تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

نکاتی که خانم‌های باردار در زمان خرید لاک باید به آنها توجه کنند

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
نکاتی که خانم‌های باردار در زمان خرید لاک باید به آنها توجه کنند

دوران بارداری لطف و شیرینی‌ خاص خودش را دارد و خاطره‌های خوش این ایام تا همیشه در ذهن پدر و مادر باقی می‌ماند؛ اما این سکه روی دیگری نیز دارد و مادران در دوران بارداری سختی‌های بی‌شماری را تحمل می‌کنند. در کنار تحمل این سختی‌ها، مادران باردار با بایدها و نباید‌های زیادی روبه‌رو هستند تا جایی که حتی بعضی از چیزهای معمولی و پیش پا افتاده‌ را باید کنار بگذارند. یکی از این قوانین که چندان مهم به نظر نمی‌رسد، اما اهمیت خاصی دارد خرید لاک و استفاده از آن است.

این امر باعث شده تا بسیاری بر این باور باشند که بانوان باردار نباید در دوران حاملگی لاک بزنند؛ به همین منظور قصد داریم در ادامه با هم به نکته‌های مربوط به خرید لاک ناخن اشاره کنیم.

لاک‌زدن در دوران بارداری

لاک زدن ناخن زنان باردار

همان‌گونه که حتماً به‌خوبی می‌دانید بیشتر لاک‌های ناخن موجود در بازار دارای مواد سمی شیمیایی هستند و این مواد پس از لاک‌زدن از طریق ناخن به داخل بدن نفوذ کرده و در ترشح هورمون‌ها اختلال به وجود می‌آورد؛ در نتیجه بانوان باردار با لاک‌زدن نه‌تنها سلامت خود را به خطر می‌اندازند، بلکه سلامت فرزند دلبندشان را نیز تهدید می‌کنند.

با این حساب حتماً برای شما هم این پرسش پیش آمده که استفاده از لاک‌هایی با ترکیبات غیرشیمیایی برای مادران باردار ضرر ندارد؟

این پرسش کاملاً درست و بجاست و در ادامه توضیحات کافی در این زمینه خواهیم داد تا خیالتان از لاک‌زدن در این دوران حساس آسوده شود.

دقت در زمان خرید لاک برای دوران بارداری

بهترین گزینه این است که در دوران بارداری لاک‌زدن را کنار بگذارید؛ اما اگر از آن دسته مادرانی هستید که به زیبایی دست‌ها و پاهای خود اهمیت می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم لاک‌هایی را بخرید که در ترکیبات آن‌ها مواد شیمیایی وجود نداشته باشد. به این ترتیب حتماً در حین خرید لاک ترکیبات آن را استشمام کنید. به هر اندازه که بوی لاک قوی‌تر باشد به همان اندازه دارای مواد شیمیایی بیشتری است و خطر استفاده از آن نیز بیشتر به نظر می‌رسد؛ بنابراین به دنبال لاکی باشید که کمترین بو را داشته باشد یا یک لاک کاملاً بی‌بو خریداری کنید.

توجه به ترکیبات موجود در لاک‌ها

توجه به ترکیبات به کار رفته در لاک

بهترین راه برای خرید لاک مناسب برای دوران بارداری، توجه به ترکیبات موجود در آن است و پیشنهاد می‌کنیم لاکی خریداری کنید که خبری از مواد شیمیایی زیر در آن نباشد:

  • تولوئن (Toluene)

این ماده‌‌ی شیمیایی را در بیشتر لاک‌ها می‌توان یافت. حضور تولوئن در لاک باعث روان‌شدن ترکیبات آن می‌شود تا لاک به‌راحتی روی ناخن مالیده شود. تولوئن نقش مهمی در زیبایی نهایی لاک ناخن دارد و فرایند لاک‌زدن را ساده‌تر می‌کند.

اما بانوان باردار نباید به هیچ عنوان در معرض تولوئن قرار بگیرند؛ چرا که این ماده‌ی شیمیایی به دستگاه عصبی بدن آسیب وارد می‌کند و برای نوزادی که در شکم مادر است ضررهای زیادی دارد. به این نکته نیز اشاره کنیم که حتی تنفس تولوئن به ریه، چشم و گلو آسیب وارد می‌کند.

  • فرمالدهید (Formaldehyde)

این ماده‌ی شیمایی نقش اصلی را در خشک‌کردن لاک دارد و از ناخن‌ها در برابر باکتری‌ها محافظت می‌کند. فرمالدهید، گازی بی‌رنگ و بو و اشتعال‌زاست و در کنار استفاده در لاک‌، در سایر مواد آرایشی نیز حضور دارد.

التهاب‌های پوستی را می‌توان از اصلی‌ترین عارضه‌های قرارگرفتن در معرض فرمالدهید ذکر کرد. همچنین خطرهای جدی را به سلامتی فرد وارد می‌کند.

  • دی‌بوتیل فتالات (Dibutyl phthalate)

این ماده‌ی‌ شیمیایی بی‌رنگ‌وبو نقش نرم‌کننده و حلّال را در لاک ایفا می‌کند و باعث می‌شود تا لاک روی ناخن با حالتی نرم و انعطاف‌پذیر قرار بگیرد. تحقیقات آزمایشگاهی نیز این امر را ثابت کرده است که دی‌بوتیل فتالات بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید خطرناک است و به‌راحتی از طریق پوست وارد بدن می‌شود و به نوزادی که در شکم مادر است صدمه‌ وارد می‌کند. این ماده همچنین با اختلال در ترشح هورمون‌ها به صورت غیرمستقیم نیز آسیب‌های فراوانی را به دنبال دارد.

خرید لاک بی‌ضرر برای دوران بارداری

خرید لاک بی‌ضرر برای دوران بارداری

امیدواریم با‌توجه‌به نکاتی که در بالا اشاره شد به اهمیت زیاد انتخاب لاک مناسب برای دوران بارداری پی‌برده باشید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر خرید لاک افتاده‌اید توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • انصافاً باید اعتراف کرد لاک‌زدن در دوران بارداری کار سخت و دشواری است و درنتیجه پیشنهاد می‌کنیم در حد امکان لاکی خریداری کنید که دوام بیشتری داشته باشد و دست کم هفت تا دَه روز روی ناخن‌ها باقی بماند. این کار جلوی نیاز به تجدید لاک را می‌گیرد و پوست شما کمتر در معرض ترکیبات لاک قرار خواهد گرفت.
  • شکنندگی لاک و خراش‌برداشتن آن یکی دیگر از علت‌هایی است که باعث می‌شود دوباره لاک را تجدید کنید؛ درنتیجه بهتر است محصولی انتخاب کنید که کیفیت خوبی داشته باشد و به‌راحتی دچار ترک و سائیدگی نشود.
  • لاک‌هایی که حاوی مواد شیمیایی هستند راحت‌تر روی ناخن زده می‌شوند؛ اما این لاک‌ها برای بانوان باردار آسیب‌هایی را به دنبال دارند؛ بنابراین به دنبال لاک‌هایی باشید که فرایند استفاده‌ی ساده و راحتی داشته باشند و ترکیبات شیمیایی آن‌ها نیز کمتر باشد.
  • در کنار توجه زیاد به ترکیبات لاک، به جنس برس آن نیز توجه کنید. به خانم‌های باردار پیشنهاد می‌کنیم لاک‌هایی با برس‌ بزرگ و پهن خریداری کنند. این برس‌ها فرایند لاک‌زدن را ساده‌تر می‌کند و با یک حرکت برس، سطح ناخن‌ها به لاک آغشته می‌شوند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه‌ی خوبی در زمینه‌ی خرید لاک برای بانوان باردار دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان آن‌ها قرار دهید.

منبع: Pregnancyskinexpert دیدگاه‌ها 6612بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه