فقط تا پایانِ امشب! تخفیف‌های تا ۵۰+۱۰درصدی! + پکیج‌های تخفیف‌دار و هدیهٔ ماسک ورقه‌ای «بارونس»

قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه | بررسی بایدها و نبایدها

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه | بررسی بایدها و نبایدها

خوشبختانه این روزها در سراسر جهان فرهنگ استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب جا افتاده است. در واقع همه افراد جامعه از زن و مرد می‌دانند که باید برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مخرب خورشید، از ضد آفتاب استفاده کنند. البته در کشور ایران، ضرورت استفاده از ضد آفتاب بیشتر برای خانم‌ها تفهیم شده است و کمتر مردی پیدا می‌شود که از ضد آفتاب استفاده کند. این موضوع در حالی است که آقایان، نسبت به خانم‌ها بیشتر در محیط‌های باز قرار دارند و بیشتر هم در معرض دریافت اشعه‌های فرابنفش خورشید. همین موضوع ما را بر آن داشت تا در این مقاله به قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه صحبت کنبم.  همراه ما باشید. بحث زیبایی خواهد شد.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب مردانه

ضرورت استفاده از ضد آفتاب مردانه

همان طور که گفتیم میزان استقبال خانم‌ها از بهترین کرم ضد آفتاب، خیلی بیشتر از آقایان است. این در حالی است که نیمی از جمعیت مردان جامعه در محیط‌های روباز مشغول به فعالیت هستند. از راننده‌های تاکسی گرفته تا فروشنده‌هایی که ساعات بیشتر روز را در مغازه به سر می‌برند و سایر افرادی که بنا به ضرورت بیرون از منزل کار می‌کنند، ساعات بیشتری را در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر معمولاً در کشور ایران قانون پوشش اسلامی و حجاب وجود دارد و خواه‌ناخواه زنان جامعه بیشتر بدن خود را با لباس می‌پوشانند. در مقابل، آقایان هیچ پوشش محافظی برای گردن، صورت و دستان خود ندارند. همین موضوع باعث می‌شود میزان زیادی از پرتوهای نور خورشید را جذب کنند و به مرور به بیماری‌های پوستی دچار شوند. با این توضیح به آقایان توصیه می‌کنیم از کرم ضد آفتاب برای پوشاندن پوست خود استفاده کنند. در ادامه قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه را نیز برایتان توضیح می‌دهیم.

قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه

۱. قبل از خروج از منزل، ضد آفتاب بزنید

قانون اول استفاده از ضد آفتاب مردانه

یکی از اشتباه‌های رایج در زمینه استفاده از ضد آفتاب این است که افراد، کرم را در آخرین لحظه و نزدیک به زمان خروج از منزل به پوست خود می‌زنند. این کار یک اشتباه بزرگ است؛ زیرا مواد موجود در کرم ضد آفتاب باید فرصت کافی برای جذب روی پوست داشته باشند. در واقع زمان لازم است که این ترکیبات بتوانند پوست را برای مواجهه با امواج مخرب و مضر خورشید آماده کنند. اگر این فرصت را از پوستتان دریغ کنید، زحمتتان بی‌فایده خواهد بود.

با این توضیحات حتماً متوجه شده‌اید که اولین قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه این است که آن را حدود ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل، روی پوست خود بزنید. با این کار یک تیر و دو نشان می‌زنید. به عبارت دیگر نه‌تنها به سلامت پوست خود کمک می‌کنید، بلکه با استفاده درست از محصول، پول خود را نیز دور نمی‌ریزید.

۲. فقط روی صورت خود کرم نزنید

قانون دوم استفاده از ضد آفتاب مردانه

توجه داشته باشید که وقتی از منزل خارج می‌شوید، کدام قسمت‌های پوستتان در معرض نور خورشید هستند. روی همه این قسمت‌ها باید کرم ضد آفتاب بزنید. پس دومین قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه این است که تمامی نقاط بدن که در معرض تابش نور خورشید هستند، باید با بهترین کرم ضد آفتاب پوشانده شوند. این نقاط شامل پوست صورت، گردن، پشت دست و لاله گوش است. البته فراموش نکنید که در مواقعی که تی‌شرت یا بلوز آستین‌کوتاه بر تن دارید، از آرنج تا کف دست خود را به میزان کافی با کرم بپوشانید.

۳. ساعات پیک تابش نور خورشید بیرون نروید

ساعات پیک تابش نور خورشید بیرون نروید

در هر نقطه از کره زمین که باشید در یک بازه زمانی مشخص، تابش نور خورشید بیشتر از بقیه ساعات روز است. در کشور ایران این ساعت بین ۱۲ ظهر تا ۴ عصر متغیر است. در این ساعات سعی کنید در منزل یا محیط سربسته بمانید. به عبارت دیگر تا ضرورتی ایجاب نکرده است، از منزل خارج نشوید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید. در این ساعات خورشید با همه توان خود بر زمین می‌تابد و موج بیشتری از اشعه‌های مضر به بدن شما می‌رسد. پس به‌عنوان سومین قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه این نکته را آویزه گوش خود کنید.

۴. از میزان کافی SPF  استفاده کنید

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

همان طور که در مقالات دیگر بلاگ اردمی خوانده‌اید و می‌دانید، عبارت SPF یک عبارت اختصاری است که به میزان فاکتور حفاظتی نور خورشید در محصول اشاره می‌کند. در کنار این عبارت معمولاً اعداد مختلفی مانند ۱۰، ۱۵، ۲۵، ۳۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ ذکر شده است. بسته به اینکه نوع پوست شما چیست و میزان واکنش آن در مقابل نور خورشید چقدر است، باید از درصد مشخصی از این فاکتور استفاده کنید.

برای مثال افرادی که پوست حساس دارند، لازم است از SPF بیشتر از ۳۰ استفاده کنند. برای افراد با پوست معمولی و در شرایط آب‌وهوایی معمولی، عدد ۳۰ کفایت می‌کند. با این توضیح چهارمین قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه این است که پوست خود را بشناسید و از محصول متناسب با آن استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که صرف اینکه دوست یا فامیلتان از محصولی راضی بوده، کافی نیست. لازم است برای تشخیص این موضوع با متخصص پوست مشورت کنید.

۵. کرم ضد آفتابتان را تمدید کنید

کرم ضد آفتابتان را تمدید کنید

مهم‌ترین قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه این است که کرم خود را حدوداً هر دو ساعت یک‌بار تمدید کنید. در واقع اگر بهترین کرم ضد آفتاب را نیز بخرید و از میزان SPF آن نیز مطمئن باشید و قبل از خروج از منزل و به میزان کافی از آن استفاده کنید؛ ولی آن را تمدید نکنید، زحمت و هزینه خود را به باد داده‌اید. ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب نهایتاً تا دو ساعت می‌توانند از پوست شما مراقبت کنند و بعد از این مدت لازم است تجدید شوند.

این موضوع هنگام پیاده‌روی، قدم زدن در کنار ساحل، شنا و هنگام انجام ورزش‌های آبی بسیار واجب‌تر می‌شود؛ زیرا آب باعث می‌شود کرم زودتر از روی صورتتان پاک شود. برای رسیدن به این هدف کافی است همیشه بهترین کرم ضد آفتاب خود را به همراه داشته باشید تا به محض سررسیدن زمانش، آن را تمدید کرده و از پوست خود در برابر نور خورشید و عوارض بعد از آن محافظت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با چند قانون استفاده از ضد آفتاب مردانه آشنا شدید. برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب مردانه می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. نظر شما درباره رابطه آقایان و کرم ضد آفتاب چیست؟ آیا در ایران به روزی می‌رسیم که آقایان در کنار خرید بهترین عطر خود، یک کرم ضد آفتاب عالی هم تهیه کنند؟ نظرتان را برایمان بنویسید.

منبع: Brushonblock دیدگاه‌ها 4739بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه