تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

روتین مراقبت از پوست مختلط را از اینجا ببینید

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
روتین مراقبت از پوست مختلط را از اینجا ببینید

وقتی صحبت از پوست‌ مختلط به میان می‌آید، از صورتی صحبت می‌کنیم که پوست بعضی قسمت‌های آن چرب و دیگر قسمت‌های آن خشک است. ناگفته پیداست مراقبت از چنین پوستی نسبت به  پوست‌‌های معمولی یا خشک تفاوت‌های زیادی دارد. در پوست‌های مختلط باید از یک طرف نگران کنترل چربی اضافی این پوست‌ها باشید و از طرف دیگر حواستان به آبرسانی قسمت‌های خشک باشد. محصولات رسیدگی به پوستی که برای این افراد می‌خرید نیز با پوست‌های معمولی تفاوت دارد. به همین دلیل است که روتین مراقبت از پوست مختلط توجه بیشتری می‌طلبد. خوشبختانه روشی سودمند برای مراقبت از پوست مختلط سراغ داریم. به شما قول می‌دهیم با انجام این روتین، پوست مختلط شما هرگز روی عارضه‌های پوستی را نبیند و از همیشه زیباتر شود.

۱. پاک کننده‌ پوست

پاک‌کننده‌ پوست

روتین مراقبت از پوست مختلط را با پاک‌کننده‌ای ملایم آغاز کنید که ترکیبات کِرمی داشته باشد. تجربه نشان‌داده پیشانی و بینی در پوست‌های مختلط چرب می‌شود و گونه‌ها حالتی خشک پیدا می‌کند. این پاک‌کننده باید از یک طرف قسمت‌های خشک پوست را آبرسانی کند و از طرف دیگر چربی اضافی قسمت‌های چرب پوست را از بین ببرد.

۲. تونر

تونر

تونر بستری مناسب برای جذب دیگر ترکیبات در روتین مراقبت از پوست مختلط فراهم می‌کند. تونری خریداری کنید که جذب‌ سریعی به پوست داشته باشد. ترکیبات گیاهی مانند عصاره چای سبز و فندق در تونر به کوچک‌شدن منافذ پوست کمک می‌کند. پوستی که منافذ آن با تونر کوچک‌شده، کمتر جوش می‌زند و ملتهب نمی‌شود. برای اثربخشی بیشتر تونر، حتماً آن را سریعاً پس از تمیزکردن پوست با شیرپاک‌کن یا دیگر پاک‌کننده‌ها روی پوست اسپری کنید. استفاده از تونر در طول روز محدودیتی ندارد. به همین دلیل اگر شاغل هستید، تونری کوچک خریداری کنید و هر زمان که فرصت شد، با استفاده از آن شادابی و طراوت را به پوست صورت خود باز گردانید. تونر در کنار آبرسانی، جلوه‌ای مات و زیبا به پوست می‌دهد و آن را نرم و ابریشمی می‌کند.

۳. سرم‌ آرایشی

سرم‌ آرایشی

در این قسمت از روتین مراقبت از پوست مختلط به یکی از مهم‌ترین مراحل این روتین رسیدیم. سرم آرایشی را بسته به نوع پوست و عارضه‌های آن خریداری کنید. برای نمونه اگر می‌‌خواهید از شر لکه‌های پوست خلاص شوید و قسمت‌های ناهماهنگ آن را یکدست کنید، از سرم حاوی ویتامین C کمک بگیرید. چنین سرمی شادابی را به پوست باز می‌گرداند و لکه‌های آن را از بین می‌برد. ویتامین C دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. به همین دلیل با استفاده از سرم‌های دارای ویتامین C، جلوی اثرات مضر رادیکال‌های آزاد را می‌گیرید و مانع پیری زودرس پوست می‌شوید.

اگر هم به دنبال سرمی هستید که قسمت‌های خشک پوست شما را آبرسانی کند و چرب چربی بیش‌از‌حد پوست پیشانی و بینی را بگیرد، سرمی با ترکیبات ملایم آبرسان خریداری کنید. تجربه ثابت کرده ویتامین B3 و اسید هیالورونیک در کنار آبرسانی پوست، شادابی را برای چهره به ارمغان می‌آورد. سرم‌هایی با ترکیبات ملایم، سریع‌تر جذب پوست می‌شود و جلوی چرب‌شدن آن را می‌گیرند.

۴. محصولات آبرسان

روتین مراقبت از پوست مختلط با استفاده از محصولات آبرسان

روتین مراقبت از پوست مختلط بدون استفاده از محصولات آبرسان کامل نمی‌شود. با این حال انصافاً باید اعتراف کرد آبرسانی پوست‌های مختلط نسبت به پوست‌های معمولی یا چرب دشوار‌تر است. به همین دلیل باید آبرسانی خریداری کنید که ترکیبات ملایمی داشته باشد و پیشانی و بینی را براق نکند. وجود ترکیبات گیاهی مانند عصاره چای سبز در کرم‌ یا لوسیون آبرسان از دوام این محصول حکایت دارد. هر چقدر مدت‌زمان آبرسانی کرم بیشتر باشد، پوست دیرتر خشک می‌شود. بعضی از محصولات آبرسان دارای ترکیباتی هستند که رطوبت را در پوست حفظ می‌کند. حفظ بیشتر رطوبت در پوست نیاز به تجدید آبرسان را کمتر می‌کند.

۵. ضد آفتاب

روتین مراقبت از پوست مختلط با استفاده از ضد آفتاب

قانون نانوشته‌ای در رسیدگی به پوست وجود دارد که بر اساس آن باید تمامی روتین‌های پوست با ضد آفتاب به پایان برسد. ضد آفتاب جلوی پیری زودهنگام پوست را می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم از ضد آفتابی برای پوست مختلط باید کمک بگیرید که مقدار SPF آن برابر با ۵۰ یا بیشتر باشد. از طرف دیگر برای پوست مختلط حتماً‌ ضد آفتابی با ترکیبات سبک خریداری کنید. ترکیبات این ضد آفتاب نباید حالتی تقریباً چرب برای پوست ایجاد کند.

سخن پایانی

روتین مراقبت از پوست مختلط با مراحلی که به آن‌ها اشاره کردیم زیبایی و شادابی چهره را حفظ می‌کند. امیدواریم با انجام این مراحل صورت شما از همیشه جوان‌تر شود و هرگز روی چین‌و‌چروک‌ را نبینید. برای تهیه هر کدام از محصولات رسیدگی به پوست که در این مقاله به آن اشاره کردیم، می توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی سر بزنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمندی درباره مراقبت از پوست مختلط می‌دانید، خواهشندیم این اطلاعات مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5146بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه