تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

۹ قانون برای کت‌‌وشلوار پوشان خوش‌تیپ

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۹ قانون برای کت‌‌وشلوار پوشان خوش‌تیپ

به احتمال زیاد شما هم با ما هم عقیده‌اید که وقتی بحث شیک پوشی آقایان به میان می‌آید، هیچ پوشاکی مثل کت‌وشلوار برازنده آقایان نیست. از طرف دیگر به جرات می‌توان گفت کمتر مردی یافت می‌شود که حداقل یک‌دست کت‌وشلوار در میان لباس‌های خود نداشته باشد؛ به این ترتیب تمامی آقایان تجربه پوشیدن کت‌وشلوار را دارند اما آقایان شیک‌پوش کمی را سراغ داریم که به سایر پوشاکی که در کنار کت‌وشلوار پوشیده‌اند نیز توجه داشته باشند. به همین دلیل در این مطلب باهم نگاهی خواهیم داشت به قوانین شیک‌پوشی که باید حتما در نظر داشته باشید.

۱- یک دست‌ کت‌و‌شلوار آماده دم دست داشته باشید

یک دست‌ کت‌و‌شلوار آماده دم دست داشته باشید

مشخص نیست روزگار چه برنامه‌ای برای شما در آستین نهان دارد.

هر لحظه احتمال دارد گوشی شما زنگ بخورد و به مهمانی دعوت شوید، این مهمانی ممکن است مجلس عروسی یکی از دوستان شما باشد، یا خدای ناکرده به مجلس عزا دعوت شده باشید. اینجاست که داشتن یک دست کت‌وشلوار اتو کشیده و آماده، ضرورت پیدا می‌کند تا در چشم به‌هم‌زدنی شیک‌پوش‌ترین فرد هر انجمنی باشید.

۲- همیشه به موقع سرقرار حاضر شوید

همیشه به موقع سرقرار حاضر شوید

اگر دوستان یا فامیل خود را برای شام بیرون دعوت کرده‌اید سعی کنید حتما ۵ تا ۱۰ دقیقه زودتر از مهمانان در محل حاضر شوید.

اگر در رستوران‌های شلوغ قرار گذاشته و از قبل میزی رزرو نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زودتر از موعد مقرر حاضر شوید.

اگر هم برای شام دعوت شده‌اید، سعی کنید خوش‌‌قول باشید و میزبان و سایر مهمانان را معطل نکنید.

۳- ساعت مچی، بیشتر از آنچه فکر کنید در شیک پوشی آقایان موثر است

 با به‌دست کردن ساعت مچی، ظاهری شیک و جذاب به خود دهید

شیک پوشی آقایان تنها با پوشیدن یک‌‌دست کت‌و‌شلوار میسر نمی‌شود و بهتر است با به‌دست کردن ساعت مچی، ظاهری شیک و جذاب به خود دهید.

تعارف کردن با دست، امضای قرارداد و دست دادن با کارفرما در حالی که ساعت مچی زیبایی به‌دست دارید باعث می‌شود طرف مقابل احساس کند با فرد منظم و خوش‌لباسی طرف‌حساب است.

۴- از اهمیت کیف دستی غافل نشوید

از اهمیت کیف دستی غافل نشوید

این روزها دیگر کیف تنها برای حمل اسناد و مدارک توسط آقایان شیک‌پوش استفاده نمی‌شود و به لحاظ زیبایی‌شناختی، حمل یک کیف شیک و زیبا تاثیر زیادی بر روی مخاطب دارد. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم نگاهی دوباره به کیف‌ دستی خود بیاندازید. کیف دستی شما باید بیانگر شخصیت حرفه‌ای شما باشد.

کارشناسان مد و زیبایی توصیه می‌کنند نهایتا از کیف‌دستی بیشتر از ۵ سال استفاده نکنید، چرا که در دراز مدت مستهلک می‌شود. از طرف دیگر توصیه می‌کنیم به دستگیره و قفل کیف خود نیز توجه کنید، تجربه نشان داده است این قسمت‌ها زودتر از سایر قسمت‌های کیف خراب و ساییده شده و ظاهر خود را از دست می‌دهند.

۵- اگر کت‌و‌شلوار شما کثیف شد، ظرف ۴۸ ساعت آن را به خشک‌شویی بدهید

کت شلوار خود را برای شستن به خشکشویی بسپارید

یک دست‌ کت‌وشلوار شیک و زیبا، قیمت گزافی دارد، از طرف دیگر در مهمانی هر چقدر هم که دقت کنید باز هم احتمال ریختن غذا و نوشیدنی بر روی لباس شما وجود دارد. این‌جاست که پیشنهاد می‌کنیم در صورت کثیف‌ شدن کت‌و‌شلوار یا هر لباس دیگری، آن‌را نهایتا تا ۴۸ ساعت بعد بشویید. در غیر این‌صورت احتمال ماندگار شدن لکه‌های غذا بر روی کت‌و‌شلوار یا لباس‌های گران‌‌قیمت شما بسیار زیاد است. در مجموع توصیه می‌شود ۲ تا ۳ بار در سال، کت‌وشلوار خود را برای تمیز شدن به خشک‌شویی بدهید.

برخلاف باور عموم، این کار باعث می‌شود تا دوام کت‌وشلوار بیشتر شود. پیشنهاد می‌کنیم بعد از مهمانی و زمانی که کت‌و‌شلوار را در کاور مخصوص قرار می‌دهید، حتما به دنبال لکه‌ها باشید، گاهی اوقات ممکن است تنها سر آستین کت شما کثیف شده باشد، به این ترتیب هیچ نیازی به شستشوی شلوار و جلیقه نیست.

۶- حسابی هوای کت‌و‌شلوار خود را داشته باشید

کت‌وشلوار را به نحوی از جالباسی آویزان کنید که حالت شانه‌های کت شما حفظ شود

زمانی که از محل کار با ظاهری شیک و آراسته به منزل باز می‌گردید، سریعا کت‌وشلوار را از تن به‌در کرده و در فضای باز آویزان کنید، اجازه دهید چند ساعتی کت‌و‌شلوار در همین حالت باقی بماند.

در این مرحله توصیه می‌کنیم نگاهی به کت‌و‌شلوار داشته باشید و از لکه نشدن آن اطمینان خاطر حاصل کنید.

در نهایت نیز به کمک یک چوب‌رختی پلاستیکی یا چوبی، کت‌وشلوار را به نحوی از جالباسی آویزان کنید که حالت شانه‌های کت شما حفظ شود.

۷- از دکمه‌های جلیقه کت غافل نشوید

بستن دکمه‌های جلیقه باعث می‌شود تا در حین آویزان کردن آن، حالت یکپارچه و صاف به خود بگیرد

بستن دکمه‌های جلیقه باعث می‌شود تا در حین آویزان کردن آن، حالت یکپارچه و صاف به خود بگیرد.

البته توصیه می‌کنیم مواقعی که جلیقه را به تن دارید، تمامی دکمه‌های آن‌را نبندید. با این حساب، اگر جلیقه کت شما بیشتر از یک دکمه دارد، بهتر است که بالاترین دکمه جلیقه را باز بگذارید.

در خصوص سایر دکمه‌های جلیقه نمی‌توان اظهار نظر خاصی کرد و بسته به نوع جلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد.

۸- کفش‌ها باید مثل آینه برق بزنند

کفش‌ها باید مثل آینه برق بزند

باران، کابوس تمامی مالکین خودرو است چرا که گل‌ولای خیابان ظاهر خودرو را آلوده و کثیف می‌کند، اما این امر در خصوص کفش‌ها چندان صحت ندارد. جالب است بدانید اگر کفش‌های خود را به خوبی واکس زده باشید، واکس حاضر بر روی کفش‌ها باعث می‌شود تا کفش‌ها کمتر گِلی شوند.

حتی اگر با کفش‌هایی واکس زده و براق در هوای بارانی در خیابان‌هایی قدم بزنید که گل‌ولای زیادی در پیاده‌رو نباشد، ممکن است بارش باران، باعث شود کفش‌های شما نمایی براق‌تر داشته باشد.

در سایر موارد نیز از واکس‌ زدن کفش‌ها غافل نشوید. این امر به‌خصوص برای جلسه‌های کاری که قرار است در بیرون از محل کار شما برگزار شود اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. واکس‌ زدن کفش‌ها شاید چیزی حدود ۱۵ دقیقه از وقت شما را بگیرد، اما به تاثیر مثبتی که در شیک پوشی آقایان دارد می‌ارزد.

۹- اتو را بر روی پیراهن‌های خود فشار دهید

اتو را بر روی پیراهن‌های خود فشار دهید

در حین استفاده از اتو دقت کنید حتما قسمت‌های یقه و دکمه‌های پیراهن شما به خوبی اتو شوند؛ بنابراین بهتر است اتو را در این قسمت‌ها بیشتر فشار دهید. یقه و قسمت دکمه‌های پیراهن، تاثیر زیادی در ظاهر کلی پیراهن شما دارد و حتی اگر پشت پیراهن چروک باشد، نمای این قسمت‌ها باعث می‌شود تا چروک پشت پیراهن به چشم نیاید.

شیک پوشی آقایان واقعا هنر است و هزار و یک ترفند گوناگون دارد، به این ترتیب اگر شما هم از آن دسته آقایان خوش‌لباسی هستید که به آراستگی ظاهر خود اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌‌کنیم رازهای شیک‌پوشی خود را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

در همین رابطه مطالعه مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Menshealth دیدگاه‌ها 6538بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>