تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

عطر امضا چیست و آقایان چگونه می‌توانند عطر امضا انتخاب کنند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
عطر امضا چیست و آقایان چگونه می‌توانند عطر امضا انتخاب کنند؟

عطرهای مردانه زیادی را سراغ داریم که انصافاً رایحه های خوبی هم دارند، اما آقایان خوش‌سلیقه هر عطری را بهترین عطر مردانه نمی‌دانند و همیشه دنبال رایحه ای خاص می‌گردند که برازنده‌ی شخصیت و وجهه‌ی اجتماعی آن‌ها باشد. عطربازها به عطری که رایحه‌ی آن مختص خودشان باشد و در بیشتر وقت‌ها از آن استفاده کنند، عطر امضا می‌گویند؛ به دلیل اینکه مانند امضا، منحصر به خودشان است. در این راستا تصمیم داریم در ادامه برای شما راهنمای انتخاب عطر امضا را بیاوریم تا به کمک آن عطر محبوب و برازنده‌ی خود را خریداری کنید. پس تا پایان همراه ما باشید.

۱. در هر مرتبه سه رایحه عطر را بیشتر امتحان نکنید

در هر مرتبه سه نوع عطر مختلف را بیشتر امتحان نکنیدوقتی آقایان برای انتخاب عطر امضا به بازار می‌روند، فروشنده هرچه در چنته دارد را رو می‌کند و مجبورند عطرهای مختلفی را بو کنند. اما حس بویایی انسان‌ها ظرفیت محدودی دارد و قرار گرفتن در معرض رایحه های مختلف باعث می‌‌شود آن‌گونه که باید و شاید رایحه عطرها را تشخیص ندهند. به‌همین منظور فروشنده‌ها پیشنهاد می‌کنند پس از چند بار بوییدن عطرهای مختلف، یک بار بوی قهوه را استشمام کنیم تا بوی رایحه های قبلی از بین برود. این درحالی است که بوییدن قهوه با این هدف،‌ یک تکنیک اشتباه و البته رایج است.

به جای این کار بهتر است جایی مانند داخل آرنج خود را که بدون رایحه است،‌ بو کنید؛ یا این بار که برای خرید عطر مردانه به بازار رفتید به جای استشمام عطرهای مختلف، دامنه‌ی گزینه‌های خود را محدود کنید. برای نمونه هیچ لزومی ندارد عطرهایی را امتحان کنید که قیمت آن‌ها با بودجه‌ی شما سازگاری ندارد. در نتیجه با محدودکردن دامنه‌ی انتخاب‌هایی که برای عطر مردانه در پیش‌روی شما است، نهایتاً ۳ عطر که گزینه‌ی بهتری به‌نظر می‌رسند را امتحان کنید. با این کار مشام شما دقت بیشتری برای تشخیص رایحه عطر مدنظر را پیدا می‌کند.

۲. تست عطرها را از رایحه های ملایم تر شروع کنید

برای انتخاب عطر امضا ابتدا رایحه های ملایم را تست کنیدبرای انتخاب عطر امضا، بهتر است ابتدا سراغ عطرهایی با رایحه های ملایم‌تری مانند بوهای دریایی بروید. بوی این رایحه ها به‌اندازه‌ای ملایم است که گفته می‌شود حدود ۵۰درصد از انسان‌ها بوی آن را در عطر تشخیص نمی‌دهند. پس از این مرحله عطرهایی با رایحه های مرکبات و گل ها را امتحان کنید. در نهایت نیز سراغ عطرهای مردانه با بوهای چوبی بروید که رایحه‌ ای سنگین‌تر دارند. این کار باعث می‌شود مشام شما از همان ابتدا با بوی تند و غلیظ عطرهای سنگین پر نشود.

۳. عطرهایی که قبلاً خریداری کرده اید را باز هم امتحان کنید

برای انتخاب عطر امضا حتماً عطرهای قبلی خود امتحان کنیدحتماً در جریان هستید که عطرهای مختلف، بوی متفاوتی در بدن انسان‌ها ایجاد می‌کنند و اگر پیش از این عطری خریده‌اید که بوی بسیار خوبی برای شما داشته، بدون شک این عطر با رایحه بدن شما سازگاری خوبی دارد و شاید بد نباشد دوباره هم همین عطر را خریداری کنید. در این قسمت از راهنمای انتخاب عطر امضا باید بگوییم که اگر هم به‌دنبال تنوع می‌گردید و نمی‌خواهید همیشه یک عطر را استفاده کنید، از فروشنده عطری با رایحه ای همانند عطر امضا خود که همان عطری است که رایحه‌ آن را دوست داشته‌اید، درخواست کنید. قبل از خرید حتماً مقداری از عطر را روی مچ دست یا آرنج اسپری کنید و اگر پس از گذشت ۲۰ دقیقه، بوی خوشی از این عطر به مشام شما رسید، مطمئن باشید همان‌ عطری است که دنبال آن می‌گردید و در خرید آن شک نکنید.

۴. عطری که می‌خرید حتماً نباید رایحه ای سنگین داشته باشد

برای انتخاب عطر امضا حتماً نباید به دنبال رایحه ای سنگین باشیدقانون نانوشته‌‌ای در دنیای عطرسازی وجود دارد که بر اساس آن بهترین عطر مردانه باید بویی سنگین داشته باشد و رایحه ای از عود و دیگر رایحه های متراکم از آن به مشام برسد. به عبارت دیگر براساس این قانونِ نه‌چندان درست،‌ هر چه بوی عطر تندوتیزتر باشد آن عطر بهتر و مرغوب‌تر است. این درحالی است که خیلی از بهترین عطرها هستند که رایحه‌ای ملایم دارند. اکنون هم منظور ما این نیست که این قانون را نادیده بگیرید، اما پیشنهاد می‌کنیم عطرهایی که رایحه ای متراکم دارند و بوی عود از آن‌ها به مشام می‌رسد را امتحان کنید. اگر این عطرها به مشام شما خوش نیامد، هیچ اجباری در خرید چنین عطری نیست و عطری بخرید که احساس خوبی به شما بدهد و تبدیل به عطر امضا شما شود.

۵. با اصلی ترین رایحه های عطرهای مردانه آشنا شوید

با رایحه های اصلی عطرهای مردانه آشنا شویدبه هر اندازه که اطلاعات بیشتری در خصوص رایحه های عطرهای مردانه داشته باشید، به همان اندازه‌ راحت‌تر بهترین عطر مردانه را انتخاب خواهید کرد. با این حساب قبل از انتخاب عطر امضا بهتر است آگاهی نسبی درخصوص رایحه هایی که عطرهای مردانه از ‌آن‌ها تشکیل می‌شود به دست بیاورید. برای نمونه مشک، بویی همانند لباس‌های تازه‌شسته‌شده می‌دهد. همان‌گونه که از نام رایحه های دودی پیدا است، این رایحه ها بویی مانند سوختن چوب می‌دهند. رایحه لیمو ترش و لیمو به‌عنوان بوهای اصلی در عطرهای مردانه به حساب می‌آیند و رایحه های چوبی مانند چوب صندل نیز بویی مانند چوب صندل و صندوق‌خانه‌های چوبیِ قدیمی‌ دارند.

پیشنهاد می‌کنیم عطرهایی که رایحه گیاهان دارند را نیز به گزینه‌های انتخاب عطر امضا اضافه کنید. این عطرها رایحه‌ ای تازه‌ای دارند و مردان خوش‌تیپ و مشکل‌پسند زیادی را سراغ داریم که عطرهایی می‌خرند که ترکیبی از رایحه گیاهان هم در آن‌ها باشد. عطرهای مردانه خوشبویی را هم سراغ داریم که بوی گل‌ها، رایحه های دریایی و شرقی در آن‌ها استفاده می‌شود.

۶. رایحه عطر را باید در بازه های زمانی متفاوت امتحان کنید

روش های انتخاب یک رایحهدر این قسمت از راهنمای خرید بهترین عطر مردانه باید بگوییم که عطرها از سه پایه اصلی رایحه به نام‌های رایحه آغازین،‌ میانی و پایانی تشکیل شده‌اند. به همین دلیل عطری که خریداری می‌کنید را باید اسپری کرده و در زمان‌های مختلف بوی آن‌ها را امتحان کنید. رایحه یا نت آغازین عطر چیزی حدود ۲۰ دقیقه بیشتر دوام ندارد، سپس نوبت رایحه میانی آن فرا می‌رسد و در نهایت نیز نت یا رایحه پایانی فعال می‌شود که ماندگاری بیشتری دارد.

۷. با فرق میان عطرهای گران قیمت و ارزان قیمت آشنا شوید

تفاوت عطرهای ارزان و گران قیمتحتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست. این اصل در دنیای عطر و ادکلن ها نیز صدق می‌کند. عموماً رایحه آغازین عطرهای ارزان قیمت بویی بسیار تندوتیز دارند و نت میانی و پایانی این عطرها نیز زودتر از چیزی که فکرش را بکنید از بین می‌رود. با این حساب اگر به فکر خرید بهترین عطر مردانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم پول خود را با خرید عطرهای ارزان قیمت دور نریزید و عطری بخرید که در کنار کیفیت و مرغوبیت، رایحه ای دل‌نشین و ماندگار داشته باشد.

۸. عطر را در بین موها اسپری کنید

عطر موبرای افزایش تأثیرگذاری عطر امضایی که خریداری‌ کرده‌اید، بهتر است این عطر را در کنار اسپری روی مچ دست و داخل آرنج، روی موهای خود هم اسپری کنید. این روش بوی عطر را بیشتر در فضا پراکنده می‌کند. ناگفته نماند از آنجایی که در بیشتر عطرها از الکل استفاده می‌شود، اسپری‌‌کردن عطر در میان موها ممکن است به‌ بافت مو صدمه وارد کند، در نتیجه این کار را بسته به میزان تراکم الکلی که در عطر مدنظر شما وجود دارد انجام دهید.

شک نکنید به کمک این ترفندها بهترین عطر مردانه را خریداری خواهید کرد که رایحه آن برازنده شما باشد و برای شما تبدیل به عطر امضا شود. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به فروشگاه اینترنتی اُردمی بیندازید، در این فروشگاه خوشبوترین عطرها را از میان برندهای معتبر برای آقایان مشکل‌پسند و خوش‌تیپ قرار داده‌ایم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین عطر مردانه را خریداری کنید. در ادامه خواندن مقاله‌ی «معرفی بهترین عطر مردانه بر اساس سن شما» که بی‌ارتباط به این موضوع نیست را پیشنهاد می‌کنیم. در پایان اگر تجربه سودمند و جالبی از خرید عطر مردانه دارید،‌ این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها در میان بگذارید.

منبع: Thecut دیدگاه‌ها 7182بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه