تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با خواص شگفت‌آور روغن شی برای پوست آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
با خواص شگفت‌آور روغن شی برای پوست آشنا شوید

«شی باتر» یا روغن شی، ماده‌ای طبیعی است که ویژگی‌های تسکین‌دهنده، مرطوب‌کننده و ضد التهاب دارد. این ماده که از چربی طبیعی موجود در میوه درخت «شی» استخراج می‌شود در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به‌کار برده می‌شود، در تسکین یا کاهش رد زخم‌ها و ناهمواری رنگی پوست مثل ترک‌ها، چروک‌ها، رد جوش و زخم، سوختگی و لکه‌ها موثر است. درخت شی در زبان محلی به‌نام «کاریت» نیز شناخته می‌شود و رنگ‌ این روغن بسته به منطقه رویش درخت و زمان چیدن میوه، از سفید تا زرد پررنگ متفاوت است.

بسیاری از افراد از خواص شی باتر برای رفع ترکِ سفید پوست استفاده می‌کنند. ترک‌های پوستی سفید، خطوط سفید رنگی بر روی پوست هستند که معمولا در دوران بلوغ و یا پس از اضافه وزن ناگهانی یا در دوران بارداری خانم‌ها بر روی پوست ایجاد شده و ظاهر مطلوبی هم ندارند.

هرچقدر که شی باتر طبیعی‌تر باشد، اثربخش‌تر هم خواهد بود و طبق باور بسیاری از مردم، بهترین درمان برای ترک‌های پوست، استفاده از شی باتر خام است. برای این کار، شی باتر را روی جای ترک‌ها بمالید. برای جلوگیری از ایجاد چنین ترک‌هایی و یا حداقل کاهش ایجاد آن‌‌ها، توصیه می‌شود که در ابتدای بارداری مصرف آن را شروع کنید.

شی باترهنگام خرید این محصول، به انواع مختلف آن دقت کنید زیرا برخی از انواع آن از دیگران موثرتر هستند. شی باتر خام، تصفیه و فرآوری نشده و هیچ نوع ماده افزودنی ندارد، بنابراین ویژگی بهبود‌ دهنده طبیعی داشته و به کاهش رد زخم‌ها و ترک‌ها کمک می‌کند. شی باتر تصفیه شده معمولا حاوی مواد نگه‌دارنده و دیگر مواد شیمیایی است و فاقد رنگ و بوی طبیعی است. شی باتر تصفیه شده، معمولا دارای مواد آرایشی است و می‌تواند مرطوب‌کننده‌ای قوی باشد، اما خاصیت بهبود بخشی آن در طی فرآیند تصفیه از بین رفته است.

هنگام خرید شی باتر برای ترک‌های پوست، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. محصولات آرایشی که حاوی شی باتر تصفیه شده هستند به راحتی یافت می‌شوند اما تاثیر زیادی در کاهش جای ترک‌ها ندارند. شی باتر خام، بیشترین اثر را دارد اما به سختی یافت می‌شود.

انواع دیگری از روغن‌های گیاهی وجود دارند که اثرات مفیدی بر روی پوست می‌گذارند. برای آشنایی بیشتر با این روغن‌ها می‌توانید مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان  اثرات استفاده از روغن‌های گیاهی بر پوست را مطالعه نمایید.

منبع: Wisegeek ۲ دیدگاه 7550بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام
    روغن شی رو از چه جایی میشه تهیه کرد؟

    • درود به شما مریم عزیز

      این محصول رو در داروخانه‌ها می‌تونید تهیه کنید.
      از طرفی ترکیبات مشابه به این محصول باید به راحتی در فروشگاه‌های گیاهان دارویی،‌ پیدا بشه.

      سپاس از شما

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه