تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

توصیه‌های مراقبت از پوست در سال جدید

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
توصیه‌های مراقبت از پوست در سال جدید

حتماً برای شما هم پیش آ‌مده است زمانی که در آینه چهره زیبای خود را تماشا می‌کنید به خود وعده می‌دهید که از فردا بیشتر مواظب پوست خودم خواهم بود، اما همین امروز و فردا کردن‌ها پوست زیبای شما را زودتر از آنچه فکرش را بکنید پیر و خسته خواهد کرد.

در نتیجه در ادامه با هم به ۱۰ موردی اشاره خواهیم داشت که با انجام آن‌ها پوست شما به‌ این زودی‌ها رنگ پیری را نخواهد دید. البته به شرط اینکه قول شما قول باشد و سر حرفتان بمانید و به هرقیمتی که شده با انجام موارد زیر شادابی پوست خود را تضمین کنید.

۱- قبل از خواب حتما پوست صورت را حسابی بشویید (مشاهده و خرید انواع پاک کننده صورت)

قبل از خواب حتما پوست صورت را حسابی بشویید

به احتمال زیاد شما هم پیش از این هزاران بار شنیده‌اید که متخصصان سلامت و زیبایی توصیه کرده‌اند پوست صورت باید قبل از خواب کاملاً شسته شود، اما با توجه به اهمیتی که این کار دارد چاره‌ای نیست تا ما هم آن را مجدد بازگو کنیم.

آرایش، آلودگی‌های محیطی و گرد‌وغباری که در طول روز روی پوست ابریشمی صورت شما نشسته‌ است باید شب‌ها قبل از خواب پاک شود. در غیر این صورت التهاب‌های پوستی و جوش‌های سرسیاه و آکنه به سراغ پوست نازنین شما خواهند آمد. از طرف دیگر باقی ماندن آلودگی روی پوست در طول شب باعث بزرگ‌تر شدن منافذ پوستی نیز خواهد شد. استفاده نکردن از کرم‌های مرطوب کننده شبانه و لوسیون‌های دور چشم نیز باعث خشکی بیش از حد پوست می‌شود. با این حساب به همین راحتی پوست سیمین خود را در معرض چین‌و‌چروک‌‌ها قرار می‌دهید.

البته باید اعتراف کرد انصافاً شست‌و‌شوی صورت قبل از اینکه به رختخواب بروید کار سختی است و پاشیدن آب ممکن است حتی خواب را از سر شما بیرون کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه خوابتان بگیرد و زمانی که تازه از بیرون وارد منزل شده‌اید آرایش صورت را پاک کنید و حسابی بشویید.

نگه داشتن یک پد پاک‌کننده آرایش در کنار تخت‌خواب نیز گزینه خوبی برای زمانی است که یادتان رفته‌ است صورت خود را بشویید و حوصله بلند شدن و شستن صورت را ندارید. در مجموع باید گفت مهم نیست به چه ترفندی خودتان را وادار می‌کنید تا هر شب قبل از خواب صورتتان را بشویید، مهم این است که سرقولتان بمانید و هر شب این کار را انجام دهید.

۲- هر روز ضدآفتاب بزنید

هر روز ضدآفتاب بزنید

مهم نیست که آفتاب در آسمان دیده می‌شود یا نه، مهم این است که حتی اگر روزی ابری را پیش رو دارید باز هم از ترکیبات ضدآفتاب غافل نشوید. همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید کرم‌های ضدآفتاب، پوست نازنین شما را در برابر پرتوهای مضر خورشید حفظ می‌کنند، در نتیجه جلوی پیری زودرس پوست و خدای ناکرده سرطان گرفته می‌شود.

انصافاً باید به این نکته هم اشاره کرد که بعضی از کرم‌های ضدآفتاب پوست را چرب می‌کنند. در نتیجه اگر برای اینکه پوست شما چرب نشود ضدآفتاب نمی‌زنید. پیشنهاد می‌کنیم به دنبال ترکیباتی باشید که پوست را چرب نمی‌کنند، برای اثربخشی بیشتر توصیه می‌کنیم میزان SFP ضدآفتاب انتخابی شما حداقل ۳۰ باشد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ضدآفتاب‌ها تنها برای صورت ساخته نشده‌اند و سایر قسمت‌های پوست بدن شما که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند نیز نیازمند ضدآفتاب هستند، در نتیجه دست‌ها و لب‌ها را فراموش نکنید. بالم‌های لب خوبی در بازار موجود است که در کنار مرطوب نگه‌داشتن پوست لب، دارای SPF نیز هستند و از پوست لب در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین کرم ضد آفتاب

۳- به اندازه کافی بخوابید

به اندازه کافی بخوابید

حتماً برای شما هم پیش آمده است پس از چند روز بیدار خوابی کشیدن احساس کنید پوست شما حالتی بی‌روح و کسل به خود گرفته است. یک خواب عمیق بیشتر از آنچه فکرش را بکنید برای پوست شما مفید است، جالب است بدانید زمانی که در خواب هستید سلول‌های پوستی ترمیم می‌شوند. در نتیجه اگر به اندازه کافی نخوابید سلول‌ها فرصت لازم را برای ترمیم پیدا نمی‌کنند و پوست حالتی خسته و کسل‌کننده به خود می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم حداقل در شبانه‌روز ۷ تا ۸ ساعت بخوابید.

۴- روبالشتی خودتان را هفته‌ای یکی دوبار عوض کنید

روبالشتی خودتان هفته‌ای یکی دوبار عوض کنید

هیچ‌ می‌دانستید که باید روبالشتی خودتان را هفته‌ای دوبار عوض کنید؟

باکتری‌های مضری که روی روبالشتی حضور دارند در حین خواب فرصت را مغتنم شمرده و راه خود را به پوست زیبای شما پیدا می‌کنند. در نتیجه شاهد آلودگی‌های پوستی خواهید بود. پیشنهاد می‌کنیم چند دست روبالشتی تمیز همیشه آماده داشته باشید و هفته‌ای یکی دوبار روبالشتی را عوض کنید.

۵- گردن و ناحیه دکلته فراموش نکنید

گردن و ناحیه دکلته فراموش نکنید

بانوان زیباروی زیادی را شاهد هستیم که در حین استفاده از لوسیون‌های مراقبت از پوست مانند ضدآفتاب‌ها، این ترکیبات را تنها روی پوست صورت خود می‌مالند و از پوست گردن و ناحیه دکلته فراموش می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم هر زمان که قصد استفاده از کرم‌های مرطوب کننده یا سایر ترکیبات سلامت پوست را دارید، این مواد را در کنار صورت، روی پوست حساس ناحیه گردن و دکلته نیز بمالید.

این کار باعث می‌شود تا پوست این ناحیه شل و افتاده نشود و شاهد آثار پیری در این قسمت نباشیم. مطمئن باشید در آینده از اینکه این کار را انجام داده‌اید خوشحال خواهید شد.

۶- برس‌های آرایشی را حتماً‌ بشویید

برس‌های آرایشی را حتماً‌ بشویید

برس‌های آرایشی دائم با پوست صورت سروکار دارند و به راحتی می‌توانند باکتری‌ها را منتقل کنند. بهتر است برای شستن بر‌س‌های آرایش صورت، از آب ولرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید، پس از اینکه برس به خوبی خشک شد در لای یک حوله تمیز بپیچید و اجازه دهید تا حسابی خشک شود. اگر حوصله دارید پس از شستشو، برس‌های آرایشی را با اسپری‌های ضدباکتری که در بازار موجود است، اسپری کنید. این فرآیند را باید حداقل هفته‌ای یک بار انجام دهید.

۷- تا می‌توانید آب بنوشید

تا می‌توانید آب بنوشید

نوشیدن آب نه تنها باعث سلامتی و شادابی پوست می‌شود بلکه برای سلامتی سایر اعضای بدن نیز فایده‌های بسیار زیادی دارد. سعی کنید در منزل یا محل کار همیشه یک بطری آب نوشیدنی کنار دست شما باشد.

۸- ماسک صورت نقابی را دست‌کم نگیرید

ماسک صورت نقابی را دست‌کم نگیرید

ماسک‌‌های صورتی که تمام چهره را می‌پوشانند به ماسک صورت نقابی معروف هستند، این ماسک‌ها همانند یک نقاب تمام قسمت‌های پوست صورت را می‌پوشانند و آن را شاداب و درخشان می‌کنند. جالب است بدانید یک ماسک صورت نقابی به لحاظ مواد مغذی با تمام محتویات یک سرم تقویت کننده پوست برابری می‌کند. با این حساب استفاده از ماسک‌‌های صورت نقابی را حتماً‌ در برنامه هفتگی خود اضافه کنید.

۹- ویتامین‌ها را فراموش نکنید

ویتامین‌ها را فراموش نکنید

بعید به نظر می‌رسد حواس شما به میزان ویتامین‌هایی که از طریق خوردن غذا و میوه‌جات می‌خورید باشد، در نتیجه پیشنهاد می‌‌کنیم برای اینکه پوست زیبای شما از ویتامین‌های ضروری محروم نباشد حتماً از ویتامین‌های مکمل استفاده کنید.

۱۰- جوش‌های صورت را نکنید

جوش‌های صورت را نکنید

به هر اندازه هم مواظب پوست زیبای خود باشید باز هم هر از گاهی جوش‌های نابکار راه خود را به پوست شما پیدا می‌کنند. سعی کنید در مقابل وسوسه کندن این جوش‌ها مقاومت کنید چرا که کندن جوش باعث می‌شود تا باکتری‌ها از یک ناحیه به ناحیه‌ای دیگر منتقل شوند و سایر قسمت‌های پوست شما هم جوش بزند.

به شما قول می‌دهیم اگر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را انجام دهید پوست شما به این زودی‌ها رنگ پیری را نبیند، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم نکته‌ای را در خصوص جوان‌تر نگه داشتن پوست می‌دانید این نکته را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Biorepublic دیدگاه‌ها 6890بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه