تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با شیمرهای براق کننده بیشتر آشنا شویم

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
با شیمرهای براق کننده بیشتر آشنا شویم

در صنایع آرایشی، شیمر را به عنوان یک براق کننده می‌شناسند. شیمرها به شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارند و برای براق کردن لب، سایه چشم، برنزه کردن و رژگونه استفاده می‌شوند. گاهی اوقات حتی عطرهایی را نیز در قالب شیمر شاهد هستیم، شیمر را به شکل لوسیون و کرم نیز می‌توان یافت.

شیمر در بسته‌بندی‌های کوچک و تیوب‌ مانند نیز به‌فروش می‌رسد. جالب است بدانید استفاده از شیمر از قدیم مرسوم بوده است و با توجه به کارآیی که دارد بدون شک در آینده نیز شاهد حضور شیمر در صنایع آرایشی هستیم. شیمرها را می‌توان برای استفاده روزانه یا در مراسم مهم و مهمانی‌ها استفاده کرد.

تیوب‌های شیمر که در بیشتر موارد قالبی همانند رژلب دارند عموما از موادی مشابه‌ بالم‌های لب پر شده‌اند. شیمرها را در بیشتر موارد با ترکیباتی خمیر مانند شاهد هستیم. لازم به ذکر است که قبل از انتخاب شیمر و استفاده از آن، حتما نمونه‌ای از آن را تست کنید.

توجه داشته باشید،‌ بانوانی که به موم یا وازلین، آلرژی دارند ممکن است نسبت به شیمرها نیز حساسیت داشته باشند و در نتیجه در حین خرید شیمر حتما نگاهی به ترکیبات حاضر در آن داشته باشید.

انواع براق کننده

بیشتر شیمرها به صورت شفاف هستند و تنها ممکن است دانه‌هایی را در آنها شاهد باشید که در اثر تابش نور، براق می‌شوند.

  • شیمر لب

رژلب‌های شیمررژلب‌های شیمر را نیز بیشتر در رنگ‌های قرمز، صورتی، یا بنفش شاهد هستیم، طیف رنگ سفید براق نیز در شیمرهایی که برای لب استفاده می‌شوند، به درخشش لب‌ها کمک می‌کند. لازم به ذکر است رنگ شیمر پس از اینکه بر روی پوست زده می‌شود ممکن است به‌ مقدار خیلی کم با رنگ اولیه شیمر در داخل بسته‌بندی خود تفاوت داشته باشد. به‌ این ترتیب اگر از یک شیمر با رنگ صورتی روشن بر روی پوستی که تیره است استفاده کنید، رنگ شیمر به مقدار کمی تیره‌تر می‌شود در حالی که اگر همین شیمر را بر روی پوست روشن استفاده کنید چنین تغییر رنگی را شاهد نیستیم.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم، از شیمر برای زیبایی و درخشان کردن قسمت‌های مختلف صورت استفاده می‌شود. برای نمونه، می‌توان با کمک گرفتن از شیمر، به لب‌ها حجم بیشتری داد. جالب است بدانید استفاده از شیمر بر روی پلک‌ها نیز یکی از ترفندهای آرایشگران حرفه‌ای برای بزرگ‌ جلوه دادن چشم‌های کوچک است.

  • شیمر چشمشیمر چشم

شیمرهایی را نیز در بازار شاهد هستیم که در قالب‌های سایه و خط چشم به‌فروش می‌رسند، این شیمرهای چشم را با رنگ‌های متنوع در طیف‌های گرم و سرد می‌توان یافت. وقتی مقداری از این سایه‌های شیمر رنگی بر روی پلک‌ها زده می‌شود، چشم‌ها ظاهر درشت‌تری پیدا می‌کنند. حتی با استفاده از سایه شیمرهای مشکی یا زغال‌سنگی، می‌توان آرایش‌های چشم دودی زیبا و خیره‌کننده‌ای را برای دیدگان خود انجام دهید.

شیمرها خاصیت براق‌کنندگی دارند و در نتیجه بیشتر شاهد استفاده دخترخانم‌ها و بانوان جوان از شیمر هستیم، اما ممنوعیتی از استفاده شیمر برای بانوان با سن‌ و سال‌های بیشتر نیز وجود ندارد.

  • شیمر برنزه کننده

شیمرهای برنزه کنندهجالب است بدانید، شیمرهایی با خاصیت برنزه کردن پوست وجود دارند که می‌توان از آنها برای برنزه کردن پوست صورت و گردن استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم اگر برای برنزه نشان دادن رنگ پوست خود قصد دارید از شیمر استفاده کنید، این شیمر را تنها در قسمت‌هایی از پوست که نمای بیشتری دارد اعمال کنید. دلیل این امر هم روشن است، چرا که شیمر برای جلوه دادن به قسمت‌های کوچکی از پوست درست شده است و استفاده آن برای تمامی پوست جلوه جالبی نخواهد داشت. برای نمونه اگر قصد برنزه جلوه دادن پوست خود را دارید می‌توانید از شیمر برای پوست گونه‌ها و شانه‌های خود استفاده کنید.

استفاده از شیمرهای آرایشی محبوبیت زیادی در بین بانوان زیبا‌رو پیدا کرده است و با این حساب اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه شیمرهای آرایشی دارید، این تجارب را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 29089بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه