تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

مراقبت از پوست در سفر جاده ای | بایدها و نبایدها

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
مراقبت از پوست در سفر جاده ای | بایدها و نبایدها

برای بیشتر افراد دل به جاده‌زدن یکی از بهترین تفریحات است. این تفریح با وجود یک اکیپ اهل دل شاید بهترین تجربه سفر عمرتان تبدیل شود. برایتان اتفاق افتاده که در سفر متوجه شوید وسیله‌ای ضروری را با خود نیاورده‌اید یا کاری مهم را از قلم انداخته‌اید؟ این اتفاق به احتمال زیاد بر حال شما در کل سفر اثر می‌گذارد. برای مثال وقتی در کیف خود جست‌وجو می‌کنید و متوجه نبود ضد آفتاب می‌شوید یا فراموش می‌کنید که قبل از سفر به پوستتان رسیدگی کنید. بهترین پیشگیری از فراموشی این است که کارهای مهم را مشخص کنید و با توجه به آن‌ها سفرتان را برنامه ریزی کنید. شما می‌دانید که در سفرهای بهارانه، آفتاب سوزان و جاده طولانی همراه شماست؛ پس باید بیش از پیش مراقب پوستتان باشید. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری ۸ روش مراقبت از پوست در سفر جاده ای همراه ما باشید.

از بدن خود محافظت کنید

از بدن خود محافظت کنید

مراقبت  از بدن ابعاد مختلفی دارد. شما باید از پوستتان در برابر آفتاب، کثیفی‌ها و خشکی یا چربی افراطی محافظت کنید. برای اینکه از بدن خود کامل محافظت کنید باید همراهان خوبی داشته باشید. در ادامه ما این همسفران خوب را به شما معرفی می‌کنیم.

  • ضد آفتاب

حیاتی‌ترین محصول مراقبتی برای مراقبت از پوست در سفر جاده ای ضد آفتاب است. سفر دلنشین شما بدون ضد آفتاب احتمالاً به سفری دردناک تبدیل شود. شیشه ماشین مانند یک ذره‌بین بزرگ پوست شما را برشته می‌کند. وقتی دچار آفتاب سوختگی شوید پوستی همراه با سوزش، التهاب و قرمزی خواهید داشت. حتی تصور چنین پوستی آزاردهنده است؛ پس قبل از برداشتن هر وسیله‌ای، ضد آفتاب را در چمدانتان قرار دهید.

  • مرطوب کننده

تغییرات آب‌وهوا یکی از عوامل مهم در خشکی یا چربی بیش از اندازه پوست است. می‌دانید که پوست چرب با پوست مرطوب تفاوت دارد؛ پس نوع پوست در استفاده از مرطوب کننده مؤثر است. انتخاب یک مرطوب کننده قوی برای وع پوست شما، چه جزء پوست‌های خشک باشد، چه پوست‌های چرب، الزامی است.

  • ضد عفونی کننده

سفر جاده‌ای محدودیت‌های خاص خود را دارد. یکی از این محدودیت‌های این سفر نبود وقت یا امکانات شستن دست‌هاست. افراد یا زمان تمیزکردن دست‌ها را ندارند یا مواد شوینده پیدا نمی‌کنند. اینجاست که ضد عفونی کننده به داد شما می‌رسد. با انتخاب یک ضدعفونی کننده مناسب، از تمیزشدن و سالم‌ماندن پوستتان مطمئن می‌شوید.

از صورتتان مراقبت کنید

از صورتتان مراقبت کنید

سفرکردن با اهداف مختلفی همراه است؛ اما نکته اینجاست که شما با هر هدفی که به سفر رفته‌اید آراستگی برایتان اهمیت دارد. در اکثر سفرها ما خاطراتمان را با دوربین ثبت می‌کنیم؛ پس آراستگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. هیچ‌کس دوست ندارد در عکس بد به نظر برسد. برای آراسته‌بودن و آراسته‌ماندن به غیر از محصولات مراقبتی به لوازم آرایشی هم نیاز دارید.

  • کرم پودر

کرم پودر یا ضد آفتاب رنگی به بهترشدن ظاهرتان کمک می‌کند. خستگی سفر روی ظاهر و پوست اثرات بدی دارد؛ اثراتی مانند جوش‌زدن، خشکی پوست و کدرشدن آن. شما با انتخاب لوازم آرایشی مناسب این اثرات ناگوار را به‌خوبی خنثی می‌کنید.

  • رژ لب

میکاپ صورت بدون وجود رژ لب که میکاپ نیست. برای داشتن ظاهری بهتر و آرایشی کامل‌تر رژ لبی خوش‌ رنگ انتخاب کنید و آن را با خود به سفر ببرید. برای صرفه‌جویی در زمان آرایش حین سفر بهتر است رژ لب مرطوب کننده انتخاب کنید. با انتخاب این محصول هم زیبا هستید و هم سلامت.

  • دئودورانت

سفر در ماشین‌ و رفت‌وآمدهای مختلف بعد از رسیدن به مقصد،‌ باعث تعریق بیشتر و بوگرفتن بدن می‌شود. این اتفاق در سفر شما را آزار می‌دهد. مشخص نیست که شما زمان یا امکانات مناسب برای هر روز حمام‌کردن در سفر را داشته باشید؛ پس باید محصولی را جایگزین حمام‌کردن کنید. درست است که استفاده از محصولات ضد عرق به اندازه حمام‌کردن مفید نیست؛ اما در سفر باید به همین راضی بود. دئودورانت شما را تا 48 ساعت از بوی بد و خیسی بدن حفظ می‌کند.

صورتتان را تمیز کنید

برای مراقبت از پوست در سفر جاده ای حتما صورتتان را بشویید

رسیدن به مقصد به معنی تمام‌شدن  برنامه مراقبت از پوست در سفر جاده ای نیست، بلکه به معنی شروع آن است. اهمیت ندارد که شما چقدر از سفر خسته‌اید، اولین کاری که بعد از رسیدن باید انجام دهید پاک‌کردن صورتتان است. شوینده صورت آنتی باکتریال، پوست شما را از وجود هر نوع آلودگی پاک می‌کند. با این کار پوستی تمیز و آماده برای استراحت به خود هدیه می‌دهید. صبر کنید یک مرحله دیگر تا رسیدن شما به تخت خواب باقی مانده است. قبل از رفتن به تخت کرم شب را فراموش نکنید. این محصول خستگی سفر را از صورتتان پاک کرده؛ حلقه تیره زیر چشمتان را محو می‌کند. با این کار پوستتان از همیشه درخشان‌تر است.

سخن پایانی

در این نوشته با اصول مراقبت از پوست در سفر جاده ای آشنا شدید. شما می‌توانید برای تهیه هر کدام از محصولات آرایشی که در بالا گفتیم، به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. در این فروشگاه، انواع محصولات آرایشی و بهداشتی با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا موجود است. راستی شما در سفر جاده‌ای چه نکاتی را رعایت می‌کنید که پوستتان از آسیب در امان باشد؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 3150بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه