونر انتخابی شما باید مناسب پوست‌های خشک باشد. شستن پوست باعث به هم ریختن PH پوست می‌شود. نتیجه این به هم ریختگی خشکی و کشیدگی پوست است. استفاده از تونر بعد از تکمیل شست‌وشو به تعادل PH پوست منجر می‌شود و پوست خشک شما را به پوستی نرم و انعطاف پذیر تبدیل می‌کند. خاصیت جالب تونر این است که پوست را آماده جذب دیگر محصولات مراقبتی می‌کند.

استفاده از مرطوب کننده حاوی گلیسیرین

استفاده از مرطوب کننده حاوی گلیسیرین در مراقبت از پوست خشک

مراقبت از پوست در کل کار سختی برای افراد است، اگر پوست خشک باشد که دیگر هیچ. مراقبت از پوست های خشک قاعده و قانون خاص خود را دارد. اینکه شما صبح اول وقت به پوستتان مرطوب کننده بزنید و تا شب دیگر خبری از مرطوب کننده نباشد، نمی‌تواند به پوستتان کمک کند. روتین استفاده از مرطوب کننده باید به این شکل باشد که قبل از اینکه اثر مرطوب کننده از پوستتان پاک شود محصول را دوباره تکرار کنید. ممکن است این کار برای شما سخت باشد یا شما امکان تجدید سریع مرطوب کننده را نداشته باشید، در این صورت شما می‌توانید از مرطوب کننده حاوی گلیسیرین استفاده کنید. گلیسیرین موجود در این محصول ماندگاری مرطوب کننده را یکی دو ساعت بیشتر می‌کند.

ماساژ پوست با روغن

ماساژ پوست با روغن

روتین مراقبت از پوست های خشک نباید محدود به روز شود. شب هنگام و زمانی که شما خواب هستید و حالات صورتتان تغییر نمی‌کند، بهترین زمان برای انجام روتین‌های مراقبتی است. برای داشتن روتین مراقبتی شبانه یک روغن مفید مانند روغن آرگان انتخاب کنید و هر شب چند دقیقه قبل از خواب این روغن را روی پوست خشک صورتتان ماساژ دهید. وقتی صبح بعد از بیدارشدن به آینه نگاه می‌کنید، پوستی آبدار و پنبه‌ای می‌بینید البته فراموش نکنید که این پوست شاداب نتیجه انجام روتین به مدت طولانی است. روغن آرگان که به شما معرفی کردیم، یک مزیت بزرگ نسبت به سایر روغن‌ها دارد. سبک‌بودن روغن آرگان باعث قدرت باور نکردنی آن در رطوبت‌رسانی به پوست می‌شود. ذرات روغن به اعماق پوست شما می‌روند و مشکل خشکی پوست را از ریشه حل می‌کنند.

استفاده از کرم شب

استفاده از کرم شب در مراقبت از پوست خشک

می‌دانیم که داشتن روتین شبانه می‌تواند در مراقبت از پوست های خشک مفید باشد. وقتی شما در خواب ناز هستید، ذرات زحمت‌کش پوست در حال تلاش هستند تا پوست را ترمیم کرده و بهبود ببخشند. وقتی شما بدون انجام روتین شبانه به خواب می‌روید به این معنی است که ذرات پوست را بدون تجهیزات به جنگ با آسیب‌ها فرستاده باشید. با استفاده از یک کرم شب مرغوب شما سلاحی که پوست به آن نیاز دارد را تأمین می‌کنید. کرم شب بدون اینکه با چربی اضافه پوست شما را آزار دهد به هیدراته‌ پوست می‌پردازد.

آبرسانی لب‌ها

آبرسانی لب‌ها در مراقبت از پوست

داشتن پوستی صاف و مرطوب همراه با لب‌های ترک خورده خشک، این تصور را به وجود می‌آورد که شما اصلاً مراقبت از پوست های خشک را انجام نمی‌دهید. چاره کار این است که روتین لب را با روتین پوست همراه کنید. بهتر است دو مرتبه روتین لب را انجام دهید. یک مرتبه صبح قبل از استفاده از محصولات آرایشی و مرتبه بعد قبل از رفتن به تخت خواب. روتینی که ما به آن اشاره داریم می‌تواند یک بالم لب مغذی باشد.

استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای

استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای

بهترین ماسک صورت ورقه ای یکی از محصولات پر طرفدار در سبد مراقبت از پوست های خشک است. این ماسک‌ها در مدت زمان کوتاهی مواد مغذی را به پوست می‌رساند. کافی است شما ماسکی با خواص آبرسانی، مرطوب کنندگی و حاوی مواد مغذی را به مدت یک ربع تا 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا اثر آن را حس کنید.

سخن پایانی

در این نوشته با اصول مراقبت از پوست های خشک آشنا شدید. اگر هر کدام از محصولات مراقبتی از پوست اعم از تونر، انواع آبرسان، بهترین ماسک صورت، بالم لب یا هر محصول دیگری نیازی دارید، به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه می‌توانید همه محصولات آرایشی و بهداشتی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

دیدگاه‌ها 5177بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه