تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

رنگ رخساره درباره وضعیت سلامت شما چه می‌گوید؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
رنگ رخساره درباره وضعیت سلامت شما چه می‌گوید؟

حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند: «رنگ رخساره خبر می‌دهد از سِر درون» قدیمی‌ها این ضرب‌المثل را بی‌دلیل نگفته‌اند و پزشکی نوین هم تاکید دارد که پوست انسان‌، رازهای نهفته زیادی را در خود پنهان کرده است و با یک نگاه دقیق و موشکافانه می‌توان به اسرار مگوی زیادی در خصوص شرایط زندگی و عادت‌های یک فرد دست پیدا کرد و سلامت پوست صورت وی را تشخیص داد.

پوست بدن، بزرگترین عضو هر انسانی است و بدون هیچ منت و چشم‌داشتی وظیفه محافظت تمامی ارگان‌های داخلی بدن انسان را بر عهده دارد. جالب است بدانید که افراد کارشناس و خبره با نگاهی دقیق به این پوشش طبیعی می‌توانند به سلامتی یک فرد و عادت‌هایی که در زندگی دارد پی‌ببرند.

با این حساب قصد داریم در این مطلب ۴ عارضه پوست صورت را مورد بررسی قرار دهیم که در نگاه اول می‌توان به دلیل آنها پی‌برد.

۱- خشکی پوست زیر چشم

خشکی پوست زیر چشم

خشکی پوست زیر چشم به این معناست که شما در طول روز آب کمی مصرف می‌کنید. کم آبی بدن باعث می‌شود پوست انسان خشک و چروکیده شود و سلامت پوست صورت را به مخاطره اندازد. این امر در پوست زیر چشم بیشتر خودنمایی می‌کند. با این حساب اگر در این ناحیه احساس می‌کنید پوست چروکیده و خشکی دارید، از مصرف آب بیشتر غافل نشوید. متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند در طول روز باید به میزان کافی آب مصرف کنید.

۲- پیشانی بیش از اندازه چرب

پیشانی بیش از حد معمول چرب

وقتی پیشانی شما بیش از اندازه چرب می‌شود به این معنا است که شما انسان بیش از اندازه تمیزی هستید. بنابراین برای تمیزی صورت خود وسواس بیش از حد به خرج ندهید. حتی در شرایط آب و هوای خیلی گرم تابستان هم بیشتر از یک بار در روز نیازی به شستشوی کامل صورت نیست.

شاید برای شما جالب باشد بدانید اگر بیشتر از یک بار در روز صورت خود را بشویید، باعث می‌شود لایه‌های چربی از پوست شما جدا شوند؛ به این ترتیب پوست ناحیه پیشانی برای جبران آن چربی بیشتری تولید می‌کند. در نتیجه علی‌رغم این‌که روزی چند بار صورت خود را می‌شویید، باز هم پیشانی چربی خواهید داشت.

توصیه می‌شود در ابتدای روز تنها با آب صورت خود را بشویید و در انتهای شب هم، قبل از خواب صورت‌تان را با آب و شوینده مناسب شستشو دهید.

۳ـ جوش در ناحیه دور دهان و چانه

جوش در ناحیه دور دهان و چانه

اگر ناحیه دور دهان و چانه شما زیاد جوش می‌زند و در این نواحی دچار عارضه‌های پوستی هستید، به احتمال زیاد در گروه افرادی قرار دارید که زیاد به صورت خود دست می‌زنند. افراد زیادی هستند که عادت دارند در حین صحبت یا فکر کردن به چانه یا دور دهان خود دست می‌کشند. ممکن است در نگاه اول این امر کاملا طبیعی به نظر برسد؛ اما مشکل وقتی به‌وجود می‌آید که دست این افراد آلوده باشد.

به همین دلیل بیماری‌های پوستی به راحتی به صورت و نواحی دهان منتقل شده و سلامت پوست صورت با مشکل مواجه می‌شود. با این حساب اگر شما هم در این گروه افراد قرار دارید، دفعه بعدی که به ناگاه دست خود را به سمت چانه و دهان خود بردید، یاد اسکانس‌ها یا سایر موارد آلوده‌ای بیفتید که قبلا به آنها دست زده‌‌اید.

۴ـ پوست گونه خشک

خشک شدن گونه ها

اگر پوست گونه شما خشک شده و شباهت زیادی به کاغذ سنباده دارد، بدانید که به احتمال زیاد در معرض آلودگی هوا قرار دارید. تماس بیش از اندازه با آب و هوای آلوده باعث می‌شود پوست بدن و به خصوص گونه‌ها خشک شده و رنگ طبیعی خود را از دست بدهند. برای این‌که پوست شما در مقابل آلودگی هوا آسیب کمتری ببیند، دو راه را پیشنهاد می‌کنیم:

  • اول این‌که قبل از زدن کرم ضد آفتاب ابتدا پوست خود را با یک لایه کرم مرطوب‌کننده بپوشانید.
  • دومین موردی که در این گونه شرایط پیشنهاد می‌شود، شستن کامل صورت قبل از خواب است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به پوست صورت خود اهمیت زیادی می‌دهند و تجربه‌های خوبی در این زمینه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تجارب مفید خود را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Purewow دیدگاه‌ها 2453بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه