تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب چیست؟

بعضی افراد تصور می‌کنند کرم ضد آفتاب فاسد نمی‌شود و می‌توانند تا چندین سال از این محصول مراقبتی استفاده کنند؛ اما باید بدانید که حتی بهترین کرم ضد آفتاب هم مانند تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله ماسک‌ها و کرم‌ها تاریخ انقضا دارد و با اتمام این زمان محدود استفاده، محصول به سلامت و زیبایی شما آسیب می‌زند. اگر برای شما هم جالب است بدانید که کرم ضد آفتاب فاسد می‌شود یا نه، همراه ما باشید با نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب که در این مقاله مطرح می‌کنیم.

بهترین زمان مصرف کرم ضد آفتاب چه موقعی است؟

What are the signs of sunburn spoilage?

زمان مفید استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب تقریباً یک سال بعد بازکردن درب تیوپ است. بعد از اینکه زمان مفید محصول تمام شد، مواد تشکیل‌دهنده آن خاصیت خود را از دست می‌دهند و دیگر توان حفاظت از پوست شما دربرابر اشعه‌های مضر خورشید را ندارند. فاسدشدن محصولات به غیر از اینکه کارایی مفید را از محصول می‌گیرد، نتیجه دیگری هم دارد. ممکن است مواد فاسدشده ضد آفتاب با پوست شما واکنش نشان دهد و موجب آلرژی یا تحریک پوست شما شود. باکتری‌ها و قارچ‌هایی که در این محیط رشد کرده‌اند، عفونت را به همراه دارند.

امکان دارد شما تغییراتی را در محصول مشاهده کنید که نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب در آن مشخص باشد؛ اما هنگامی که تاریخ انقضا را چک می‌کنید، متوجه می‌شوید که از نظر زمان، محصول هنوز قابل استفاده است. عوامل مختلفی مانند نور، گرما و رطوبت بر عمر مفید ضد آفتاب اثر دارند؛ پس حتماً به محلی که ضد آفتاب را در آن نگهداری می‌کنید، توجه کنید.

آیا زمان فاسدشدن انواع کرم ضد آفتاب با یکدیگر فرق می‌کند؟

آیا نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب با یکدیگر فرق می‌کند؟

می‌دانید که دو نوع کرم ضد آفتاب در بازار موجود است که یکی از مواد شیمیایی ساخته شده است و دیگری از مواد معدنی. استفاده از مواد معدنی در محصولات بیشتر مواقع باعث کارکرد بهتر آن محصول می‌شوند. ضد آفتاب‌های معدنی هم کارکرد مفیدتری دارند. ضد آفتاب‌های حاوی مواد معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید زینک، عمر طولانی‌تری نسبت‌به ضد آفتاب‌های شیمیایی دارند. با گذر زمان ضد آفتاب معدنی با سرعت کمتری خاصیت خود را از دست می‌دهد. البته فراموش نکنید که عمر این ضد آفتاب‌ها فقط حدود دوماه بیشتر است و باید دنبال نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب خود باشید.

نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب چیست؟

نشانه ‌های فاسد شدن کرم ضد آفتاب چیست؟

فاسدشدن ضد آفتاب با نشانه‌هایی مانند عوض‌شدن بافت کرم، تغییر رنگ و بو همراه است. اگر می‌خواهید نشانه‌ های فاسدشدن ضد آفتاب را بدانید، با ما همراه باشید.

  • تاریخ انقضای کرم

اولین و ساده‌ترین راه اطمینان از سلامت یک محصول، بررسی‌کردن تاریخ انقضای آن است. در بیشتر مواقع روی بدنه یا درپوش محصول این تاریخ نوشته شده است. در صورتی که به این تاریخ دسترسی ندارید، می‌توانید به وب سایت برند محصول سر بزنید. این کار با اسکن بارکد محصول امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید با دفتر نمایندگی آن محصول تماس بگیرید. اگر به هیچ کدام از این گزینه‌ها در دسترس شما نیست، کافی است هنگام خرید محصول تاریخ را یادداشت کنید.

  • بوی غیر معمول

اکثر محصولات آرایشی یا مراقبتی بوی خوشی دارند. با گذشت زمان و تمام‌شدن بهترین تاریخ مصرفشان، ممکن است این بوی خوش جای خود را با بوی ناخوشایندی عوض کند. پس یکی دیگر از نشانه‌ های فاسدشدن ضد آفتاب بوی غیر معمول آن است. در صورتی که با بوییدن ضد آفتاب بوی ناخوشایندی دریافت کردید، دیگر از آن کرم استفاده نکنید.

  • تغییر در بافت کرم

برای کامل‌شدن اطمینان خود از سلامت کرم می‌توانید این راه را هم استفاده کنید؛ چراکه بعضی مواقع دو راه قبل مشخص نمی‌کنند که کرم فاسد شده یا نه. یکی دیگر از نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب جداشدن روغن از کرم یا از دست‌رفتن یکنواختی آن است که معنای تمام‌شدن فرصت استفاده را می‌دهد. اگر کرم حالت آبکی یا شل داشته باشد، باز هم همان معنی را دارد. هر گونه تغییر در رنگ یا بافت کرم اخطار برای عدم استفاده از آن است. برای امتحان سلامت کرم، مقدار کمی از آن را پشت دست خود بمالید تا تغییرات را متوجه شوید.

SPF ضد آفتاب چیست؟

نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب ضد آفتاب چیست

SPF، ضد آفتاب را به ضد آفتاب تبدیل می‌کند. این ماده سپر پوست در برابر آفتاب است و مسئول حافظت از پوست را به عهده دارد. با توجه به نشانه‌هایی که بالا ذکر کردیم؛ اگر ضد آفتابتان فاسد شده باشد یعنی توان خود در محافظت را هم از دست داده و SPF آن بی‌اثر شده است.

ضد آفتاب را در شرایطی نگه‌داری کنیم تا فاسد نشود؟

ضد آفتاب را در شرایطی نگه‌داری کنیم تا فاسد نشود؟

حال که با نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب آشنا شدید، لازم است درباره روش‌های نگهداری از آن نیز بیشتر بدانید. برای اینکه ضد آفتاب قبل از تمام‌شدن تاریخ انقضا فاسد و بدون استفاده نشود، باید آن را در محیط مناسب نگهداری کنید. بیشتر محصولات آرایشی جمله «در محیط خشک، تاریک و خنک نگه‌داری شود» را روی بسته‌بندی خود دارند؛ اما این محل کجاست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ با ما همراه باشید تا بیاموزید.

در صورتی که ضد آفتاب در نور مستقیم خورشید مانند پشت پنجره قرار بگیرد، خاصیتش کم می‌شود. کم‌شدن خاصیت یعنی کم‌شدن عمر مفید محصول. مکان‌های مرطوب مانند حمام اصلاً جای مناسبی برای ضد آفتاب نیستند؛ چرا که به رشد قارچ‌ها کمک می‌کنند. مکان‌های گرم هم باعث زیاد‌شدن سرعت فساد می‌شوند. البته مکان خنک به این معنا نیست که محصول را در یخچال بگذارید، همین که نزدیک حرارت یا در نور مستقیم نباشد کفایت می‌کند.

استفاده از محصول فاسد شده چه عوارضی دارد؟

استفاده از محصول فاسد شده چه عوارضی دارد و نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب چیست

شاید شما بگویید تمام‌شدن انقضا که مهم نیست، یکی دو ماه کم و زیاد که عارضه ندارد. ما در اینجا به شما می‌گوییم که سلامت شما بسیار مهم و با ارزش است؛ پس به هیچ عنوان آن را به خطر نیندازید. با ما همراه باشید تا عوارض استفاده از حتی بهترین کرم ضد آفتاب فاسد شده را به شما بگوییم.

بیشتر کرم‌های موجود در بازار شیمیایی هستند. کرم‌های شیمیایی حاوی هوموسالات، اکسی بنزن و اووبنزون هستند. با تمام‌شدن بهترین زمان مصرف محصول، اکسیداسیون ترکیبات کرم شروع می‌شود. اکسیداسیون باعث تجمع کرم روی پوست و پخش‌نشدن آن می‌شود. نتیجه این اتفاق پیری زودرس و چین و چروک پوست هنگام قرار گیری در اشعه یو وی خورشید، آفتاب سوختگی شدید و حساسیت پوست به مواد منقضی شده است.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره نشانه های فاسدشدن ضد آفتاب صحبت کردیم. می‌دانید که استفاده از این محصول به پوست شما آسیب جدی می‌زند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً بهترین کرم ضد آفتاب را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. ما برای این منظور فروشگاه اینترنتی اردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه می‌توانید بهترین کرم ضد آفتاب را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا تهیه کنید. اگر هم دوست دارید که درباره تاریخ انقضای سایر محصولات آرایشی را بدانید، مقاله زیر را بخوانید.

دیدگاه‌ها 2458بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه